Sony ser ut att härska på E3-mässgolvet

Robot
Sony ser ut att härska på E3-mässgolvet

Microsoft håller hov tvärs över gatan.

#e3


Medlem

Microsoft är ju i sitt egna utrymme rakt över gatan. Vad är problemet?

Medlem

@Oggmeiler: Artikelförfattaren ville ha något fräckt som click-bait.

Medlem

Ja brist på riktigt intressanta spel nyheter är det stor brist på överallt. Så jag är inte alls förvånad.

Ambassadör
Xbox

Vad är det här för märklig clickbait-artikel? En halv sekunds research visar på att Microsofts använder sitt utrymme inne på själva mässgolvet till Mixer och har en hel arena till förfogande bredvid mässan. Betydligt större och mer än de brukar ha och helt tvärtemot den märkliga frågeställningen i artikeln. Vadå för symbolik? Att Microsoft satsar mer på E3 än någonsin tidigare?

Tramsig Aftonbladetnivå alternativt sjukt oinsatt. Båda lika illa. Skärp er.


signatur

Jump in.

Medlem

FZ: Och var är Microsoft, egentligen?

Tja, dom håller på och förbereda sitt största E3 någonsin?

E3 2018: Microsoft Readies Biggest E3 Showing Ever

Medlem

Sony äger ju i princip nextgen konsoll kriget med alla exklusiva titlar.. bara titta på det senaste god of war? vafan har xbox att komma med ens? inte ett skit...

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Microsoft är ju i sitt egna utrymme rakt över gatan. Vad är problemet?

I Microsoft Theater har man väl sin presskonferens antar jag men hur mycket utrymme finns det där för yta där det går att testa spel?

Frilansare
Skrivet av Oggmeiler:

Microsoft är ju i sitt egna utrymme rakt över gatan. Vad är problemet?

Skrivet av billybob:

@Oggmeiler: Artikelförfattaren ville ha något fräckt som click-bait.

Skrivet av Alienshade:

Ja brist på riktigt intressanta spel nyheter är det stor brist på överallt. Så jag är inte alls förvånad.

Skrivet av Mortaigne:

Vad är det här för märklig clickbait-artikel? En halv sekunds research visar på att Microsofts använder sitt utrymme inne på själva mässgolvet till Mixer och har en hel arena till förfogande bredvid mässan. Betydligt större och mer än de brukar ha och helt tvärtemot den märkliga frågeställningen i artikeln. Vadå för symbolik? Att Microsoft satsar mer på E3 än någonsin tidigare?

Tramsig Aftonbladetnivå alternativt sjukt oinsatt. Båda lika illa. Skärp er.

Skrivet av Spit:

FZ: Och var är Microsoft, egentligen?

Tja, dom håller på och förbereda sitt största E3 någonsin?

E3 2018: Microsoft Readies Biggest E3 Showing Ever

Skrivet av Margy:

I Microsoft Theater har man väl sin presskonferens antar jag men hur mycket utrymme finns det där för yta där det går att testa spel?

Hej!
Jag skriver i andra stycket att MS "ska dock hålla hov utanför själva mässan". Kan dock hålla med om att nedryckaren och delar av brödtexten var jävligt tramsig, så redigerar den nu.

Tack för feedback, och för att ni håller oss på mattan.

Medlem

Blir intressant att se Microsofts största E3 någonsin. Tippar på skräp som vanligt.

Medlem

@SWEBarb:

Precis. De gör inget eget längre och utan tredje part hade de gått i konkurs. De senaste tre åren har Sony verkligen dominerat, vilket gör att det känns lite underligt att folk fortfarande köper MS lådor. Med facit i hand så är det inget svårt val.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir intressant att se Microsofts största E3 någonsin. Tippar på skräp som vanligt.

Borde dock komma lite Age of Empires content

Verkar också som att Frontier Developments har ovanligt stort utrymme i förhållande till sin storlek. Kan bli intressant att se vad som kommer därifrån.

Inaktiv

@Star Lord: Hahaha.snacka om goja.
Inte bara har Xbox bäst grafik av alla konsoler, den har även flest spel av alla konsoler på marknaden . Men sitt du och spela dina exklusiva singlepleyer titlar om och om igen o tro att du har nått nirvana....

Medlem

@anon_81726:
Xbox har hur många exklusiva de senaste åren som inte finns på PC?
För det är väl PC man väljer om grafiken är viktigast för dig och då är alla boxar från MS överflödiga vilket även nollar ditt argument om många spel. Vem som nu väljer kvantitet före kvalitet..

Gillar man singelplay så hittar man mycket riktigt nirvana hos Sony. Goty om och om igen så där finner man ju iallafall en god anledning att köpa en ps4. Säkert en bidragande anledning att de säljer tre gånger fler spel än MS i EU och mer än dubbelt så många konsoler globalt.

Men du kanske också tror singelplay är dött?
Kratos krossade nyss det argumentet rejält...

Medlem
Skrivet av Star Lord:

@the_o:
Xbox har hur många exklusiva de senaste åren som inte finns på PC?
För det är väl PC man väljer om grafiken är viktigast för dig och då är alla boxar från MS överflödiga vilket även nollar ditt argument om många spel. Vem som nu väljer kvantitet före kvalitet..

Gillar man singelplay så hittar man mycket riktigt nirvana hos Sony. Goty om och om igen så där finner man ju iallafall en god anledning att köpa en ps4. Säkert en bidragande anledning att de säljer tre gånger fler spel än MS i EU och mer än dubbelt så många konsoler globalt.

Men du kanske också tror singelplay är dött?
Kratos krossade nyss det argumentet rejält...

Fortnite och Plunkbat säger hej.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fortnite och Plunkbat säger hej.

Om du kanske hade läst första meningen åtminstone?
"Xbox har hur många exklusiva de senaste åren som inte finns på PC?"

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Om du kanske hade läst första meningen åtminstone?
"Xbox har hur många exklusiva de senaste åren som inte finns på PC?"

Var inte det jag syftade på. Var ditt påpekande att folk föredrar singleplayer över multiplayer.

Singleplayerspel håller en stund, speciellt linjära sådana, men när man väl spelat genom dom linjära singleplayerspelen 1 eller 2 gånger så läggs dom i glömska. Däremot spel som typ Europa Universalis IV spelar folk i tusentals timmar just pga att det inte är linjärt.

Om du enbart köper en konsoll för dom fåtal exklusiva singleplayertitlar som dyker upp är det en förhållandevis dyr investering, själv har man inte sett något utav intresse på playstationsidan för att rationalisera det något dyrare priset för en baskonsoll över en xbox one S t ex, eller den något sämre prestandan på en PS4 Pro jämfört med en One X.

Microsoft har ett klart bättre multiplayerutbud på sina exklusiva titlar jämfört med dom få och tråkiga multiplayerditon som finns på Sonys platformar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Prestandan på One X är helt egalt då min PC är bättre. One X har inga exklusiva titlar som inte går att köra på PC. Inga alls. Noll. Är inte det patetiskt?

Vidare har jag aldrig sagt att folk föredrar singleplay. Multiplay är väl rätt kul ibland, men MP saknar djupet från de fantastiska storys som just Sony levererat gång på gång de senaste åren och det verkar inte sluta trilla in topptitlar. Det är inte ett fåtal heller, flera titlar varje år nu, där de flesta går till historien som de bästa spelen någonsin.

En investering i PS4 är nödvändigt om man vill spela mästerverk som The Last of Us, Uncharted, God of War, Shadow of the Colossus, Persona, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian osv som lägger sig på nivå som riktiga konstverk. Där har Xboxen ingenting alls att erbjuda. Precis allt på One X finns på PC. Den lådan är rätt värdelös då.

Sen finns lite udda titlar som Ratchet & Clank, Infamous, Little Big Planet, Wipeout, Yakuza och liknande som är lika älskade men som du inte hittar på andra plattformar och den listan är rätt lång. Betygen på dessa är minst fyra av fem och där finns tillräckligt i alla genrer för att även den mest kritiske till spelglädje ska kunna hitta en hel del att spela.

I år har vi Gow och Spider-man som är "måste ha"-titlar. Nästa år är det Days Gone och Last of Us 2. Det slutar aldrig att rulla in exklusiva toppspel, så en PS4 kan aldrig bli ett dåligt köp om man gillar riktigt bra spel. Det är väl därför Sony dominerar marknaden just nu och kommer göra det ett bra tag till.

Överlag är PC bästa plattformen, men det är galet att inte ha en PS4 bredvid om man vill spela det bästa av det bästa. Att skaffa en One X på det ser jag som väldigt överflödigt, då köper jag hellre något från Nintendo.

Så när det kommer till E3 2018 tror jag de flesta lärt sig att de exklusiva spelen kommer under Sonys presskonferens. MS kollar man bara för att se vad som kommer till PC:n. Sen kan det va kul att se vad Nintendo gör, även om de alltid är steget efter...

1
Skriv svar