Skaparen förnekar "spelarraset" för Kingdom Come: Deliverance

Medlem

Förstår inte riktigt - när det gäller singleplayer-spel är det väl bara kultspel som klarar av att hålla i en stor klick samtida spelare?

@Exxo För mig släppte det när jag moddade till det efter eget tycke, det finns så oerhört många sätt att göra spelet kul. Det var dock på PC, vet inte hur det ser ut till konsol nuförtiden.

Medlem

Själv har jag precis införskaffat mig en PS4 Pro och därav en uppsjö exklusiviteter jag missat genom åren. The Last of Us, Horizon, God of War (ny okej), Uncharted, Yakuza, Shadow of the Colossus, osv osv. Man har hands full så att säga.

KC:D var oerhört bra spel, med tanke på studions resurser. GOTY-kandidat imo.
Förväntar mig dock uppföljare relativt fort, med tanke på de ganska knasigt avbrutna slutet.

Medlem

Ett SP-spel tappar 95% av spelarna efter ett par månader? Helt sjukt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir fan time-out på steamcharts snart om folk inte kan använda det till något vettigt (sprida allmän badwill för spel)

Valve omvärderar deprimerat sin öppenhetsfilosofi


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det värt att börja spela skyrim nu? Och skall man köra det utan mods i början?

Inaktiv

Jag prova lite men beslutade att avvakta för jag hade andra spel att spela klart plus att då får dom patcha KCD en del

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Provade Skyrim eftersom det var så himla lovordat... men jag vet inte vad det är som gör det spelet så speciellt? Har verkligen försökt att ta mig en bit in i det, men det tar verkligen emot.

Samma var det med The Witcher. Not my cup of tea... antar jag.

Instämmer till fullo, de spelen är inte mycket att hänga i granen. Skyrim är kanske det sämsta i Elder Scrolls-serien men är kanske det simplaste och mest lättillgängliga av dem. Lite samma gäller Witcher 3, det var simpelt med fin grafik för att tilltala den breda massan.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Är det värt att börja spela skyrim nu? Och skall man köra det utan mods i början?

Nej, du ska definitivt modda skiten ur den.
Det blir betydligt bättre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Exxo:

Provade Skyrim eftersom det var så himla lovordat... men jag vet inte vad det är som gör det spelet så speciellt? Har verkligen försökt att ta mig en bit in i det, men det tar verkligen emot.

Samma var det med The Witcher. Not my cup of tea... antar jag.

Hemligheten med att spela Skyrim kan sammanfattas med: moddar. Direkt ur lådan är det inte mycket att hänga i granen men möjligheten att skräddarsy upplevelsen är oöverträffad. Förutom det så håller jag med dig om Witcher 3. Det var ett bra spel men jag fastnade aldrig för det. Har svårt för Geralt - hade varit roligare om jag hade fått bygga min egen "witcher".


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Jag har spelat klart spelet, är väl inte konstigt att man spelar nåt annat efter det?

Medlem

Clickbait rubrik? Kan man verkligen säga att han förnekar spelarraset när han säger att det istället är normalt?

Medlem

Jag väntar 6 månader till. Alldeless för buggigt och dålig prestanda för min del.

Skrivet av SID 6.7:

Jag var en av dom som spelade Skyrim i helgen... Har nästan 1000 timmar i det så jag hade gärna spelat något annat, men det fanns inget bättre på marknaden.

Nu spelar jag Star Wars Episode I: Racer. Men när jag är klar med det blir det tillbaka till Skyrim.

Hoppas Bethesda släpper något nytt i år så man kan byta spel.

SW: EP1: Racer är en gammal favorit. Kör du GoGs version? Funkar den bra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Jo gog versionen. Fungerar mycket bra för mig, är dock en del som har problem med spelet (att få det att över huvud taget att starta verkar vara det vanligaste problemet) på gogs forum.

Spelade igenom det på strax under 6 timmar, enklare än vad jag mindes det, men lika roligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

@SID 6.7: Kul att höra. Givet köp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kallelindberg:

@korvmos: nåja 43%. Men din poäng kvarstår det är en ansenlig del.

Haha ja bidde baklängesmatte där, ~43% ja!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

12
Skriv svar