Days Gone släpps under början av nästa år

Robot
Days Gone släpps under början av nästa år
Medlem

Peppen är stor inför detta. Perfekt uppvärmning innan The Last of Us 2.

Oh, glömde nästan: IN BEFORE "OMG NOT 60 FPS?!"


signatur

I drank what?

Medlem

Varit såld på spelet sedan första trailern. Efter den senaste så är jag riktigt sugen.

60 fps hade väl inte Uncharted, Horizon och God of War heller, så tror ingen förväntar sig det av de kommande toppspelen. I denna genre krävs inte mera så jag är glad att man satsar på ögongodis istället.

Att studion står bakom Syphon Filter-spelen gör att jag vill slänga in fetaste förhandsbokningen av ren tacksamhet för de fina minnen man fått. Detta spel är ju helt annorlunda, men det verkar som om spelglädjen från förr fortfarande sitter i och vilken enorm känsla för detaljer!

En del tycker nog att det är lite för likt Last of Us 2, men jag skulle inte kunna välja, båda hamnar garanterat i min bokhylla. Hoppas på en CE till båda spelen faktiskt!

Medlem

Visar spelet 2016, släpps 2019. Bra att dom gör ett ordentligt spel, men wow, stora hopp.

Avstängd

@nils45:

Det tar tid att utveckla bra spel nu för tiden. När ubisoft annonserade assassins creed origins så hade dom ju redan hållit på med det ett bra tag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

@nils45:

Det tar tid att utveckla bra spel nu för tiden. När ubisoft annonserade assassins creed origins så hade dom ju redan hållit på med det ett bra tag.

Absolut, men det tråkiga är ju att hypemaskinen ska gå så länge.
Hade varit bättre att hålla tyst om det tills nu, premiärvisa e3 2018 och sen släpp början av 2019.

”Väntan” hade då ”bara” varit ett mer rimligt halvår.

Medlem
Skrivet av whoo:

Absolut, men det tråkiga är ju att hypemaskinen ska gå så länge.
Hade varit bättre att hålla tyst om det tills nu, premiärvisa e3 2018 och sen släpp början av 2019.

”Väntan” hade då ”bara” varit ett mer rimligt halvår.

Så de ska vänta med att släppa information för att de flesta gamers är giriga och har inget tålamod?
Finns annat att göra medans man väntar. Nu för tiden så kvittar det vad utvecklarna gör, alltid någon som gnäller om något.

Medlem

Dryg väntan framför sig, men hellre det än ett halv färdigt spel.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Vilka är det som utvecklar det här spelet? Är det Sony Bend?

Medlem

Ser riktigt coolt ut och blir ett givet köp till min PlayStation 4 vanilla. Hoppas de får till motorcykelkörningen då det ska transportera sig en hel del i den öppna världen. Detta blir viktigt att de får till en rolig o bra känsla i hojen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vilka är det som utvecklar det här spelet? Är det Sony Bend?

Japp. Länk i mitt förra inlägg i tråden.

De har satt ribban rätt högt redan från start. 2014 började förproduktionen och 2015 var de igång på riktigt och då sade de bland annat:

Citat:

"We know that when people see this they're going to be blown away. We can boast that this came from our studio. There's a certain amount of innovation that's coming from the technology side, that just keeps us really buzzing."

Kan säga att det funkade på mig iallafall!

De har för avsikt att pressa PS4:an till max och det blir en stor karta, en helt öppen värld där man kan kan välja sina egna strategier. Så stor att möjligheten till fast travel mellan vissa punkter kommer finnas. Personligen gillar jag att man får välja om man vill smyga eller köra run and gun. Fienderna blir värre på natten, så då kommer jag chilla rejält.

Där Last of Us har en stark story och ganska linjärt gameplay så är Days Gone mera som The Witcher och de man stöter på storymässigt kämpar också för sin överlevnad och vi kommer få se hur långt desperation kan leda vissa.

Miljöerna ska tydligen vara varierade:

Citat:

“You’ve for the mountains, snow, hail, rain wind, high dessert. City wise you’ll encounter abandoned suburbs, towns, it’s not just going to be in the woods”

Det låter som det kommer finnas mycket att göra i spelet med bra variation. Hypen är på max nu!

Medlem
Sjukt grymt

Efter ha sett första trailer på E3 2016 blev jag såld. Efter ha sett lite gameplay från spelet igår kväll så blir det ett köp från dag 1. Kommer nog bli bland de fetaste zombie spelan av all time tsm lou2

Medlem
Skrivet av draco:

Så de ska vänta med att släppa information för att de flesta gamers är giriga och har inget tålamod?
Finns annat att göra medans man väntar. Nu för tiden så kvittar det vad utvecklarna gör, alltid någon som gnäller om något.

Tja det är din tolkning.
Jag menade bara på att för egen del skulle jag tycka att det var roligare att läsa om spel och hänga med i hypen om det drog igång lite närmre release.

Att läsa om spel som är år och ett antal förseningar bort känns mest frustrerande.

1
Skriv svar