Nintendo söker nytt blod till The Legend of Zelda

Robot
Nintendo söker nytt blod till The Legend of Zelda

Sugen på att jobba som level designer i Japan?


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ska bli spännande att se vad Nintendo kan åstadkomma med open world-konceptet. Tycker de lyckades bra med BotW och ser fram emot nått nytt

Det finns såklart saker att förbättra, men hoppas de håller kvar vid öppenheten som BotW har.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Ska bli spännande att se vad Nintendo kan åstadkomma med open world-konceptet. Tycker de lyckades bra med BotW och ser fram emot nått nytt

Det finns såklart saker att förbättra, men hoppas de håller kvar vid öppenheten som BotW har.

Det har ju låtit som att det nya spelen kommer ha Botw som grund. Finns ju många sätt man kan utveckla det där på.

Jag skulle gärna se att man lägger till riktigt fiske. Mycket roligare än att bara hoppa i vattnet (eller diverse andra kreativa sätt), samt att man skulle kunna göra roliga tävlingar utav det som en sidogrej.

Hus kunde du få i Botw så varför inte fortsätta på det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har nyligen klarat ut breath of the wild så ser fram emot mer.

BTW är DLC paket för 250kr nått att ha?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Har nyligen klarat ut breath of the wild så ser fram emot mer.

BTW är DLC paket för 250kr nått att ha?

Nyfiken på det här också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Molotov: Nja, det kändes inte så matigt. Spec inte om man jämför med Frozen Wilds till Horizon som jag körde igenom precis innan jag satte tänderna i BotWs dlc.

Medlem

Ge mig ett BOTW med större fokus på dungeons och fler items så är jag nöjd!

Medlem

@MrMadMan: jag håller med, det var väldigt lite fokus på dungeons.
Tyckte allt var bra för det mesta men som sagt det var snålt med dungeons.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gjorde nintendo egentligen något nytt med Zelda som inte redan gjorts?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En riktig fullängdsexpansion vore nåt!

Medlem

Lite småtrist att Nintendo inte har ngn hårdvara som kan tävla med Xbox One x lr ps4 pro bara....

Medlem
Skrivet av roftg:

Lite småtrist att Nintendo inte har ngn hårdvara som kan tävla med Xbox One x lr ps4 pro bara....

Varför skulle dom behöva det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@roftg: ja det enda switch inte klarar är väll att leverera lika snygg grafik i hög fps men jag tycker nog att switchen är bättre hårdvarumässigt på andra sätt.
Jag själv.uppskattar formatet och möjlighet till bärbart och joyconsen.
Jag spelar mest på pc sen switch och sist ps4. Finns spel på ps4 som inte finns till dom andra och det är enda anledningen varför jag äger en sån, hade gärba sluppit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Hipshot: njae inte direkt men dom gjorde det jäkligt bra. Alla system funkar tillsammans på ett sätt man sällan ser.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@Hipshot: Det hade hjälpt med flytet spel som skyrim och PayDay. Inte ens deras egna spel som zelda flyter särskilt väl. Märkte till och med framedrops i Mario Odyssey. Sålde min efter jag spelat de spelen pga den dåliga prestandan och komforten i bärbart läge. Kanske blir ett köp igen om de släpper något intressant exklusivt spel men just nu fanns inget utöver Odyssey och zelda. Och för tredjepartsspel är den ingen vidare.

Medlem

@Hipshot: är inte det uppenbart???, allt skulle vara bättre,större spelvärld,bättre grafik,bättre AI,..listan går göra hur lång som helst..

Medlem

Jag fullständigt älskar att de som verkar mest nöjda med Switchen är PC-spelarna (inklusive mig själv). Att sitta med en PS4 Pro eller Xbox One X och tro att man har överlägsen prestanda är ju bara löjligt. Nä, PC och Switch är en grym kombo. Jag har inte startat min PS4 sedan jag klarade Uncharted 4. Ska eventuellt damma av den för God of War.

Gällande Zelda så önskar jag precis som någon skrev ovan att de behåller konceptet från BotW, men tar tillbaka sitt fokus på Dungeons och items som låser upp nya delar av världen. Att laga olika maträtter för att få olika egenskaper var en småkul förändring, men det konceptet får de gärna lämna.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det har ju låtit som att det nya spelen kommer ha Botw som grund. Finns ju många sätt man kan utveckla det där på.

Jag skulle gärna se att man lägger till riktigt fiske. Mycket roligare än att bara hoppa i vattnet (eller diverse andra kreativa sätt), samt att man skulle kunna göra roliga tävlingar utav det som en sidogrej.

Hus kunde du få i Botw så varför inte fortsätta på det?

Jag vill inte att det ska bli en farming simulator, men något mer än hur det var i BotW absolut!

Vill gärna se mer dungeonfokus som några i denna tråd har påpekat. Helst där inte alla bygger på samma premiss. Saknar faktiskt "progression items" en del, samtidigt som det kan bli för linjärt då. Men flera olika sätt att klara en dungeon beroende på vilka saker som hittats skulle vara häftigt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Jag vill inte att det ska bli en farming simulator, men något mer än hur det var i BotW absolut!

Vill gärna se mer dungeonfokus som några i denna tråd har påpekat. Helst där inte alla bygger på samma premiss. Saknar faktiskt "progression items" en del, samtidigt som det kan bli för linjärt då. Men flera olika sätt att klara en dungeon beroende på vilka saker som hittats skulle vara häftigt.

Näe det finns bättre spel för det helt klart. Känner ändå att det finns mycket man skulle kunna bygga ut där. Med en sådan öppen värld så har Zelda ändå lite roliga sidoaktiviteter att sysselsätta sig med. Fiske bland annat var något jag saknade på en gång då det finns mycket roliga quests man skulle bygga utav det. Mer intressanta saker att lägga Rupees på dessutom.

Som du säger dock är Dungeons där de har mest att jobba på. Frågan är ju bara hur det ska gå till... Gillade ändå att man fick alla items från början så man inte var låst från att göra nästan vad som helst, men samtidigt är det ändå kul att få nya föremål att använda. Svår balans det där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Näe det finns bättre spel för det helt klart. Känner ändå att det finns mycket man skulle kunna bygga ut där. Med en sådan öppen värld så har Zelda ändå lite roliga sidoaktiviteter att sysselsätta sig med. Fiske bland annat var något jag saknade på en gång då det finns mycket roliga quests man skulle bygga utav det. Mer intressanta saker att lägga Rupees på dessutom.

Som du säger dock är Dungeons där de har mest att jobba på. Frågan är ju bara hur det ska gå till... Gillade ändå att man fick alla items från början så man inte var låst från att göra nästan vad som helst, men samtidigt är det ändå kul att få nya föremål att använda. Svår balans det där.

Jag gillade faktiskt avsaknaden av fiskande när jag spelade spelet. Skönt att bara bomba fisken Däremot hade det nog varit mysigt att pyssla lite med det efter att det mesta var avklarat.

Jag är kluven till items. Jag gillade att bomber m m introducerades tidigt. Men Jag tror alla dungeons blev väldigt lika just för att det inte fanns några föremål som gjorde dem unika. Om de kan lösa det problemet och få en balans på det tror jag nästa spel skulle bli ännu bättre. Kanske låna in lite från A Link between Worlds? Öppet, men föremålsfokuserat.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Jag gillade faktiskt avsaknaden av fiskande när jag spelade spelet. Skönt att bara bomba fisken Däremot hade det nog varit mysigt att pyssla lite med det efter att det mesta var avklarat.

Jag är kluven till items. Jag gillade att bomber m m introducerades tidigt. Men Jag tror alla dungeons blev väldigt lika just för att det inte fanns några föremål som gjorde dem unika. Om de kan lösa det problemet och få en balans på det tror jag nästa spel skulle bli ännu bättre. Kanske låna in lite från A Link between Worlds? Öppet, men föremålsfokuserat.

Kan förstå att folk inte saknar det. Man har spelat det så mycket och det tar ju längre tid än att bara slänga en bomb, men att just slänga bomber för att fiska förstör inlevelsen ganska mycket för mig. Vill gärna att man ska kunna göra diverse sidogrejer som på något sätt ändå "makes sense". Givetvis blir det mer resurser som behöves om man ska göra ett riktigt fiskesystem men tvekar att det skulle vara allt för jobbigt.

Om det är något jag önskar så är det mer undervattensområden. Generellt sätt i spel så känns det som att vatten inte har så mycket att erbjuda men det skulle finnas så mycket roliga dungeons/grottor (inte bara i Zelda stuk utan även generellt) man skulle kunna gömma under ytan.

Gällande items kan man ju fortsätta i samma anda som nu, att du får diverse saker i början så du kan tackla alla utmaningar i vilken ordning du vill, men i varje grotta får du något som behöves för att klara den också. Frågan är ju bara vad för nytta det nya föremålet ska ha i framtiden. Egentligen har jag väl inget problem med att vissa områden i viss mån är "låsta" tills du fått diverse grejer, men då ska man ju också leda folk dit så man förstår att det är just så det funkar också. Ändrar ju hela upplägget gentemot hur det är nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här med att vara tvungen att hamstra vapen var jag inget större fan av.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar