Resident Evil-filmskaparen gör Monster Hunter-rulle

Robot
Resident Evil-filmskaparen gör Monster Hunter-rulle
Medlem

RE-filmerna var ju jättebra, så det här bådar gott. #ironi

Medlem

Jag gillar res filmerna, de har en b-aktig känsla.. Men det är det jag gillar med dom, de låter sig vara over the top

Så detta kan nog bli något!

Medlem

Gör en filmatisering av monsterhunter för att namnet fått stor uppmärksamhet nu, kan säga med stor säkerhet att dom lika gärna kunde sagt att det skulle vara dinocrysis och det skulle varit i princip samma film dom häver ur sig i slutändan.

Gnällkuk

Förvånad att det inte kommit/annonserats en film som bygger/remake på Battle Royale. Känns ju som om det skulle vara ett klart enklare koncept att göra något vettigt på. Har svårt att se att detta blir speciellt bra...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Förvånad att det inte kommit/annonserats en film som bygger/remake på Battle Royale. Känns ju som om det skulle vara ett klart enklare koncept att göra något vettigt på. Har svårt att se att detta blir speciellt bra...

För att Hunger Games är tillräckligt nya så att det nog är svårt att få investerare att backa en sådan sak.

Medlem

@tricky:
Finns en kinesiskt film om barn som hanmnar på en ö,som ska hä ihjäl varandra och sist som överlever kommer tillbaka till civilisationen.
Tror den heter battle royale eller nå liknande.

Medlem

Första RE var okay. Resten stod jag inte ut med. Örk!

Medlem

Som ett stort fan av spelserien är ju re-filmerna en otrolig besvikelse då det kunnat bli en stämningsfull skräckserie. En ide som pitchades till capcom innan paulws fick göra sitt skräp byggde mycket mer på spelen.

Medlem

Underbart!


signatur

Banksy

Gnällkuk
Skrivet av Ghan:

För att Hunger Games är tillräckligt nya så att det nog är svårt att få investerare att backa en sådan sak.

Tror nog det går alldeles utmärkt även om Hunger Games och The Maze finns. Svårt att kanske konkurrera med Hunger Games när det gäller budget och rollista dock evenvtuellt

Skrivet av Zainter:

@tricky:
Finns en kinesiskt film om barn som hanmnar på en ö,som ska hä ihjäl varandra och sist som överlever kommer tillbaka till civilisationen.
Tror den heter battle royale eller nå liknande.

Japansk är den väl? Det var den filmen jag syftade till. Kom väl tidigt 2000 och var väl en filmadaption av en bok och jag inte missminner mig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dags för Paul WS Andersson och Milla Jovovich att sprida mer förödelse och vidrigheter alltså. Vilken spelserie hade de tänkt dra ner i smutsen efter Monster Hunter då?

Medlem

@tricky:

Det vet jag faktiskt inte ! har bara väldigt vaga minnen från filmen! men kan säkert stämma

Medlem

Och där pajar vi helt iden för att det skulle ha kunnat blevat en bra film.......

Medlem

@Zainter: det är en japansk film från 2000 med the one and only Takeshi Kitano som heter Battle Royale


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tänkte spontant Uwe Boll när jag såg rubriken men Paul WS Anderson är ju lika kass han. Det skulle bli en bättre film om man tog budgetens femhundra miljoner och eldade upp dem i en youtube-video.

Medlem

Mina tankar går till stunttjejen Olivia Jackson som nästan dog och förlorade sin arm under filminspelningen till Resident Evil: The Final Chapter tack vare en kamera kran som inte fungerade som den skulle. https://www.instagram.com/p/BISTAIzB6of/?taken-by=olivia_stun...

Och inte nog om det, den filmen, ja den är inte ens värd att se så dåligt inspelad och klippt som den är, tyvärr.
Exempel: Resident Evil: The Final Chapter (2017) - Winged Demon Scene (1/10) | Movieclips

Medlem

Det är ju han som har regisserat SOLDIER, djävligt härlig film.

Medlem
Medlem
Skrivet av tricky:

Tror nog det går alldeles utmärkt även om Hunger Games och The Maze finns. Svårt att kanske konkurrera med Hunger Games när det gäller budget och rollista dock evenvtuellt

Japansk är den väl? Det var den filmen jag syftade till. Kom väl tidigt 2000 och var väl en filmadaption av en bok och jag inte missminner mig?

Skrivet av Javas:

@Zainter: det är en japansk film från 2000 med the one and only Takeshi Kitano som heter Battle Royale

Hade för mig den kom från kina (eller ja utspela sig), har för mig när jag sökte efter dessa typer av filmer. Påstods det utspela sig i kina, men förstår konceptet bättre om det är japan som är skådeplatsen (har ju rätt märkliga och töntiga tv shower där borta).

Även har det släppts en amerikanska motsvarighet, där med fångar från ett fängelse. Tog rätt känd skådespelare till huvudperson

Har även sett första hunger games och även The Maze (fick övertala mig själv för att huvud taget se den (hunger games gjort att man tappa suget för dessa filmer), tror det var i år jag såg den första tog något år alltså), men ärligt är inte själva Battle Royale genen något för mig (historien/bakgrundskomplotten är intressant i både hunger games och The Maze men resten har jag svårt för, det var inte lika påtagit i The Maze utan där var det mer samarbete och inte döda varandra som var poängen så den kan man ge en chans).

1
Skriv svar