Fräcka Fredag #62

Robot
Fräcka Fredag #62

Nytt Battlefield, mikrotransaktioner deluxe, E3-förhoppningar och mycket mer i veckans avsnitt!

#fräcka-fredag


Medlem

Stämmer det att Calle lät så här

när bokningen med CD Projekt blev bekräftad?

Medlem

Battlefield 2018. Vad blir det? Vad skulle vara mest intressant?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Stämmer det att Calle lät så här

gscjwOSmREE

när bokningen med CD Projekt blev bekräftad?

Hur tror du då att Jocke lät?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Dreijer:

Hur tror du då att Jocke lät?

Som ett förvridet vårskrik från Ronja Rövardotter.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bethesda teasar saker på deras Twitter. 14 maj ska tydligen vara ett datum att hålla koll på.

En del tror på en uppföljare till Rage. Tankar kring detta? Spelade ni Rage och hur var det? Är det värdigt att få en uppföljare?

Sen finns det en del som tror att det är Bethesdas nya IP Starfield som skall visas.

Bilderna som teasats hittills:

Väldigt mycket rosa/lila

https://pbs.twimg.com/media/Dc2dk4hWAAIFZGn.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/Dc2c7WgX0AEIvYW.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/Dc2dIsbW4AA_Nh7.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/Dc2dYImX0AQcbN9.jpg:large


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Är det ens någon idé att ställa frågor? Tycker att 90% av alla frågor som skrivs totalt ignoreras ändå. Det skrivs alltid om att medlemmar ska komma med frågor osv, men det känns ärligt rätt meningslöst då det mesta bra blankt ignoreras. "Har det kommit något?" Skummar i två sekunder och tar sedan upp en sak, typ.

Om ni nu vill att ni ska prata om det som medlemmarna frågar efter så bör ni väl ändå ta er tid till frågorna? Ibland kanske saker inte är relevanta, eller redan tagits upp men då kan man åtminstone nämna det. Det är ju knappast så att det är tittarbrev från 90-talets sommarlovsprogram Tippen där man häller ut en gigantisk hög med brev som gör att det blir svårt att sålla.

Jag förstår att det var meningslöst med Discord eftersom de flesta arbetar eller är i skolan, men även när det flyttades fokus till att försöka samla upp saker i forumet så har det ofta blivit en liten sak. Har ibland gått tillbaka och kollat och tänkt att ah, det var nog inga som lämnade bidrag men ser sedan att det ofta finns flertalet intressanta saker som ställts av medlemmarna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur tror du då att Jocke lät?

Jag menade faktiskt Jocke, men de är så lika att jag blandade ihop namnen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av tricky:

Är det ens någon idé att ställa frågor? Tycker att 90% av alla frågor som skrivs totalt ignoreras ändå. Det skrivs alltid om att medlemmar ska komma med frågor osv, men det känns ärligt rätt meningslöst då det mesta bra blankt ignoreras. "Har det kommit något?" Skummar i två sekunder och tar sedan upp en sak, typ.

Om ni nu vill att ni ska prata om det som medlemmarna frågar efter så bör ni väl ändå ta er tid till frågorna? Ibland kanske saker inte är relevanta, eller redan tagits upp men då kan man åtminstone nämna det. Det är ju knappast så att det är tittarbrev från 90-talets sommarlovsprogram Tippen där man häller ut en gigantisk hög med brev som gör att det blir svårt att sålla.

Jag förstår att det var meningslöst med Discord eftersom de flesta arbetar eller är i skolan, men även när det flyttades fokus till att försöka samla upp saker i forumet så har det ofta blivit en liten sak. Har ibland gått tillbaka och kollat och tänkt att ah, det var nog inga som lämnade bidrag men ser sedan att det ofta finns flertalet intressanta saker som ställts av medlemmarna.

Vet inte hur du fått den synen men personligen som varit med på varje Fräcka Fredag sedan månader tillbaka (live då alltså) tycker att de flesta frågorna kommer fram. Inte allas givetvis men det är alltid massvis med frågor som tas upp varje gång. Titta repriser och gå igenom trådarna så syns det väl att frågor tas upp.

Lite som du säger dock så ibland är det frågor och inlägg som de redan pratar om, men det har ofta påpekats och finns väl inte så mycket mer man kan lägga till där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Det är så kasst utan Jocke. Saknar ”hallå hallå” i början av varje sändning. Norrlänningen är inget programledare material tyvärr.


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte hur du fått den synen men personligen som varit med på varje Fräcka Fredag sedan månader tillbaka (live då alltså) tycker att de flesta frågorna kommer fram. Inte allas givetvis men det är alltid massvis med frågor som tas upp varje gång. Titta repriser och gå igenom trådarna så syns det väl att frågor tas upp.

Lite som du säger dock så ibland är det frågor och inlägg som de redan pratar om, men det har ofta påpekats och finns väl inte så mycket mer man kan lägga till där.

Har inte missat ett enda avsnitt. Ibland har jag givetvis inte kollat forumet, så det kanske inte var så mycket att ta upp just den gången. Men det känns ändå inte riktigt som någon har bemödat sig läsa igenom inför varje avsnitt utan det blir istället att det blir lite tyst en stund när någon läser igenom vad som inkommit och sedan verkar bli stressade för att dra ett topic och sedan lämna övrigt.

EDIT: ljög, förra veckan kollade jag några minuter innan jag stängde av. Blev hopplöst när man inte hörde vad Calle sa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av tricky:

Har inte missat ett enda avsnitt. Ibland har jag givetvis inte kollat forumet, så det kanske inte var så mycket att ta upp just den gången. Men det känns ändå inte riktigt som någon har bemödat sig läsa igenom inför varje avsnitt utan det blir istället att det blir lite tyst en stund när någon läser igenom vad som inkommit och sedan verkar bli stressade för att dra ett topic och sedan lämna övrigt.

Håller verkligen inte med. Tycker medlemmarna har varit duktiga på att ställa frågor och att Fräcka Fredag-gänget varit duktiga på att ta upp dem. Kruxet är nog att många i flera fall ställer frågor om saker som de hade tänkt ta upp ändå, och i de få fallen jag tänker på just nu så pratas det ändå en liten stund om samma sak ett tag till. Exempelvis om de pratar om God of War och folk frågat vad de tycker om spelet så blir det en recap på vad de sa innan och kanske någon liten ny grej.

Ibland dock finns det inte så mycket att lägga till, och ibland är det lite svalare med frågor. Sådant händer och det får man ta tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@breahl: Den positiva energin Jocke kommer med är svår att återskapa! Han är en lysande programledare, helt klart.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är så kasst utan Jocke. Saknar ”hallå hallå” i början av varje sändning. Norrlänningen är inget programledare material tyvärr.

Jag tycker att Gustav gör ett utmärkt jobb.

Medlem

@Gustav Höglund: Jag tycker du passar bra i Fräcka fredag. Vill jag se total kamerafokus och nyhetsröst kan jag kolla på Rapport. Det är inte vad Fräcka fredag är för mig.

Men Jocke är naturligtvis svårslagen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

@gh0glund: Jag tycker du passar bra i Fräcka fredag. Vill jag se total kamerafokus och nyhetsröst kan jag kolla på Rapport. Det är inte vad Fräcka fredag är för mig.

Men Jocke är naturligtvis svårslagen.

Jocke är pappan vi aldrig fick.

Frilansare

HAHAHAHA! Det var det värsta jag har sett. Nintendo-mjukisbarn och shorts till erotisk musik i rött ljus. Sick. Sick I say!

Medlem

Jag tycker det är helt Ok med respons angående frågorna i tråden, däremot kan jag ibland tycka att det är lite långsam/obefintlig feedback på kommentarerna efter sändningen. Samma med en del recensioner/hands on/nyheter, att om man ställer en fråga eller ger en kommentar så är inte skribenten inne och läser, eller i alla fall inte svarar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar