Conan Exiles-tråden! Diskussion / Guide / Tips / Hitta spelare

Skägg.
10 Chambers

Så, sammanfogad! Döpte om originaltråden. Barbera på!


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@pillveke: Helst PVE tror jag, då det kan inkräkta folk som bara förstör. Just nu kör jag offline för att lära mig alla grunder, får lite skyrim känsla med tomrum för allt mer kreativitet

Medlem

@Zimpan: Tack för tråden, grym som vanligt


signatur

I drank what?

Medlem

@pillveke: Kände precis igen ditt namn, du lirar på Gameholic servern med 54 slots, right?


signatur

I drank what?

Medlem

Som jag förstått det hela:

PvE Conflict är iaf PvE med PvP fönster under viss tid på dagen, eller konstant FAST aldrig tillåtet med byggnadsförstörelse (alltid non-destructible buildings).

PvP är allt tillåtet, kan vara med ett öppet fönster mellan visst klockslag eller konstant tillåtet.

PvE tillåter ingen spelarskada eller byggnadsskador tillåtna. Dock går det att loota folk som dör av vildmarken.

Ta en titt också på de olika inställningarna från manualen gällande PvP, byggnader och PvE
:::::::::::::::::::::::

:::::PvP Enabled:::::
When this is flagged, Player vs Player is enabled on the server.

:::::Time-Restrict PvP:::::
When this is flagged, Player vs Player is only possible within
the set time periods.

:::::Can Damage Player Owned
Structures:::::
When this is flagged, players can attack and destroy other
player’s structures.

:::Time/Restrict PvP Building Damage:::
When this is flagged, players can only attack and destroy
other player’s structures within the set time periods.

:::::Community:::::
Selecting a community from the drop down list will affect how
your server is filtered in the server list. Please set up your
community responsibly, in order to help players find a server
that matches their playstyle

:::::No Ownership:::::
Flagging this means that the ownership rules on the server do
not exist. This means that all players can loot all chests, use
all machines, dismantle all buildings etc.

Medlem

@Mirage: tyvärr hehe, men har någon min nick på PSN, roligt...
Heter annars youlogy på PSN och kör på officiella PvE #3019

@Zimpan: jag skulle vara på en PvE med fast ändå rätt kul kunna slåss med varann om en vill. Går ju att prova med PvP och non-destructible buildings och se hur det går, annars bara stänga av och så vips är det pure PvE.

@Kvarn: jag lirar ju inte dagligen som en 15åring med allt att vinna längre men håller gärna en server igång om det inte förväntas för mycket.

skulle servern kanske vara lösenordskyddad?
Kan ju ha en tråd här som bas för servern där man får info och kan be om inbjudan och lösen och få det via PM.

Räcker det börja med en 10slot eller vart är gyllene medelvägen i uppstarten?

UPDATE: Än sålänge så kan jag inte fixa en egen server även jag skulle vilja för tillfället för det står "order soon" pga serverbrist.
Dock kom en god nyhet att snart kommer Officiella PvE Conflict servers igång. Kommer nog vara värda att prova med det regelverket:
Funcom originaluppdatering

Tråddemonen
Testpilot

@Mirage: Får nog uppdatera inlägget då våra trådar slogs ihop

Tråddemonen
Testpilot

@pillveke: Jo det är ju sant. Måste bara klura ut ett sätt så FZ medlemmar kan lira tillsammans över PS4.

Medlem
Medlem

What is best in life?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Underskatta inte daggers, bleed från daggers stackar. Slänger man dessutom på reaper poison så kan de göra rejält med skada ovanpå det.

Relic hunter city är ju neutral nuförtiden, så det är ännu lättare att införskaffa thralls där när man inte blir attackerad av typ allt.

Medlem

Grym guide av Zimpan.

Om du när du sitter där naken i öknen inte riktigt vet vad du ska börja med så rekommenderar jag att kolla in menyn 'Journey', som är en slags guide till världen och alla funktioner.
Man får bra med xp för varje journey step man tar så det är dels ett snabbt sätt att levla upp i början och dels värt att ta en titt i om man fastnat i spelet, dessutom händer det att man behöver en extra level för att få en viss ability och då räcker det ofta med att kolla om det finns ett step man enkelt kan göra för en snabb boost.

Medlem

Får man nya förmågor, färdigheter eller är det bara utrustningsbaserat?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Finns det någon pc server än med fz.se människor?
Annars har jag hittat en svensk server kallad [swe]Bifrost som verkar aktiv. PvP dock.

Medlem

@Ravenknight: Vid level up får du poäng att spendera på attributes som styr strength, stamina, dexterity, etc, på karaktären.

Sedan får du även Knowledge Points som du kan spendera för att lära nya recept på saker att tillverka. Jag skulle väl kalla recipes som spelets motsvarighet till "skilltree".

Medlem

Tackar. Läste på mig litet. Det verkar ju faktiskt vara kul och i och med att man kan leka på en egen server så slipper man troll och ryssar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Ravenknight:
Än sålänge ligger mina planer på en egen server för FZ folket lite på is, sedan fortfarande inga servrar tillgängliga på Gportal än. För mycket tryck antar jag...

Officiella PvE servrarna är ok om du vil slippa alla rövare, fast jag rekommenderar PvE Conflict (lite konstigt men välj "PvP - Fast" i serverbrowsern för att filtrera fram dem).

Där kan du bli dödad och av med det du har på din karaktär men inget mer går att röra. Ger lagom edge. Kom en kille idag som antagligen startat Conan istället Call of Duty och inte insett. Jag gick bara in i mitt hus o stängde dörren så drog griefern vidare. Annars mest lite nerviga med trevliga möten med andra spelare och i norr där vi bor börjar det bli ett litet samhälle.

Bara fixa en chest eller hus för folk går väl i tristess och dödar utloggade kroppar, så är det såhär på PvE Conflict så tror jag att PvP servrarna är riktigt dagis och att bara strunta i.

Men ge PvE Conflict en chans! Lagom balans mellan spänning och säkerhet. Jag är förvånad över att det hittills är så trevlig stämning och längtar inte tillbaka till pure PvE längre

Medlem

Verkar som att det inte blev så många spelare


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

söker efter spelare till ps4a versionen!


signatur

Suup homie

Medlem

Gillar du PvE Conflict så adda mig på psn: youlogy

Kör med frugan o brorsan fast jst nu verkar det lite sisådär med stabiliteten efter senadte uppdateringen. Svprt hitta kroppar och landclaim verkaf buggigt som fan så haf lite is i magen tills de upödateraf igen

Medlem

Någon som kör på pc? Har precis skaffat det och kört en del singel player för att lära mig grunderna så skulle vilja spela med någon...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

What is best in life?

To see your enemy driven before you, and to hear the lamentations of their women!


signatur

I drank what?

12
Skriv svar