Spelundersökning

Medlem
Spelundersökning

Tjena!

Jag håller på med examensarbete till ett spelutvecklingsprogram på Högskolan i Skövde och vill gärna ha in lite svar till en undersökning. Den går ut på att testa två versioner av ett spel och svara på några frågor. Allt som behövs är att ladda ner programmet och följa instruktionerna. Svara senast 12/5.

Länk till nerladdning

Tack på förhand!

Moderator | Testpilot

Intressant projekt måste jag säga.

Ska dock sägas att det var svårt att svara på frågorna för det simpla lilla spelet man faktiskt lirade. Vad det det du vill få ut av frågorna? Vilken typ av spelstilarna som var bäst? I och med att det är så simpelt i grafik, UI, spelmekanik och annat så är det svårt att svara på frågorna som man får.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Tack för att du deltog
Undersökningen kollar vilken skillnad på vissa delar av spelupplevelsen användning av en designteknik har. Den ena versionen av spelet använder tekniken medan den andra inte gör det. Själva frågorna är tagna från "Game Experience Questionnaire" som ska vara en pålitlig metod för att mäta spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Gusing:

Tjena!

Jag håller på med examensarbete till ett spelutvecklingsprogram på Högskolan i Skövde och vill gärna ha in lite svar till en undersökning. Den går ut på att testa två versioner av ett spel och svara på några frågor. Allt som behövs är att ladda ner programmet och följa instruktionerna. Svara senast 12/5.

Länk till nerladdning

Tack på förhand!

Kanske skulle du få flera att hjälpa dig om du hade lite mer "förankring" runt det hela än ett färskt "maj konto" och snälla ladda ned/installera och delta i det här?
Kanske ett telefonnummer till dig via PM eller något?

Personligen är jag alldeles för misstänksam/cynisk för att nappa på ett nytt konto med två posts totalt, bägge i denna tråd och en zipfil och "lita på mig"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av cb99:

Kanske skulle du få flera att hjälpa dig om du hade lite mer "förankring" runt det hela än ett färskt "maj konto" och snälla ladda ned/installera och delta i det här?
Kanske ett telefonnummer till dig via PM eller något?

Personligen är jag alldeles för misstänksam/cynisk för att nappa på ett nytt konto med två posts totalt, bägge i denna tråd och en zipfil och "lita på mig"

-cb99

Det är inte fuffens på gång om du undrar det. Testat det själv och det är inga konstigheter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar