52 minuter från zombiespelet Days Gone

Robot
52 minuter från zombiespelet Days Gone
Medlem

Intressant att man nästan kan se på gameplay & stilen vilken basenhet spelet släpps till. Tycker att de flesta PS-spelen liknar varandra ganska mycket på stilen?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Intressant att man nästan kan se på gameplay & stilen vilken basenhet spelet släpps till. Tycker att de flesta PS-spelen liknar varandra ganska mycket på stilen?

Jag förstår helt klart hur du menar.

Medlem

Ser otroligt tråkigt ut, förstår verkligen inte hypen.

Moderator | Testpilot

Tror det här kan bli kul. Även om många börjar bli ledsna på Zombiespel så är det något jag verkligen tycker om. Så länge den öppna världen är kul att utforska och handlingen är ok-bra så blir det här nog trevligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser fantastiskt ut och verkar både roligt och spännande.

Några saker som impar är att det inte finns något easy mode. Ett bett och man är död. Tre fyra träffar från ett vapen tar bort hela hälsan. Man kommer dö om man fuckar upp. Vissa spel kan man varva utan att dö en enda gång. Snubbla in i en hord som kan vara på 300 infekterade och du får problem på riktigt.

En annan sak som impade är vapnen, där hagelbrakaren verkar vara guldbössan i detta spel. Lämnar riktigt köttiga sår och verkar som att det går att skjuta loss kroppsdelar helt. Armborst och kniv för lite stealth och molotovs för lite grillfest. Att slåss för hand verkade riktigt struligt där en enkel sak som en kofot underlättar lite. Använder man pistolen så måste man gå för headshots typ, så ändå ganska välbalanserat och lagomt stor arsenal.

Sen att man inte är en superhjälte som ska rädda världen utan bara en gängsnubbe som älskar sin hoj lägger en mera realistisk ton över det hela. Om så en mörk ton, där språket är rätt brutalt och gameplay med. Bara att man kan döda zombieungar säger en del, där går gränsen för många speltillverkare.

Vissa spelmekaniker är också väldigt intressanta, som att om man dödar av människorna i ett område kommer zombies bli flera där och fällor som spänd tråd över vägen för dekapitering minskar. Att man inte har ett garage med fordon utan måste vårda sin moppe genom spelet. Får man soppatorsk på fel ställe kan det bli riktigt tufft att leta soppa, så man kan inte leka runt hur som helst.

Dialogen är lagom matig för att vara ett spel på minst 30 timmar och det är kul att man får göra så många olika val i spelet, kan vara kul för ett omspel eller två sen, även om inte alla spelar så stor roll, som första exemplet i videon. Om inte du dödar en kille så gör din kompis det iallafall, men dialogen efter blir ju annorlunda.

Lagom stor titt, inte så mycket spoilers då början är mera som en tutorial för att lära sig hur saker funkar. Videon efter har teamet en liten snackis om upplevelsen, som var trevlig, där man jämförde med andra öppna världar som inte riktigt fungerade lika bra när det gällde att hålla spelaren kvar i en meningsfull story.

Avstängd

Ser coolt ut, men grafiken var ju allt annat än imponerande :/

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Ser coolt ut, men grafiken var ju allt annat än imponerande :/

Håller med. Det här är ju problemet med långa dev-tider, står på Wikipedia att produktion börjande januari 2015, 4 års dev-tid alltså...
Känns som det börjar bli dags att utvecklarna har en strategi för hur dom ska kunna byta motor under utvecklingstiden?
Det som ser coolt ut när dom första gången visar spelet har ju hunnit bli ”meh” tills när det väl släpps...

Medlem
Skrivet av whoo:

Håller med. Det här är ju problemet med långa dev-tider, står på Wikipedia att produktion börjande januari 2015, 4 års dev-tid alltså...
Känns som det börjar bli dags att utvecklarna har en strategi för hur dom ska kunna byta motor under utvecklingstiden?
Det som ser coolt ut när dom första gången visar spelet har ju hunnit bli ”meh” tills när det väl släpps...

Dom verkar använda en relativt ny version av UE4, volumetric fog lanserades med UE 4.16 som kom ut 2017 och verkar användas flitigt i spelet.

Det visuella är det inget fel på personligen, tycker det ser riktigt bra ut.

Medlem

Tycker det ser bra ut, exklusiviteten brukar göra att det ser ännu bättre ut då det är trimmat efter 1 sorts hårdvara. Jag gillar att det känns som karaktärer har lite tyngd och känsla.

Vet inte om jag håller med om att det ser dåligt ut, ja menar det såg bra ut 2015 och det ser bra ut 2018, nuförtiden är det inte lika ofta man ser så tydliga skillnader som konsument mot hur det var förr. Förövrigt är väl motorn UE4 så finns ingen anledning att uppgradera eller byta något..

eld
Medlem
Skrivet av huklen:

Dom verkar använda en relativt ny version av UE4, volumetric fog lanserades med UE 4.16 som kom ut 2017 och verkar användas flitigt i spelet.

Det visuella är det inget fel på personligen, tycker det ser riktigt bra ut.

De blandar ihop det stilistiska med det tekniska. Rent tekniskt så är det inget fel på spelet.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Ser coolt ut, men grafiken var ju allt annat än imponerande :/

Varför ? jag tycker grafiken är bra på dom videos som finns från e3 2016 ? ser ju lika snyggt som horizon zero dawn eller god of war.. spelet är inte heller släppt så .

KoP
Medlem

1 timmes spoilande. Nej tack, väntar tills jag får spela själv.

Medlem
Bästa spelet sen TLOU

Ser ju över grymt ut på trailer, gameplay. Det bästa zombie spelet sen TLOU enligt videos

Medlem

@PrinceToadstool:

Spelet e fortfarande i alpha läge så vänta 1år till det släpps och kommentera då

Medlem

@Star Lord:

Håller med dig om allt. Jag varva i genom Asassins Creed utan o dö en enda gång. Var e spel känslan i dessa spel. Bland de sämsta serien jag spelat

Medlem

Kommer bli fett som fan. Period.

Medlem

Suverän 1 timmars titt. Inga spoilers, bara genomgång. Suveränt inblick på hur spelet kommer att vara. I dom flesta fall där man ser spelutvecklare spela och visa sina spel så visas det oftast ett spel som man egentligen redan har spelat, och inget nytt presenteras, och så verkar det oftast vara relativt enkelt och ibland skrattretande dåligt och överhypat .... men inte i detta fall, här visas klart och tydligt ett spel med en egen vision .... spelet försöker inte vara större än vad det är, här visas klart och tydligt hur det ligger till, och det är tillräckligt för mig att gilla det. Nu får vi bara hoppas att det finns bossar i spelet.

Avstängd
Skrivet av submariner:

@PrinceToadstool:

Spelet e fortfarande i alpha läge så vänta 1år till det släpps och kommentera då

Sött att du tror att det kommer bli snyggare.

Medlem

Det här ser mer lovande ut än vad jag trodde det skulle vara.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Sött att du tror att det kommer bli snyggare.

Bend är med i SIE Worldwide Studios och får då hjälp med slutpoleringen (av bl a Team ICE), vilka är topp of the line när det kommer till optimering för konsoler. Varje AAA-titel släppt av Sonys egna studios har blivit snyggare från alpha till det att spelet gått guld, de få gånger vi fått se alpha-kod. Så har det varit sedan PS3. Bend har dessutom jobbat väldigt nära Team ICE med uncharted, så jag tror deras titel kommer få lite extra kärlek.

Men har du något underlag till ditt påstående?

Avstängd
Skrivet av Star Lord:

Bend är med i SIE Worldwide Studios och får då hjälp med slutpoleringen (av bl a Team ICE), vilka är topp of the line när det kommer till optimering för konsoler. Varje AAA-titel släppt av Sonys egna studios har blivit snyggare från alpha till det att spelet gått guld, de få gånger vi fått se alpha-kod. Så har det varit sedan PS3. Bend har dessutom jobbat väldigt nära Team ICE med uncharted, så jag tror deras titel kommer få lite extra kärlek.

Men har du något underlag till ditt påstående?

Det är ju du som kommer med ett påstående, inte jag, så fram med bildbevis!

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Det är ju du som kommer med ett påstående, inte jag, så fram med bildbevis!

Trollar du bara eller är du dum på riktigt?
Finns inget subjektivt med min text och det var du som påstog att en alpha inte kommer bli snyggare. Men om du bara är här och pissar så tänker jag inte lägga någon vikt vid vad du säger i framtiden.

Avstängd
Skrivet av Star Lord:

Trollar du bara eller är du dum på riktigt?
Finns inget subjektivt med min text och det var du som påstog att en alpha inte kommer bli snyggare. Men om du bara är här och pissar så tänker jag inte lägga någon vikt vid vad du säger i framtiden.

Det är ju exakt därför att det inte är något subjektivt som du ska hosta fram källor till ditt påstående! Du framställer det som fakta (utan konkreta bevis).
Det jag uttryckte var enbart min åsikt baserat på empiri, och en åsikt behöver det aldrig finnas källor till.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Det är ju exakt därför att det inte är något subjektivt som du ska hosta fram källor till ditt påstående! Du framställer det som fakta (utan konkreta bevis).
Det jag uttryckte var enbart min åsikt baserat på empiri, och en åsikt behöver det aldrig finnas källor till.

Men då gör jag som du då och tycker du är gullig som tror att en alpha inte blir bättre trots Sonys renommé i frågan, vilken inte är det minsta subjektiv, det är kända fakta. Sen att du bevisligen är helt oinsatt rör mig inte ryggen, vill du googla historia eller leva i okunskap är ditt val, knappast mitt jobb att upplysa någon som levt under en sten.

Avstängd
Skrivet av Star Lord:

Men då gör jag som du då och tycker du är gullig som tror att en alpha inte blir bättre trots Sonys renommé i frågan, vilken inte är det minsta subjektiv, det är kända fakta. Sen att du bevisligen är helt oinsatt rör mig inte ryggen, vill du googla historia eller leva i okunskap är ditt val, knappast mitt jobb att upplysa någon som levt under en sten.

Ge dig inte in i en diskussion om du inte tänkt diskutera. Tills du presenterat bevis för ditt påstående är det bara just ett påstående, oavsett om det stämmer.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Ge dig inte in i en diskussion om du inte tänkt diskutera. Tills du presenterat bevis för ditt påstående är det bara just ett påstående, oavsett om det stämmer.

Sluta böla och följ ditt eget råd. Kollade om du hade en förklarlig orsak till ditt missförstånd, en vänlig chans att backa när du gjort bort dig.

Snäll som jag är uppdaterade jag dig ändå om läget, så nu vet du hur Sony jobbar internt med sina studios. Förväntade mig inget tack för hjälpen direkt med tanke på ditt dåliga beteende tidigare, men trodde åtminstone du skulle ge dig när du blev så ägd.

Förstår att det svider, men att be om bevis för att jorden är rund gjorde ju verkligen inte saken bättre!

Avstängd
Skrivet av Star Lord:

Sluta böla och följ ditt eget råd. Kollade om du hade en förklarlig orsak till ditt missförstånd, en vänlig chans att backa när du gjort bort dig.

Snäll som jag är uppdaterade jag dig ändå om läget, så nu vet du hur Sony jobbar internt med sina studios. Förväntade mig inget tack för hjälpen direkt med tanke på ditt dåliga beteende tidigare, men trodde åtminstone du skulle ge dig när du blev så ägd.

Förstår att det svider, men att be om bevis för att jorden är rund gjorde ju verkligen inte saken bättre!

Tills du visat exempel på spel som är som du påstår, snyggare efter release, är det bara ett tomt påstående från din sida. Hur svårt kan det vara att hitta två screenshots eller videos, om det stämmer?

Den enda som betett sig dåligt är du, som kallar folk för "dumma på riktigt".

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Sött att du tror att det kommer bli snyggare.

Sött att du tror att det inte blir det.

Avstängd

Som om man skulle titta på typ 30min av en biofilm på nån random hemsida innan man ser den på bio? Nein thanx

1
Skriv svar