Islands stolthet Eve Online fyller moppe!

Robot
Islands stolthet Eve Online fyller moppe!
Testpilot

Ja 15 år sen , då var jag en av de tidiga betatestarna i EVE. I ett universum som inte ens hade en fungerande karta och man hoppade i blindo mellan systemen

Det var även där jag gjorde mitt första riktiga beta test där jag fyllde i felrapporter och återskapade buggar.

Nu var det många år sen jag spelade , tyvärr ett på tok för tidskrävande spel i längden om man skall vara med de "stora" gängen med corps. Lade ner spelet då jag tröttnat lite samt att Jobb och familj tog mer tid.

Kan tänka mig mycket har förändrats sen jag slutade.

Jag känner dock vissa ryck i magen efter att spela då man läser om de finfina krigen som fortfarande pågår.

Inaktiv

CCP Games fortsätter att leverera oerhört episka och välgjorda videoklipp! Burn Jita har bränt in sig i mina ögon och i mitt minne för gott! Oj, oj, oj, vilket ståhej det var då xD Men att CCP Games lät det hända för att de ville att sånt skulle hända, gör det bara ännu mer episkt!

Medlem

Ha den äran på bemärkelsedagen!


signatur

Meep!

Ambassadör
Xbox

Roligt att det hänger kvar så här länge! Det var ett bra tag sen jag spelade sist, men under många år var det mitt huvudsakliga spel. Det är utan tvekan det bästa online-spelet som jag spelat, svårt och synnerligen tidskrävande.

Började spela 2003/2004 och körde hårt i kanske 10 år... (En av anledningarna till att min backlogg med andra spel är så enorm, haha).
Började med att bygga upp en liten highsec-corp tillsammans med några amerikaner och IRL-polare, växte och tog oss till slut ut i nullsec. Där krigades det mycket och vi gick åt olika håll till slut, men det var en fantastisk tid.

Fan, nu blev jag sugen på att dra igång det igen...haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Varje gång jag ser en artikel om EVE så får jag ett ryck, börjar fundera på att än en gång fylla på prenumerationen bara för att en vecka senare inse att jag inte har tid att fastna där igen

Medlem

Eve Online, det tråkigaste och samtidigt roligaste spelet någonsin.

Det hann med att stjäla tre år av mitt vuxna liv innan jag lyckades ta mig ur för gott.

Saknar fortfarande gänget jag spelade med.
Många sena kvällar och nätter på Teamspeak hann det bli. Tyvärr äter spelet otroligt mycket tid vilket gör att det blir svårt att hitta en balans mellan spelandet och andra åtaganden.

Testpilot

bara för nostalgi.

Bild från betatest perioden mars-2003

Medlem
Skrivet av Harakiri:

bara för nostalgi.

Bild från betatest perioden mars-2003

https://i.imgur.com/oZwlioW.jpg

mIRC <3

1
Skriv svar