World of Warcraft-spelare fängslad efter DDoS-attack mot Blizzard

Robot
World of Warcraft-spelare fängslad efter DDoS-attack mot Blizzard

Ett år i amerikanskt fängelse blir nog lika kul som att attackera Lich King med en level 1-gnome.

#brott-och-straff, #ddos, #world-of-warcraft


Medlem

Bra! DDoS är cyberterrorism!

Den som inte varit utsatt själv för det och fått lida konsekvenserna förstår problemet fullt ut. Att inte komma in på sitt spelkonto på nån dag eller två är knappast problemet i stort, det är bara störigt som fan.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Snacka om att bli straffad av "The Banhammer"!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dont drop The soap!

Medlem

@Yabba: Dropping is fine. Just don't pick it up


signatur

I drank what?

Medlem

2010? Nästan lite långtjurigt. Kul att de valde straff för överbelastningen istället för rånförsöket på 88 mille. Nån på blizzard måste varit rejält butthurt haha

Skägg.
10 Chambers

Tråd rensad på trams.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tråd rensad på trams.

Knappast va. Fakta som är lätt att googla. Om ni inte vill ha politik eller regeringskritiska inlägg på forumet får ni lägga till det till reglerna. Trams är när man svarar te.x "foliehatt" (utan några verkliga argument till varför) eller "trams" - åter igen, utan att kunna prestera ett enda argument till varför man anser att det är så.

Medlem

@Star Lord: grovt bedrägeri möjligen, näppeligen rån.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harmond:

Knappast va. Fakta som är lätt att googla. Om ni inte vill ha politik eller regeringskritiska inlägg på forumet får ni lägga till det till reglerna. Trams är när man svarar te.x "foliehatt" (utan några verkliga argument till varför) eller "trams" - åter igen, utan att kunna prestera ett enda argument till varför man anser att det är så.

Jag ansåg att ditt inlägg drog iväg diskussionen från ämnet, varför det och tillhörande svar raderades.

Citat:

1.8 Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ansåg att ditt inlägg drog iväg diskussionen från ämnet, varför det och tillhörande svar raderades.

Men du skrev "trams". Vi får helt enkelt anta det var ett misstag, alla kan göra fel.

Mitt inlägg handlade om DDoS-attacker (mot media) och var inom ramen för vad som kan anses on-topic i en tråd som tar upp DDoS-attacker. Attacker mot media och därmed mot det demokratiska samhället kan jag personligen tycka är viktigare än en attack som skadar ett spelbolag.

Vidare on-topic. Bra att man gett personen ett strängt straff, hoppas det kan få folk att dra öronen åt sig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harmond:

Men du skrev "trams". Vi får helt enkelt anta det var ett misstag, alla kan göra fel.

Mitt inlägg handlade om DDoS-attacker (mot media) och var inom ramen för vad som kan anses on-topic i en tråd som tar upp DDoS-attacker. Attacker mot media och därmed mot det demokratiska samhället kan jag personligen tycka är viktigare än en attack som skadar ett spelbolag.

Vidare on-topic. Bra att man gett personen ett strängt straff, hoppas det kan få folk att dra öronen åt sig.

För att vara extra tydlig: Ditt inlägg hade rykt oavsett, ser ingen som helst mening med att blanda in politik i detta ämne, även om det det hade beröringspunkter. Vill du diskutera detta ytterligare får du ta det via pm.


signatur
Medlem

Fängelse känns lite överdrivet i fall som detta kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fängelse känns lite överdrivet i fall som detta kan jag tycka.

Misstänker att datorerna för 88 miljoner han försökt lura sig till kan ha spelat in en roll.
"Han ska också ha varit misstänkt för andra nätbrott, däribland för att ha försökt beställa datorer och hårdvåra från företaget Ingram Micro för över 88 miljoner kronor. Det åtalet lades dock ner när domen för DDoS-attacken klubbades."

Men det är ju bra med hårda straff för DDoS attacker det kan ju ställa till det rejält för företag osv som blir drabbade.

1
Skriv svar