Rykte – Call of Duty: Black Ops 4 pc-exklusivt på Battle.net

Robot
Rykte – Call of Duty: Black Ops 4 pc-exklusivt på Battle.net
Moderator | Testpilot

"17 maj ska speciellt officiellt visas upp för världen."

<3

Stor grej ändå. Ska bli intressant att se om det är sant. Köper väl gärna mina spel på steam men skadar ju inte om de får lite konkurrens.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Saknar alternativet köpa någon annanstans och aktivera på steam/bnet, för inte fan köper man där det inte är billigast!

Medlem

Högst troligt att detta stämmer. Undrar när ubisoft gör samma och ditchar steam helt också. Även om dom säljer fler ex så går dom nog mer pluss på att slippa valveskatt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag kommer inte att spela CoD, men jag tycker ändå att det inte gör någonting. Blizzards launcher är det inget fel på.

Medlem

Drygt att de ska låsa in sig sådär. :/

Jag har väl själv 99% av alla mina spel på STEAM, men börjar tröttna på deras översaturerade dominans. Det gör inget att det hamnar på Battle.net om ni frågar mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker mest det är surt att b.net blir fyllt med massa skit. Saknar gamla goa Blizzard.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Så länge det går o spela med andra pc-spelare client platform etc... Så struntar jag vart man köper så länge man kan köra med andra o vänner i olika client eller vad sånt heter desktop etc...


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Ja det är väl inte förvånade alls, nästan förvånad om dom fortsätter köra på Steam allt för länge.
Ett av dom smartaste dragen EA gjort är ju att lyfta bort BF från steam och andra kommer följa, man kan ju bara gissa att inom 5 år så har både Ubisoft och Rockstar flyttat bort sina stora titlar från Steam.
Ubisoft kan dock inte göra det förrän dom har ett större spel och inte flera medelstora spel, men kanske Division 2 kan bli Uplay-exklusivt, kanske.

Jag är ju en av dom få som inte tror Activision förlorar några spelare alls på flytten. Alla spelar ju redan massa blizzard-random, från kortspel till TFkopior och det kräver ju battlenet redan så. Och dom som inte har battlenet kommer gladeligen installera detta för att spela COD.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Battle.net-klienten är ju riktigt bra, ser inga nackdelar med detta.

Medlem

Det kommer väl vara ett överpris på vilket ställe än man köper på

Medlem

Givetvis Steam ogillar activision. Val av platformsläpp påverkar om jag köper spel eller ej. Dock lär jag inte spela nästa cod då jag redan spelat det för 10 år sedan.

Medlem

Kanske blir en trend nu, va juh inte så svårt att gissa då de i princip la fram detta ett år sedan...

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/20839728/destiny-2-c...

"Our focus in terms of supporting non-Blizzard games is solely around Destiny 2. Aside from potentially evaluating needs or opportunities for future Activision games, we don’t have any short- or long-term plans to support third-party games with Battle.net. "

I mina ögon så gick Blizzard ner sig den dagen Activision fick klorna i dem anyways...

Gen
Medlem
Citat:

Activisions fulla namn är ju trots allt Activision Blizzard, så skulle detta vara sant vore det knappast en sensation. Att sälja spelet via sin egen kanal är ju dessutom billigare.

...för dem, inte för oss. Lär ju bli ett 600kr spel och inte är man sugen på att pynta så mycket för ett PC spel.

Medlem

Jag är för konkurrens, men då kräver det att man precis som till Steam kan köpa spelet någon annan stans för att sedan aktivera det på Battle.Net. Annars resulterar det bara i dyrare spel och nedlåsning till 1 klient.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har överlägset majoriteten av mina spel och alla COD genom Steam, samt vänner så detta var en besvikelse... vill gärna fortsätta samla allt genom Steam så som man gjort i över 10 år

Medlem

Mycket tråkigt. De kan väl göra som UbiSoft och använda deras egna klient men att stödja länkning till Steam så att vi som vill ha ett samlat spelbibliotek kan köpa i Steam store också utöver de som handlar genom Blizzard. Så jäkla tråkigt alltså. Detta tycker jag är riktigt sjyst av UBI. De är inte lika pengakåta som EA och Blizzard.

Annars tycker jag Valve får börja tänka om för att kanske gå ner i pris på det de tar betalt för varje spel som säljs. Är det 20-30% nu?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@rewoX: du kanske inte ska marknadsföra svartmarknad sida. Shade dealer


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar