Så föds en officiell screenshot

Robot
Gnällkuk

Från en användare, minst lika bra om inte bättre. Är från en multiplayer-match.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Både för att inte låta oss förföras (för mycket), men kanske också för att uppskatta det konstnärliga perspektivet ytterligare."

Problemet är väl att många av bilderna "visar hur spelet ser ut" men man är inte tydlig med att säga att det inte representerar hur in-game gameplay kommer att se ut vid release. Antingen så är det teasers, eller så är det skriptat ingame footage (dvs inte så spelet kommer vara, utan en regisserad scen) eller uphottat spelmotor som bara används vid reklam osv osv osv.

Det borde för enkelhetens skull bara vara två olika sorter: 1) Teasers/trailers/vadmannukallardom som används i reklamsyfte och 2) de facto ingame gameplay som visar hur spelet ser ut när man spelar det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tack, lade in din länk i nyheten!

@Joakim Bennet: Tänkte jag ville underlätta för den nyfikne


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk

Cinetools kan väl dock få dig bannad i vissa spel? Eller är det bara något jag fått för mig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När jag läste nyheten fick jag för mej att den handlade om skrämsel, men det visade sej vara en felskrivning i artikeln ^_^
(skrämbilder)


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Coolt. Jag gillade att Hellblade körde Nvidias lösning. Ruggigt flexibel och nice att man kan ta bilder i löjligt höga upplösningar.

“Finland and Sweden are neighbours and therefore very similar, except Finland is better at hockey, which is very important to mention in this interview”

Lol

Medlem

Flashback till tråden ”Drömlika Crysis-bilder”, rip Laxen.

Medlem

coolt visste inte det låg så mycket arbete bakom lite screenshots som ska visas innan ett spel släpps.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Mattie Heitanens Cinteamtic Tools tillsammans med Cheat Engine, gjorde till exempel att han blev livstidsbannad från The Division [...] Bilder tagna med just Heitanens verktyg.

Du menar inte Matti Hietanen?

1
Skriv svar