En miljard timmar på Xbox One har tillbringats med retrospel

Robot
En miljard timmar på Xbox One har tillbringats med retrospel

Och det är väldigt många timmar.

#xbox, #xbox-360, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Det blir grovt uppskattat 60-40 i nya/gamla spel för min del. Finns så oerhört många "gamla" spel som jag aldrig spelat av en eller annan anledning som jag nu har möjlighet att spela på min senaste konsol.
Dessutom några riktigt bra klassiker som man gärna spelar igen, som nu tex när jag drar igenom hela Mass Effect trilogin igen, den här gången med alla DLC som jag inte kört tidigare vilka ger mycket nytt.

Xbox One X ger också nytt fräscht liv till alla gamla titlar, Enhanced eller inte, och det är ju mycket trevligt!

Kan inte tänka mig att använda ett system utan bakåtkompatibilitet, det är ju helt miffo att inte ha det. Vem skulle vilja nollställa hela sitt Steambibliotek varje gång man uppgraderar sin PC?


signatur

Jump in.

Medlem

Som retrospel-samlare, så är min backlog rätt stor. Planen är att spela klart Ducktales 2 och sen blir det nya God of War. Bra spel är bra spel oavsett hur nya dem är IMO

Medlem

men på ps4 kör ja retro spel speciellt neogeo spelen

Medlem

Spelar hellre nya spel på min PS4, är inte mycket jag gillar med min XBox One mer än just bakåtkompatibiliteten, har ju knappt några exklusiva tittlar man vill spela ändå så blir mest gamla spel när jag väl spelar på den. Köpte precis Knights of the Old Republic 1 & 2 samt Morrowind häromdagen, spel man gärna spelar igen...

Medlem
Medlem

Är det bara One X som har högupplösta 360 titlar?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@keffkebab: Ok, tack då vet jag. Har bara testat Gears of War på min One S och blev inte så imponerad. Men Red Dead och Crackdown i 4K låter väldigt trevligt så kanske skulle satsa på en X modell. Borde ju bli fler 4K spel i framtiden.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar