Nu kan du köpa och ge bort alla digitala Xbox One-spel

Robot
Nu kan du köpa och ge bort alla digitala Xbox One-spel

Helt utan begränsningar och inkluderar även pc-spel från Microsoft store.

#microsoft-store, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Mycket bra! Särskilt om man på ett smidigt sätt vill köpa digitala spel till ungar utan att registrera något betalningsmedel under deras konto eller krångla med presentkort.

Fungerar väldigt smidigt detta.


signatur

Jump in.

Medlem

Där ligger Sony och för den delen även Nintendo ljusår efter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Microsoft upphör inte att förvåna. Mycket bra initiativ. Det kanske inte går så bra med spännande titlar för Xbox, men, de gör mycket för spelarna.

Medlem

@Dreijer: Xbox som platform känns verkligen mycket mordenare än vad Sony har med sin PS4.

En grej som jag tycker är väldigt märkligt är att PS4 pro streamar 4K men har inte en bluray spelare som spelar upp film i högre än 1080p, något som instegsmodellen (Xbox One S) dock klarar av att göra utan problem (både 4k bluray, 4k streaming samt dolby atmos som bonus).

Synd bara att Xbox inte har lika bra spel som PS4.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Synd bara att Xbox inte har lika bra spel som PS4.

En annan sak som är synd är att väldigt få har en xbox.
Möjligheterna att kunna ”sälja digitalt” verkar inte så värst stora.

Steam borde lära sig av detta dock...

Medlem

Man kan alltså köpa gifts via deras plattform nu, men kan man ge bort begagnade titlar som man äger till någon annan? Allt sedan denna digitalisering drog igång har det försämrat möjligheterna som man hade förr då man kunde sälja sin fysiska utgåva när man väl tröttnat på spelet. Gäller det fortfarande?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@Jokkepalm:
Det är över 35 miljoner sålda xbox visst är det inte i närheten av ps4 men det är inte "väldigt få" enligt mig i alla fall. Och vad ska steam lära sig? Jag har kunnat köpa spel som gåva i många år där.

Medlem

Folk anser att xbox inte ha många eller få exklusiva spel är något negativt? Det är bara positivt i mina ögon. Ser Sony och deras exklusiva spel som anti-konsument, och hjälper ingen förutom dom själva.

Medlem

@Vercadi: Ur ett konsumentperspektiv i det stora hela, ja, men spel som Uncharted, Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War, Yakuza etc är spelserier man som gamer inte "får" missa. Jag äger Xbox, PS och PC (inte Switch ännu), men det är sällan en konsument köper mer än en platform och om jag endast skulle köpa en platform så hade jag valt PC eller PS4 pga spelen, även fast jag är ett stort Halo-fan.

Medlem

@ANZIKTE: Jag skiter fullständigt i dom spelet just för dom bara finns på en plattform.

Medlem
Playstation är en Spel maskin

@ANZIKTE:

Man köper inte Playstation för kolla filmer utan den är för spela. Vill du kolla filmer o dylikt så köp en blue-rey spelare o njut. Men Sony satsar inte så mycket på skandinavien för vi e runt 20milj i befolkning. Playstation har oså bakåt kompitabel med PS Now men det fungerar inte här i Sverige plus trophys du kan sälja mot spel men som sagt inget fungerar här då Skandinavien är ingen marknad de bryr sig om

Inaktiv
Skrivet av submariner:

@ANZIKTE:

Man köper inte Playstation för kolla filmer utan den är för spela. Vill du kolla filmer o dylikt så köp en blue-rey spelare o njut. Men Sony satsar inte så mycket på skandinavien för vi e runt 20milj i befolkning. Playstation har oså bakåt kompitabel med PS Now men det fungerar inte här i Sverige plus trophys du kan sälja mot spel men som sagt inget fungerar här då Skandinavien är ingen marknad de bryr sig om

Så du bestämmer hur folk ska använda den? har den stöd för att titta på film, streama eller vad man nu vill göra så är det klart att man gör det också och har det samlat. Då slipper man köpa flera olika prylar att ställa framför TVn som dessutom är bättre för miljön.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Jokkepalm:
Det är över 35 miljoner sålda xbox visst är det inte i närheten av ps4 men det är inte "väldigt få" enligt mig i alla fall. Och vad ska steam lära sig? Jag har kunnat köpa spel som gåva i många år där.

Jag hade detta diagram i åtanke, 2,5 miljoner Xbox One i Europa är väldigt få.

Fast enligt denna sida är försäljningen (i Europa) hela 10 miljoner:
http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

Enligt vgchartz har det I världen sålts 78 ps4 vs. 37 Xbox One (miljoner). Det var mycket bättre siffror för Xbox One än vad jag trodde när jag hade ovanstående diagram i minnet.

Slutsats
Så den relativa försäljningen av Xbox One i Europa är inte bara 10% utav PS4ans försäljning utan snarare 33%. Försäljningen i världen är mycket bättre, hela 50% av PS4ans försäljning.

Okej, det är inte så få sålda Xbox One längre.

Steam:
Syftade inte på att ge bort gåvor, utan sälja begagnade spel.

Edit: Oh no! ”Nu kan du köpa och ge bort”.. står det ju..
så man kan inte sälja sina digitala spel till andra!? Jag läste helt fel igår.

Medlem

@Jokkepalm: Ja vad hade games top och liknande skit sagt om de tog bort deras sista grej (begagnathandel med spel) Tror inte heller spel skaparna är så pigga på att tillåta det heller, så länge de inte är desperata efter god PR.
Sälja beg digitala spel tror jag tyvärr inte kommer ske så länge inte EU fixar det genom någon lag.

1
Skriv svar