Bethesda avtäcker Rage 2 - Se trailer!

Robot
Bethesda avtäcker Rage 2 - Se trailer!
Medlem

Ryktet på stan har länge varit att Rage 2 är svenskt, får väl se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Av alla spel de kan göra uppföljare på, är Rage verkligen en bra ide?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Teasern ligger redan ute, och är bland det löjligaste jag någonsin har sett.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag har bara läst alla kommentarer på Instagram och folk vill verkligen inte ha detta spelet. Jag gillade dock rage!

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Av alla spel de kan göra uppföljare på, är Rage verkligen en bra ide?

This^ Vad jag hörde sålde Rage betydligt sämre än väntat, spelade själv igenom det och det va ju ett väldigt mediokert spel, så också förvånad att de gör en tvåa.

Redaktör

@lampis: nyhet uppdaterad med löjlig teaser!


signatur
Skrivet av Hipshot:

Ryktet på stan har länge varit att Rage 2 är svenskt, får väl se.

Typ, placerat i Malmö (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trodde mer på att vi skulle få se Doom hell on earth efter Peters uttalande, men ja välkomnar ett Rage 2, konceptet är bra men exekveringen gick ju sådär med ettan.

Hoppas ett nytt team och nyare motor kan göra lite underverk

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@lampis: nyhet uppdaterad med löjlig teaser!

Då får du ta bort den igen då videon är raderad från internetet

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har bara läst alla kommentarer på Instagram och folk vill verkligen inte ha detta spelet. Jag gillade dock rage!

Folk är säkert ledsna över att de inte fick det som de ville ha, som något om Starfield eller ett nytt Elder Scrolls. Alltid de som inte vill ha som hörs mest.

Jag tackar gärna ja till ett nytt Rage, ett mer öppet Rage skulle kunna vara fantastiskt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Då får du ta bort den igen då videon är raderad från internetet

https://my.mixtape.moe/feslms.mp4


signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Typ, placerat i Malmö (?)

** Utspelar sig i Malmö ;)....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Såg just teasern...Ska de försöka göra ett Borderlands av det?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag gillade Rage. Man märkte av ID Tech-motorn om man jämför mot andra spel. Teasern är väl inte så dålig? Lite underlig humor, men den mer seriösa stilen verkade ju inte fungera med det första spelet. Kanske går bättre nu.

Skrivet av Soulless:

Såg just teasern...Ska de försöka göra ett Borderlands av det?

Det blir nog en glättigare version och något som passar den yngre gamern.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vill ha en uppföljare till DOOM.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Wow teasern var då riktigt usel men försöker ändå vara optimistiskt inställd.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ryktet på stan har länge varit att Rage 2 är svenskt, får väl se.

Med råge två

Medlem

@Walter S.A. Iego: Nej, dom ägs ju av Ubisoft. Men du kan säkert komma på fler studios i sverige som skulle passa för just detta jobb


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Vill ha en uppföljare till DOOM.

Ingen uppföljare, vad vi behöver är en gammal hederlig expansion!
Exakt samma spel men ny kampanj, några nya vapen o abilities, massa nytt mutliplayer godis!

Jag bakar hellre ihop allting i ett och samma spel än separerat allt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En intressant sak med trailern är att man nuförtiden måste kolla noga för att se om saker är renderade el. live-action. Spelet verkar fokusera på olika karaktärer. Skulle inte förvåna mig om det var battle royal i Mad Max-miljö?

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Av alla spel de kan göra uppföljare på, är Rage verkligen en bra ide?

Ptja, om föregångaren var kass har man ju alla chanser i världen att göra det bättre nästa gång Skulle säga att det är bra mycket enklare att göra en uppföljare på ett sämre spel mot ett bra. Däremot kanske det PR-mässigt är lite uppförsbacke. Vi får väl se när mer info kommer helt enkelt och ser lite mer gameplay och dylikt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är positivt inställd. Rage var inget färdigt spel, det mesta av tiden gick förmodligen åt det tekniska, vilket förklarar också det abrupta slutet. Om Rage2 ska lyckas så måste dom göra det mer Open World med en längre och fylligare story. Jag ser ingen annan utväg.

KoP
Medlem

Tyckte första Rage var helt ok. Det enda jag inte riktigt gillade var slutet som kändes aningen ihophafsat.

Och hoppas världen blir lite öppnare i Rage 2 än den var i Rage 1.

Medlem

rage var ganska okej, hade gärna sett en uppföljare. hellre det än doom iaf, det var lite för "nostalgiskt" för min smak


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det blir nog en glättigare version och något som passar den yngre gamern.

Varför skulle ett glättigare spel passa yngre människor? Sådana här ålderskommentarer är så tröttsamma, som att äldre månniskor inte vill ha gladare och spel med lite mer färg...


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför skulle ett glättigare spel passa yngre människor? Sådana här ålderskommentarer är så tröttsamma, som att äldre månniskor inte vill ha gladare och spel med lite mer färg...

Nu är det förvisso ett "OCH" i walters kommentar, så det föreslogs aldrig att spelet skulle passa en yngre publik PGA glättighet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av mrFluffy:

Varför skulle ett glättigare spel passa yngre människor? Sådana här ålderskommentarer är så tröttsamma, som att äldre månniskor inte vill ha gladare och spel med lite mer färg...

Jag citerar min bonusson: "Jag hatar PUBG, det är så mörkt och dystert, tråkig grafik, men Fortnite lyser!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

@Walter S.A. Iego: Jag är över 30 men håller med din bonusson!

123
Skriv svar