Diskutera – Vad vill du se på E3-mässan?

Robot
Diskutera – Vad vill du se på E3-mässan?

Bikta dina innersta önskemål om sommarens stora spelmässa.

#e3, #e3-2018


Medlem

Sony vs. Microsoft ska bli mer intressant än på länge. När Sony har Horizon, God of War och andra mångmiljonsäljande titlar, har MS Red Dead Redemption i 4K. Kanske inte fy skam, men knappast en konsolsäljare när man ska kränga världens mest kraftfulla spelkonsol. Jag vill se desperation från MS, de måste fatta läget och presentera så många bra spel att mitt stenhårda PC-hjärta gråter Xbox-tårar och applåderar.

Det ska också bli intressant att se vad Sony kontrar med. De har senaste åren stått för några av den här generationens klassiker. Har de en salva kvar i kanonen, eller kommer de bara ge oss mer info om spelen de redan utannonserat?

Jag vill att Nintendo lanserar en Mario-röd kartongkniv som man kan använda för att tillverka reservdelar till Labo. Sponsored by Chiquita, the leading brand for Labo spare parts...

Behöver jag nämna Cyberpunk?

Cyberpunk...

Cyberpunk gameplay...

Cyberpunk, releasedatum 27 mars 2019... Om vi tror tillräckligt hårt så blir det sant!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Gameplay från Cyberpunk, trailer för nya Splinter Cell och The Elder Scrolls VI: Elsweyr.

Samt en första glimt av det nya Fablespelet, Molyneux eller inte!

Och From Software för fan! Glömmer bort deras morbida teaser med jämna mellanrum. Håller tummarna för Bloodborne 2.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Daikatana 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Tråddemonen
Testpilot

Vill se nya Fable som ska utvecklas utav en ny studio

KoP
Medlem

RDR 2 och Remedys nya lir.

Medlem

Diablo 2 HD/remastered eller något nytt action action rpg (Diablo 4?). DAOC liknande mmo (Camelot Unchained) eller ett nytt mmo som verkligen kan bli bra. (Var länge sedan man fastnade i ett mmo) Sen finns det ju massor av spel på väg som kan bli riktigt bra. (Se alla inlägg ovan)

Medlem

Vad jag skulle vilja se är...
- Utannonsering av Horizon: One Dawn (because, zero, one...)
- Utannonsering av Elder Scrolls VI
- Utannonsering av ett nytt RTS från Blizzard (WC4?)
- Releasedatum för Last of Us 2

Och, för the sake of it, varför inte Dungeon Siege IV?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

SoL
Medlem

Bloodborne 2 hoppas hoppas !

Medlem

Jag vill se ett nytt matigt golfspel från EA. Tiger Woods us masters från 2014 var det senaste bra som kommit. Annars vill jag se ett Fable som kan kontra Sonys titlar.

Medlem

Något oväntat...

Releasehästryttare

Det är dags att ett företag gör det första AAA porr spelet, marknaden är mogen nu!

Medlem
  • Något överraskande från Bethesda vore inte helt fel.

  • Cyberpunk!

  • Battlefield 5 får gärna visa upp sitt ryktade Battle Royale om det är en grej överhuvudtaget. Ifall det är WW2 som ryktats om så är jag inte ett dugg intresserad såvida det inte är just BR.

  • Kanske något smått och gott från FF7R? Förväntar inte mig något värst stort om något överhuvudtaget riktigt än.

  • Metroid Prime 4.

  • Super Smash Bros.

  • Anthem.

  • Vågar man säga Borderlands 3?

Medlem

* Jag vill se Cyberpunk 2077 i någon form, även om det inte spelar så stor roll om de visar gameplay eller bara en trailer som sätter tonen lite. Jag är mer än nöjd om de tar gott om tid för att göra ett så bra spel som möjligt.

* Om teasern i GR: Wildlands inte innebär att ett nytt Splinter Cell utannonseras på E3 kommer jag bli väldigt besviken.

* Nytt matigt rollspel från Bethesda vore trevligt.

* Slutligen vill jag se mer från Anthem. Jag är pepp oavsett vad alla haters säger. Bioware + Destiny låter lockande, så länge som de lyckas kombinera studions styrkor med det nya formatet. Men jag har inte sett någonting från spelet utöver den väldigt hårt regisserade trailern från förra E3, och jag skulle vilja se mer. Och gärna ha ett releasedatum.

@Gustav Höglund: Är The Elder Scrolls VI: Elsweyr ett rykte som går eller är det bara där du personligen vill se nästa TES-spel?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Ercarret: Personlig gissning/förhoppning bara! Snötäckta toppar i förra spelet, djungel och öken i nästa.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

E3 är sedan länge förlegat. Bara en stor circlejerksevent, där varje år alla wankers samlas på scen för att visar upp nya sätt de homogeniserat industrin på. Knappt ingen skaparglädje, innovation, kreaktivitet, passion finns kvar längre i den här genomruttna branchen. Utöver alla pinsamma händelser är chansen att få se något oväntat och underhållande större om man pillar sitt navelludd.

Medlem

Borderlands 3 B-)

Moderator | Testpilot

Jag är sugen på att se mer från Anthem faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Cyberpunk, ett nytt The Elder Scrolls, Half-Life 3, spel från Valve, Battlefield 5

Medlem

Baldur's Gate 3, Icewind Dale 3, Planescape: Torment 3, Neverwinter Nights 3 och Pillars of Eternity 3 vill jag se på E3.

(Och lite Pathfinder: Kingmaker)


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

**SONY**

Sony har mycket riktigt en riktigt bra mängd spel, men orolig att de peakat. Men om följande spel skulle få datum eller mer info så kan det bli ett bra år.

Nytt IP från From Software - Åtminstone berätta vad det är de teasade om i december.
Ghost of Tsushima gameplay + datum
Last of us Part 2 gameplay + datum
Demon Souls remake - möjligtvis för HD marknaden och fler plattformar?

**Microsoft**

Microsoft har inte haft det lätt på spelfronten. Men med Xbox One och Xbox One X så långt in på generationen, så tror och hoppas jag att årets E3, faktiskt tar och överraskar oss, med mängder med spel. De är en underdog, och allt ev. nytt gör de till mässans potentiella vinnare, bara för att det skulle överraska mest. Hoppas på det

De kan även stärka sitt märke i helhet, genom att låta Xbox Play Anywhere ta del av tidigare Xbox titlar, vore både unikt i spelbranschen och en bra edge.

Crackdown 3 - Datum (om detta inte kommer ut nu, så kommer de få som faktiskt väntar på detta ge upp)
Ori and the Will of the Wisps - Datum - Gärna så snart som möjligt! En uppföljare som förvisso inte är en konsolsäljare, men ändå ett väldigt starkt namn, då föregångaren var underbar.
Halo master chief collection - blir Xbox Play Anywhere?! Eller rena pc portningar nu när MS vill stärka Windows store och sin crossplattform ? Halo 3?

QUANTUM BREAK 2 och Alan Wake 2 från annan utvecklare under MS.
Sunset Overdrive 2? Men kan de utan Insomniac som gör spiderman? Om MS kan göra något med licensen så why not.
Halo 6 teaser? Ingen drömtitel då halo nästan känns förlegat numera...men vore något för Halo fantaster...

**Electronic Arts**

Precis som Microsoft, så har EA varit i hetluften. Ett sätt att bearbeta detta på ett bra sätt är att utannonsera ett gäng nya titlar samt ge datum på befintliga. Kanhända att de fokuserar med extra tydlighet på titlar som är utan lootboxes bara för att visa hur mycket de "tagit in" feedback.... Oavsett så ligger EA långt ner på folks listor så de kan överraska bara därför...

Anthem gameplay + datum
Battlefield V + datum
Burnout 6?! - Med Burnout Paradise Remastered, så kunde en teaser eller bara utannonserande av en sådan titel få folk att bli glada...
Star Wars titel innan tåget går?! Om ryktena stämmer så har Disney redan räckt ut möjligheter till andra utvecklare/publishers. Men EA sitter ändå kvar just nu med Star Wars. Så de kommer vilja inte bara visa upp det, utan ge ungefärligt datum, och helst innan Disney samarbetet avslutas.
Dragon Age uppföljare? - Populous - Command & Conquer - 3 titlar de skulle kunna teasa om för att skapa bra buzz. Bara drömmar från min sida...men ändå

**Bethesda**
De har redan gett ut sin bild på eventet....och man bör kunna utröna lite ur den.
http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2018/03/unnam...
Men om det rör sig om nåt mer än Switch portningar återstår att se.
Men OM de visar upp vad Starfield är (om det så är spel eller bara ny motor) så kommer bara det ge stort intresse.

Doom singleplayer expansion?
Prey DLC?

Drömmer om:
Uppföljare på Rage?
Switch - Dishonored 1 & 2
Switch - The Evil Within
Switch - Prey

**Ubisoft**

Ubisoft har många titlar, som kommit ut eller redan utannonserats, så inte säker på om de presenterar något nytt. Men om de ger lite datum och gameplay trailers så kan det gå långt. Det känns som att de är ganska uttömda, även om man kan hoppas på något nytt...

Anno 1800!!!! Ge datum - en toppen spelserie som inte promptas för mycket om.
Ass Creed Origins DLCs - De verkar hålla igång spelen längre, och med ett nytt eller flera DLC kampanjer så stärker de inflödet av pengar såväl som tydligt statuerar att årsbasisen av spelsläpp nu ändras.

The Division 2 - Inte värst intresserad, men troligtvis kommer trailer och datum/fingervisning på ungefärligt släpp.
Skull & Bones datum?

**Nintendo Direct**

Nintendo Switch är ett fenomen som mycket väl kan synas i andra konferensers material/spel. Men från Nintendos sida, så är frågan hur många in-house titlar som kan visas upp, då de redan släppt många spel. Men å andra sidan är vi inne på andra året för konsolen, vilket är ett extra viktigt år. Hypen har lagt sig, spelen har bränts av....så nu kan de behöva visa nya spel. Kan bli överraskande matigt om vi har tur.

Super Smash Bros
Ridge racer 8! Närmar oss jubileum (25 år) så vore najs
Mario Maker för Switch?!

**PC Gaming Show** (eller spel som jag inte vet var de platsar annars)

Expansion till Surviving Mars

Nytt Rocksteady spel utannonserande? Från Batman till Superman? DC lär det vara i så fall...

WB Montreal - Batman Arkham Origins 2? - för bra IP för att släppa och behöver inte rocksteady för det, särskilt vid en prequel/sequel

Mad Max 2...?
Dying light 2....?
Remedys nya spel P7 - vad nu det är

CYBERPUNK 2077

Vi har haft lite mellanår....men i år kan det verkligen bli stora grejer.

Microsoft och EA har saker att bevisa. Ubisoft har alltid velat göra en bra (omtalad) show, Nintendo är på andra året för Switchen.

Förhoppningsvis kommer vi få massor med coola utannonseringar, utöver en flod av no-name indiespel....

Kan bli riktigt bra det här året


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
PSVR

Jag är mest sugen på nyheter kring Ace Combat 7 och Firewall: Zero Hour.
Ett nytt Rayman (ala Origins och Legends) hade varit kul.

Medlem

Nytt rollspel från Bethesda, Elder Scrolls, Fallout eller något nytt, spalar ingen roll bara det kommer snarast.

Mera från Anthem och gameplay från Cyberpunk vore trevligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

The Last of Us 2
Days Gone

Spider-Man är redan förbokad, men lite gameplay skadar inte. Death Stranding vore kul att se något liv ifrån. Förra trailern var helt sinnessjukt bra.

Med backloggen från 2017 så pallar jag nog inte mycket mera. PS4:an går varm här!

Men det är många studios som jobbar med Sony som man inte hör något från på ett tag. Så blir säkert några nya teasers på kommande titlar. Eller så sparar de på krutet inför PS5.

EA och UBI får jobba hårt om det ska bli något tredjepartspel, season pass och lootboxes har gett mig en permanent avsmak. Då hoppas jag mera på Rockstar och CD Projekt Red, det är lite av en no-brainer...

Medlem

En hel ny pacman som förändrar genrer.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Ambassadör
Xbox

Cyberpunk 2077 är utan tvekan det mest intressanta och förväntningarna är på max! Hoppas på gameplay och ett releasedatum som ligger närmare än vad många tror.

Från EA vill jag bara se Dragon Age 4, där någonstans ligger det sista hoppet för Bioware. Det lär dock inte hända utan de gräver sin grav med Destiny-klonen som ingen vill ha.

Bethesda får gärna släppa Elder Scrolls VI, det vore dags nu när de portat Skyrim till allt som har skärm. Det lär dock inte hända då de har blivit trista.

Microsofts grejer är för min del det mest spännande, det kan gå hur som helst. Antingen förvånar de alla och släpper hur mycket nytt som helst eller så låter de generationen lunka på mot sitt slut och går all-in på nästa gen.
Det jag vill se är ett nytt Fable, gärna en reboot. Halo ryktas det mycket kring, både 6 och spin-offs vilket kan vara fränt. Nya IP:n hade inte varit dumt heller!
Elite-kontrollen v2.0 skulle sitta fint också, vem vill inte ha världens bästa kontroll ännu bättre?
Överlag så är Microsoft synnerligen svårlästa i år och som sagt, det ska bli spännande. Men jag tror dock inte att Xbox står och faller med årets E3 som en del tycks tro, Microsoft har råd att ta sin tid om man säger så, de är inte lika beroende av sin konsolavdelning som vissa andra. Det kan vara så att de stora kanonerna är releasetitlar till nästa Xbox...Det är en möjlighet om de har siktet inställt på det redan.


signatur

Jump in.

Medlem

Ghost n' goblins 3d som ska ta upp kampen mot dark souls spelen.

Avstängd

Något nytt TES eller FO (dock inget mobilskit eller tcg, utan en äkta vara) är nog det som står högst upp på önskelistan och vore mest intressant.

Medlem
  • Cyberpunk 2077

  • Brothers in Arms (Fortsättning på de tidigare spelen, remake på de gamla, eller en helt ny serie från annat perspektiv)

  • Borderlands 3

  • Ready or Not

  • Battlefield V (Hoppas på andra världskriget, utan mikrotransaktioner eller dylikt)

  • Death Stranding

  • Scorn

  • Playground Games nya open world RPG kanske får jag hoppas se något av

Medlem

Red Dead Redemption 2
Cyberpunk 2077
Death Stranding
Bloodborne 2
Äger inget nintendo, men Metroid får ju en å bli aningen nostalgisk.

Kanske en överraskning med ett nytt infamous i samma anda som första spelet som faktiskt var riktigt bra.

Agent var väl arbetsnamn för nå nytt ip rockstar hade, hade varit trevligt med lite info där med.

Hade mer än gärna velat se något från Divison 2.

123
Skriv svar