Conan Exiles-tråden! Diskussion / Guide / Tips / Hitta spelare

Medlem
Conan Exiles-tråden! Diskussion / Guide / Tips / Hitta spelare

Hej alla goa FZare!

Imorgon går som bekant Conan Exiles ur Early Access till skarp release.

Diskutera spelet. Taktiker, servrar, character builds, etc, etc. Tipsa gärna om allt som andra kan ha nytta av!


signatur

I drank what?

Avstängd

Jag tycker tråden borde ha varit någonting i still med de tråd som Zimpan gör om spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Jag tycker tråden borde ha varit någonting i still med de tråd som Zimpan gör om spel.

Haha, det är inte alltid det finns tid och energi till att göra en sådan megatråd @zimpan brukar leverera. Då är det bättre att som nu, sparka igång diskussionen så får vi tillsammans mata in bra stuff.


signatur
Frilansare
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det är inte alltid det finns tid och energi till att göra en sådan megatråd @zimpan brukar leverera. Då är det bättre att som nu, sparka igång diskussionen så får vi tillsammans mata in bra stuff.

Man kan alltid önska.

@Joakim Bennet: Bra stuff 2: https://www.youtube.com/watch?v=jsrZSZK0yPI

Medlem
Conan Exils release idag! PC/PS4/XB1! Pepp/hängläpp-tråd!

Idag släppa alltså Conan Exiles på konsol och PC i skarpt läge!

https://www.conanexiles.com

Ett överlevnadsspel med mycket byggande och multiplayer/coop med upp till 40 spelare per server som jag förstått det.

Jag har själv inte spelat något av early access, däremot följt videos och läst på.

Funderar på att hämta en kopia på vägen hem idag, några här som peppar?

För mig blir det PS4 version. Ser fram emot bara utforska till en början.

De verkar ha jobbat en del på spelet sedan det först såg dagens ljus och systemen verkar lämpa sig till de olika spelstilarna utan att bli en fragfest som jag tycker Rust, DayZ och Ark verkar lida av. Conan osar potential på survival/crafting/pvp scenen där det mesta fallit i stöpet redan enligt mig.

Dags att jobba lite. Får återkomma o peppa

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av xtrem11:

Jag tycker tråden borde ha varit någonting i still med de tråd som Zimpan gör om spel.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det är inte alltid det finns tid och energi till att göra en sådan megatråd @zimpan brukar leverera. Då är det bättre att som nu, sparka igång diskussionen så får vi tillsammans mata in bra stuff.

Tanken var att jag skulle ha ordnat en tråd, men nu kom mitt jobb i vägen. Samt att jag har varit tvungen till att förbereda inför en resa till Dalarna för jakt och fiske. Det kan ta timmar att skriva en matig tråd och förstår att inte alla har tid eller ork till att göra det.

Avstängd

@Zimpan: Det har du rätt i, precis som Calle. Tack för de trådar som du har skapat.

Moderator | Testpilot

Vill förövrigt säga att är det någon som är sugen på att lira så hör av er! Spelat fram och åter genom EA och är sugen att se vad spelet har att bjuda på i dagsläget


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Någon som har tips på bra RPG server?


signatur

I drank what?

Medlem

Har än sålänge precis hoppat in med brorsan på en officiell PvE server och ska ta oss norrut och se hur det ter sig.
Än sålänge flyter det bra och första gången jag provar det! Inger en episk känsla direkt!

Kör PS4 Pro

Medlem
Skrivet av pillveke:

Har än sålänge precis hoppat in med brorsan på en officiell PvE server och ska ta oss norrut och se hur det ter sig.
Än sålänge flyter det bra och första gången jag provar det! Inger en episk känsla direkt!

Kör PS4 Pro

Kan du ta lite screen shots och slänga upp i tråden? Alla videos på youtube är så sönderkomprimerade att jag håller på bli emo.
Vill jämföra med hur det ser ut på PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958:
Ska fixa lite ikväll!

Var lite rövigt med freeze och droputs på servrarna igår men för mig gick det bra med kanske bara 3-4 freeze där jag fick starta om. Så hoppas på lite mr flyt idag.

Just nu börjar jag även nosa efter npn RP Server, eller om man ska ordna en egen med EU PS4 fokus.
Någon som har en idé eller vet något bra crew som kör lite mer djup än bara Quake arena gameplay

Tråddemonen
Testpilot

@xtrem11: Tackar, det är alltid kul och höra när folk uppskattar det man skriver

Tråddemonen
Testpilot

@xtrem11 Kanske kan finna tid till att skriva en första timmarna guide och göra en tråd om du är intresserad? Tråden kommer dock inte att bli fullt komplett, så får fortsätta på den efter helgen.

Avstängd

@Zimpan: Tycker inte att du ska göra dig besväret för min skull, jag har kollat på streamen och provat spelet sen sist. Tack för att du intresserar dig

Medlem

@Zimpan: Det skadar aldrig! Dina trådar är grymma.


signatur

I drank what?

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av xtrem11:

@Zimpan: Tycker inte att du ska göra dig besväret för min skull, jag har kollat på streamen och provat spelet sen sist. Tack för att du intresserar dig

Schh i'll fix.

Skrivet av Mirage:

@Zimpan: Det skadar aldrig! Dina trådar är grymma.

Okej jag skriver ihop något nu på en gång.

Tråddemonen
Testpilot
Conan Exiles, Guide till nykommlingarna

Hej igen allesammans! Nu är det så att vissa här spelar det punghängande spelet Conan Exiles och det är ett spel som kan vara en aning besvärligt att förstå till en början, men var inte rädda jag ska ge en överlevnadsguide i hur man kan överleva och låta könsorganen hänga fritt.

Conan exiles är ett sandbox liknande spel där spelare kan ta sig an en mycket oförlåtande värld. Det handlar om att fort anpassa sig till vad denna värld har att erbjuda medans man själv måste hålla sin karaktär i god hälsa. Senare under spelet så kommer det finnas bossar och andra hänsynslösa monster, man kan även skapa sig ett eget rike om man får smak för det.

Character creation

Till en början så kommer du få skapa en naken och torterad bannlyst karaktär, du kommer att få välja utseende men även hur stor ditt könsorgan skall vara när den svajar i vinden. Efter att du har skapat din karaktär så kommer du fort kastas in i en öde öken. Det handlar om att fort ta sig till en vattenrik och livnärande plats där föda och växter tillförser med de simplaste saker som material till kläder, verktyg och även vapen.

God hälsa skadar ingen (Förutom dina fiender)
I Conan Exiles så kommer vädret ha stor verkan på din karaktär, uppe i det vänstra hörnet har du en mätare som visar hur kallt och varmt klimatet är. Hamnar du i mer extremt klimat så kan det vara bra att klä sig efter väder, så att karaktären inte fryser eller torkar ut till dötts.

Svält och uttorkning
I spelet så kommer det vatten och mat alltid vara aktuell för din karaktär, uppe i det vänstra hörnet finns en mätare för hunger och törst som helst skall hållas högt. Till en början så är det bra att finna en flod med vatten. Där kan du dricka genom att klicka på integrerings knappen för att ta en klunk, sedan finns det insekter som kan hittas i buskar genom att gå fram till en buske och klicka på samma knapp. Det finns även vita stora maskar som kan plockas upp och ätas. När din karaktär har fått vapen som kommer vid ett senare tillfälle så kan djur och andra människor dödas, du kan ta kött ifrån dem genom att använda en stenyxa och slå på kropparna. Köttet som du sedan har plockat på dig måste tillagas genom en brasa, äter man köttet rått så kommer karaktären att bli matförgiftad och eventuellt dö. Se till att ordna brasan som första skill inom spelet, när du såväl skall tillaga maten så kommer det behöva läggas in köttet samt trä som bränsle, kör sedan igång brasan så tillagas maten.

Skapa verktyg och vapen
Till en början så måste din karaktär samla på sig sten som ligger på marken och buskar för att skapa de allra första verktygen och vapen. Du kan lära dig nya färdigheter inom menyn som lär din karaktär att skapa dem, sedan är det bara att plocka på sig och bygga utav det. När du har material så kan du crafta i inventoryt på högra sidan, man ser vad för material som krävs. När du såväl har en pickaxe så kan du hugga ner sten och en yxa för att hugga ner träd.

Drulen ska väl inte hänga ute? (Skapa kläder)
När du har blivit trött på att stirra på ditt manliga eller kvinnliga könsorgan är det dags att börja skapa kläder, det gör du genom att plocka buskar och sedan skapa i din inventory. På högra sidan utav inventoryt har du crafting, så fixa ett par kläder.

Tips som kan vara bra till en början
När din karaktär går upp i level så kan det vara bra att sätta stats på encumbrance som gör att karaktären kan bära mer, mycket av början kommer att handla om och samla på sig material innan man har börjat att stadga sig. Det kan även vara tungt att släpa på mycket sten och trä när man skall bygga och det kommer ske en hel del. Jaga lätta byten och sträva inte ifrån nybörjar zonen försen du känner dig redo, ta god tid på dig att lära dig spelet innan du gör en resa till en ny plats. Se till att alltid ha mat och vatten till en början.

Nu ska jag hoppa iväg till dalarna ett över helgen så önskar en trevlig helg på er alla! SKa uppdatera tråden mer när jag kommer tillbaka, så Fortsätt att diskutera och hjälpa varandra!

Vi tackar våra medlemmar @xtrem11 och @Mirage för att infon blev av.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av xtrem11:

@Zimpan: Tycker inte att du ska göra dig besväret för min skull, jag har kollat på streamen och provat spelet sen sist. Tack för att du intresserar dig

Skrivet av Mirage:

@Zimpan: Det skadar aldrig! Dina trådar är grymma.

Pssst!
Ny tråd Här!

Medlem

Grymt bra tråd som vanligt @Zimpan! Finns det någon här som kör ps4 versionen? Går det då fixa en guild eller liknande? Har spelat mycket sp spel nu så sugen på att spela med andra nu.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@Kvarn: Tackar, den är dock inte helt klarskriven. Lirar PS4 själv, vore kul om någon med mycket tid skulle orka hosta en spelvärld för oss FZ medlemmar

Medlem

@Zimpan: En tråd av rang! En fröjd att läsa!

Medlem
Conan Exiles på PS4 Pro

@marcus8958:

Här är lite random screenshots från när jag kört. Inga vykort direkt men för referens kanske de hjälper lite

Och så får du en komprimerad youtube att bli galen på också såklart så allt stämmer

Medlem

Ser rätt bra ut för att vara konsol. Du kör på PS4 pro?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers

Slår ihop denna med tråden som redan finns så diskussionen blir samlad.


signatur
Medlem
Tråddemonen
Testpilot
Medlem

@Zimpan:
Jag är också i tankarna om en egen server. Bara GPortal (https://www.g-portal.com/en/gameserver/conan-exiles-server-ho...) som går att hyra hos och var inte så farligt dyrt.
Har kört lite minecraft-servers innan men inte så stort direkt, men jag skulle nog va på en PS4 PvE Conflict server för oss här på FZ som kör PS4.

Beroende på hur många vi är så kanske det går att slanta ihop på något vis och köpa en server för ett halvår eller ett år med mängdrabatt.

Dock att hantera, vara admin, etc skulle jag gärna göra mer kollektivt efter uppsatta regler.

Om vi spånar på en PS4 server, vad för spelläge är folk sugna på?

Jag tänker en PvE Conflict server, kanske t o m lite lätt rollspelsstuk där kanske det önskas att man spelar sina strider mer än bara döda vid första anblick så det blir intriger bakom mord och diplomati.

Medlem

@Zimpan Jo du lyckades uppdatera den medan jag skrev mitt, var riktigt bra redan vid första versionen. Sen står det inget om PvE Conflict osv vilket är de olika servrarna men det kan jag säkert googla mig till
@pillveke jag har inte mycket tid att vara admin eller spela men har inga problem med att betala för en FZ server (om det inte blir riktigt dyrt vilket det inte verkar vara, vad nu 0,90 €
per slot betyder)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

12
Skriv svar