Här är nya Red Dead Redemption 2-trailern!

Avstängd

Vem fan bryr sig om grafik? Är väl spelkänslan och att det är en bra story som är det viktiga. Grafiken duger bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Efter att ha spelat spel som God of War på PS4 Pro ser ju detta inte roligt ut. Man borde kunna förvänta sig med grafiskt 2018.

Öhm, då får man i så fall skala ner hela spelet avsevärt.

Är väl inte konstigt att relativt linjära och simplistiska spel som God of War kan se bättre ut, än openworld lir som Red Dead Redemtion 2.

Vill du både ha hög grafisk fidelitet, många npc:er samtidigt i en stor öppen värld får du i så fall vänta till den eventuella PC releasen eller om de släpper spelet till nästa generation konsoler.

Sen är allt relativt, visst art direction är bra i God of War men jag tycker ändå det ser förjävlig ut i rörelse då spelet körs i 30fps. Jag får ärligt talat huvudvärk av att bara kolla på gameplay videos, 60fps är minimum idag när man vant sig vid 100+fps och g-sync. Kan inte tänka mig hur frustrerande det skulle vara att spela spelet med all fördröjning, men det kanske kompenseras av dålig respons från TV:n och de trådlösa kontrollerna. ~45fps läget är då bra mycket bättre men då är det ju inte alls lika grafiskt imponerande längre, är fortfarande segt och har även då massa screentearing, bleh.

Båda är alternativen är dock vedervärdigt, speciellt då i ett actionbetonat spel där 60fps borde varit utgångspunkten, det samma gäller för övrigt spel som RDR2.

60fps i ett action spel, det om något borde väl snarare vara det absolut minsta att förvänta sig 2018.

Gameplay > grafiskt lull lull.

Medlem

Gillade trailern skarpt för den bygger en hype utan att direkt avslöja för mycket av gameplay etc. Rockstar tycker jag är bäst på att marknadsföra sina spel för att de just inte släpper för mycket information om spelen innan release jämfört med Ubisoft som släpper tusen videos på exakt hur spelet fungerar. När ubisofts spel släpps finns det ju inga överraskningar jämfört med Rockstars spel. Jag tror att Rockstars sätt att gå tillväga är den perfekta vägen att gå marknadsföringsmässigt sätt. Förstår inte riktigt frustrationen kring denna trailer. Jag lämnas av ett begär att villa ha mer, vilket är just trailerns jobb. Det gör precis det som får mig att hålla hypen kvar tills spelets release. Kudos till Rockstar för det!

Gnällkuk
Skrivet av jOnÄTÄn:

@tricky: fast varför porta ps3 versionen som var kass (jämfört med 360 versionen) till PC? Xbox 360 versionen gick ju bra att porta till Xbox One och borde gå enkelt att porta till PC om de bara vill.

Skrivet av Dumlen:

Varför skulle dom velat porta den sämsta versionen utav spelet? 360n hade ju tillgång till samma spel, men där med bättre flyt och utseende. Hade dom velat porta hade dom nog baserat den på 360-versionen.
https://www.youtube.com/watch?v=tOq25Zo8pes

Helt rätt! Tankevurpa från min sida


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@pingkonk: Förutom att Rockstar ofta släpper en drös helt gameplay-orienterade trailers nära release. Kolla RDR och Max Payne (design and technology trailers) tex. Personligen älskar jag såna trailers där man faktiskt får se hur spelet är att spela.

Medlem

@Sapiens: Jag tycker nog inte att man ska uttala sig om hur något spel känns utan att ha provat det. Efter de senaste patcharna är frameraten mycket stabil i 4K och spelet känns väldigt bra även i 30 FPS. Needless to say ser God of War givetvis ruskigt mycket bättre ut än detta även i performance mode, upplösningen gör ju inte grafiken i sig bättre, bara krispigare.

123
Skriv svar