Svenska Brigitte var för stark – ska redan nerfas

Robot
Svenska Brigitte var för stark – ska redan nerfas
Redaktör
Ponny

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)

Och ge henne rätt dialekt!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)

I framtida Sverige heter alla Brigitte.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)

Reinhardt som är från tyskland döpte henne, därför har hon ett tyskt namn. "Reinhardt agreed, and when Torbjörn's daughter was born he named her Brigitte, which her mother apparently agreed with."

Medlem

Berit.


signatur

Meep!

Medlem

@Fredrik Eriksson: Det var Reinhardt som fick namnge Brigitte, därav tyskt namn.

Ah, jag var inte först

Medlem
Redaktör
Ponny

Aha! Det fanns en logisk förklaring, trots allt. Min gamla moster heter Birgit så hade ju varit exotiskt med en spelhjältinna med det namnet. Men Brigitte: close enough!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Yabba: Var tvungen på att söka på mitt eget namn också...

Fredrik: 96315 män och 11 kvinnor.

11 kvinnor!?


signatur

En Bamseponny av folket

kör med engelska spelare så kommer man ändå höra "brigit"

Medlem

@Fredrik Eriksson: Det rör sig förmodligen om gamla gårdsnamn när det gäller kvinnorna.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Och ge henne rätt dialekt!

Rätt dialekt? Vad är det för fel på den hon har nu? Har inte testat henne så har ingen aning om hur hon låter men det är ju en svenska som är hennes röstskådespelare så kan ju inte vara så fel?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Rätt dialekt? Vad är det för fel på den hon har nu? Har inte testat henne så har ingen aning om hur hon låter men det är ju en svenska som är hennes röstskådespelare så kan ju inte vara så fel?

Enligt hennes bakgrundshistoria så är hon från Göteborg, men det känns som överkurs för Blizzard att även få den delen rätt


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Yabba: Var tvungen på att söka på mitt eget namn också...

Fredrik: 96315 män och 11 kvinnor.

11 kvinnor!?

Sup girl!

shi
Medlem

"Ana fick en hel del massa buffar?"

Va?

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Enligt hennes bakgrundshistoria så är hon från Göteborg, men det känns som överkurs för Blizzard att även få den delen rätt

Tja, långt från alla i göteborg talar med dialekt och växer man upp i en internationell superhjälteorganisation samt tillbringar sitt vuxna liv med att resa runt med en tysk jätte så är chanserna att hon behåller dialekten ganska liten.

Om hon tex. pluggade i stockholm är dessutom chansen att hon fick sin dialekt därifrån ganska stor.

KoP
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)

Ca. 665 kvinnor har det namnet i Sverige (enligt hitta.se dårå)

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan de inte samtidigt passa på att ändra namnet från Brigitte till Birgit eller Birgitta? Jag menar, hur många i Sverige heter Brigitte egentligen jämfört med Birgit och Birgitta? VA!?

(Detta kan vara ett i-landsproblem.)

Gud va viktigt..

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Rätt dialekt? Vad är det för fel på den hon har nu? Har inte testat henne så har ingen aning om hur hon låter men det är ju en svenska som är hennes röstskådespelare så kan ju inte vara så fel?

Det hade bara varit as-fett om hon talat med bred Göteborgs-dialekt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Ravenknight: om hon blir skjuten ska hon säga "ä ru go eller?!?" Och när hon gör sin specialare ska hon säga "nu soppar jag te daj din lelle spellevink!"

Medlem

@Fredrik Eriksson:

Hehe
"Mmm Fredrik så fina bröst du har, mm får jag smeka dej Fredrik?"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

@Goalie:

Ugh, datorspel, TV-spel, Gud va viktigt...

Kan vi inte bara göra om FZ till en spegel av SVT-nyheter?

Skrivet av Saurfange:

@Ravenknight: om hon blir skjuten ska hon säga "ä ru go eller?!?" Och när hon gör sin specialare ska hon säga "nu soppar jag te daj din lelle spellevink!"

Här, Ta lite skydd eller??

Gör om Brigitte till en man och ha Lasse Kroner som voice actor

1
Skriv svar