Quake Champions får bottar

Robot
Quake Champions får bottar

Men Id Software svarar inte på om de fungerar offline.

#botfest, #quake-champions, #rip-reaper-bot


Medlem

Känns som att Quake Champions gått obemärkt förbi. Inte ens fz har recenserat spelet.

Gen
Medlem

Varför fanns inte bottar med från början?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NeoWeo:

Känns som att Quake Champions gått obemärkt förbi. Inte ens fz har recenserat spelet.

Early Access-sjukan - är ju inte "släppt".


signatur
Medlem

Jag spelar flera gånger i veckan och tycker det är hur bra som helst. Dom har verkligen lyckats fånga den gamla känslan. Tyvärr så är min dator lite för gammal men funkar hyfsat

Medlem

Nu vet jag inte hur många som kör på andra platformer, men på steam är det ju endast 1400 som peak.... inte mycket liv

Medlem

Tycker spelet är lite underskattat. Det förjänar utan tvekan en större spelarbas.

Medlem

Denna nyhet fick mig att installera och testa QC igen och blev förvånad över hur bra det känns nu, och att det faktiskt inte tar mer än 1-2 min att få igång en match...Vilket fortfarande är på tok för lång tid men bättre än vad det var sist jag testade!

En liten tanke kring spelarantal...
I dag när alla och deras mostrar spelar spel så blir vi ganska avtrubbade då vi konstant får höra om de stora populära spelen som har miljoner spelare och hundratusentals aktiva konstant.
Det är nästan som att ett spel måste ha 20k+ vid release och minst 3/4 av dessa kvar efter några månader för att folk inte ska börja påstå att spelet är dött, misslyckat o.s.v.

Men förr i tiden, då datorspelande nästan fortfarande var en subkultur och verkligen inget som alla höll på med, hur många spelare hade dåtidens stora populära spel "egentligen"?

Jag minns hur jag spelade Tribes2 när det var som populärast. Det var under en kort tid men när det begav sig var det fulla servrar och "massor av spelare". Men detta var då många inte ens hade fast internet, spelutbudet var måhända betydligt mindre än idag men antalet som spelade var definitivt mindre.

Så hur många spelare hade detta "fantastiska populära spel"? Jag har faktiskt ingen aning men jag skulle bli förvånad om det snittade över ett par tiotusen spelare, långt ifrån dagens stora titlar och på nivåer som idag nog skulle klassas som "dött". Och endå funkade det, hur bra som helst!

Vart vill jag komma med detta skitsnack?
Jo, även om jag önskar och tycker QC förtjänar mer erkännande och spelare så menar jag att även med endast några få tusen spelare som aktivt spelar så kan ett spel och dess community hållas levande! Bli inte avskräckt för att steamcharts visar RELATIVT låga spelarantal, och låt inte domedagspredikanterna på Steam fylla er med tvivel.
Sålänge det finns även bara några hundra aktiva spelare så kan du enkelt hitta en match och spela en runda, och vad kan man mer begära egentligen?

Nu är detta en generell kommentar som inte tar hänsyn till vad jag anser vara en av de sämsta menysystem och matchmaking som ett spel tillhandahållit, det drar ner nöjet med QC otroligt att månsta vänta sålänge mellan det faktiska spelandet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Gamla spel hade inte alls lika stor budget som de spel som kommer ut idag. Tvivlar på att detta spel kan hållas igång med endast tusen spelare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@Soulless: Gamla spel hade inte alls lika stor budget som de spel som kommer ut idag. Tvivlar på att detta spel kan hållas igång med endast tusen spelare.

Nej det är sant, men som spelare kan du njuta av spelet åtminstone tills det eventuellt läggs ned. Självklart måste det komma in lite pengar, och det krävs säkerligen sin del spelare för detta, men min poäng var bara att några tusen spelare är mer än tillräckligt för oss spelare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Och detta gäller Battlegrounds som det skrevs så flitigt om under "early access" (notera, inte recenserade)
Man skriver om det som drar läsare och är inne givetvis är inne för stunden. Hade QC haft samma spelarbas som BG så hade ni skrivet om detta betydligt mer..

Personligen så tycker jag att QC, eller numera quake överlag inte får den respekt som det förtjänar.

Inaktiv

@Tarmböld: Håller med dig fullständigt, nu har spelet verkligen patchats riktigt dessutom så nu flyter det på riktigt gott.

Inaktiv

Bottar är väl kul annars, men skulle nog sett att de lägger lite mer fokus på annat, som t.ex. Duel/TDM utan abilities och CTF som.

Medlem

Riktigt najs!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Bottar är väl kul annars, men skulle nog sett att de lägger lite mer fokus på annat, som t.ex. Duel/TDM utan abilities och CTF som.

CTF! Verkligen, vad håller de på med som inte har med det från början....
Och Clan Arena.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

CTF! Verkligen, vad håller de på med som inte har med det från början....
Och Clan Arena.

Håller väl tummarna för att detta kommer framöver!

Medlem

Tycker QC börjar bli riktigt bra nu. Finns fortfarande lite småsaker men största problemet nu är det låga spelarantalet. Jag undrar om EA var rätt väg att gå, det tycks ha skrämt undan många. Hoppas ändå att det tar sig med tiden.

1
Skriv svar