Info om första Sea of Thieves-expansionen släpps nästa vecka

Robot
Info om första Sea of Thieves-expansionen släpps nästa vecka

The Hungering Deep är den första av sex innehållsuppdateringar under 2018.

#rare, #sea-of-thieves, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

I och med den första expansionen så kommer också Weekly Events att dra igång som en fast del av spelet med nya utmaningar och rewards varje vecka.

Expansionerna ingår också i spelet, så ingen extra kostnad.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Edit: Dubbelpost


signatur

Jump in.

Medlem

Ja man lär ju återvända till detta. Jag la ner spelet efter jag blev lite less på det och att dem jag körde med konstant fick slut på tid via sitt game time card eller vad det hette, provade att köra lite själv men det var så mycket tråkigare än att spela med andra på en Galleon.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Moderator | Testpilot

Ska helt klart bli kul att se vad de kan hitta på med SoT. Lär nog vänta till slutet av året för att ha mer att sätta tänderna i.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tapiwen:

Ja man lär ju återvända till detta. Jag la ner spelet efter jag blev lite less på det och att dem jag körde med konstant fick slut på tid via sitt game time card eller vad det hette, provade att köra lite själv men det var så mycket tråkigare än att spela med andra på en Galleon.

En bra och rolig crew är A och O i det här spelet för att njuta av det till fullo. Kolla in LFG (Looking for group) på Xbox via game huben eller gå in på den officiella discorden så hittar du en crew snabbt!


signatur

Jump in.

Medlem

Det var ett bra spel i 2 veckor. Sen tog det roliga slut. Inte ens ett roligt crew gör spelet värt att spela längre än 2 veckor. Det finns ingen content. Det är ingenting som gör så att man faktiskt vill fortsätta spela.

Medlem

Kommer det kosta något?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sviskon:

Kommer det kosta något?

Nepp! Varken den här eller framtida expansioner och det spelar ingen roll om du köpt det eller spelar via Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem

Är det nu man ska betala 650 kr för att kunna spela spelet? Haha nej skulle inte tro det.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Är det nu man ska betala 650 kr för att kunna spela spelet? Haha nej skulle inte tro det.

Eller 79kr i månaden med Game Pass där även en massa andra spel ingår eller om man inte redan har den 0kr att testa i två veckor eller 10kr för en månad vad man nu är sugen att välja om de har kvar det erbjudandet.

Inaktiv

@FZ Hur kan ni säga att expansionen släpps nästa vecka när ingen info om detta har släppts samt att ni även skriver sedan i texten att inget releasedatum finns? En mer passande titel hade varit att den släpps denna månaden eller att en trailer släpps nästa vecka...

Medlem

Vänta minst ett år eller så, sen kanske efter fler sånna här "expansioner" så kanske det är ett färdigt spel att ha roligt i 😋

eld
Medlem
Skrivet av gusgun577:

Vänta minst ett år eller så, sen kanske efter fler sånna här "expansioner" så kanske det är ett färdigt spel att ha roligt i 😋

Nästa år så lämnar det early access så då kan det ju vara värt att kika igen!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det var ett bra spel i 2 veckor. Sen tog det roliga slut. Inte ens ett roligt crew gör spelet värt att spela längre än 2 veckor. Det finns ingen content. Det är ingenting som gör så att man faktiskt vill fortsätta spela.

Tycker det är dåligt av Microsoft. De borde upptäckt att det fanns potential och gett Rare betydligt längre tid (minst ett år) att fylla spelet med innehåll. Det är väldigt sällan spel får en andra chans. Möjligen att de låter Rare göra Sea of Thieves II i framtiden med betydligt längre tid på sig.

Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker det är dåligt av Microsoft. De borde upptäckt att det fanns potential och gett Rare betydligt längre tid (minst ett år) att fylla spelet med innehåll. Det är väldigt sällan spel får en andra chans. Möjligen att de låter Rare göra Sea of Thieves II i framtiden med betydligt längre tid på sig.

Man undrar ju lite hur snacket internt hos rare gått? Ingen där kan väl ha undgått att inse att det är lika innehållsfattigt som mottagande spelare gjorde?

Medlem

Är ganska säker på att de bara sa att en trailer och datum för expansionen ska släppas nästa vecka, inte sjävla expansionen.

Medlem

Detta spelet som satte spiken i kistan för min del. Har slutat köpa nya spel... är så VANSINNIGT trött på att de pumpar i folk att köpa svindyra spel och så är de inte ens i närheten till färdiga... man köper en produkt som KANSKE blir bra i framtiden som för tillfället har 0 innehåll. Gamingindrustrin är sönder och jag lämnar den, är för gammal ändå! Tack och hej!

Medlem
Skrivet av anon_646:

@FZ Hur kan ni säga att expansionen släpps nästa vecka när ingen info om detta har släppts samt att ni även skriver sedan i texten att inget releasedatum finns? En mer passande titel hade varit att den släpps denna månaden eller att en trailer släpps nästa vecka...

Jag tycker att utvecklarens egna dev update-videos är en tillräckligt säker källa, eller? Den tar i det här fallet upp halva artikelutrymmet.

Medlem

@Ahris: Har du kollat igenom den själv? Vart i klippet säger de att expansionen släpps nästa vecka? @4:46 säger han att de kommer släppa en trailer och datumet till expansionen, inget annat.

Medlem

Jag känner mig nästan dum som haft SoT-kul i 100 timmar å nog kan klämma ut 50 timmar till, helt utan nytt innehåll. Är nog i minoritet här Det är så sjukt mys-kul spel å det man kan köpa ingame har till min förvåning räckt som motivation att spela vidare. Jag hoppas verkligen det nya innehållet kan få dom som är besvikna att bli lite gladare.

Det skulle vara kul med stora pvp-drabbningar i det här. 20 galleoner med full besättning mot varandra. Så kan de kasta in ett op-spökskepp å =]

Medlem

Spelet i sig är kul, så ser framemot denna patch,

dock inte många rätt i artikeln eller rubriken.

Vi har inget datum för patch, DOCK skall det släppas en video och releasedatum denna vecka (tidigare har dom lovat under Maj månad att Hungering deeps skall komma så det är ju 50/50 om det är nästa vecka eller veckan efter då normalt patch fönster ligger på tisdag/onsdagar)

Sedan ett nytt skepp är slated för nästa DLC, inte denna.. hela roadmapen för sommar/höst finns i denna YT videon.

https://www.youtube.com/watch?v=5t83bztN4lM

Quake-konnässsör

Måste de släppa sex stycken expansioner för att få liv i grundspelet...

Känner mig nästan avundsjuk på de personer som kan ha roligt i detta spel Tyckte iden var så otroligt intressant, men landade nästan lika platt som No Man Sky.

Inaktiv
Skrivet av almblad:

Måste de släppa sex stycken expansioner för att få liv i grundspelet...

Känner mig nästan avundsjuk på de personer som kan ha roligt i detta spel Tyckte iden var så otroligt intressant, men landade nästan lika platt som No Man Sky.

Tanken är att de kontinuerligt ska släppa innehåll till spelet och allt nytt ska vara helt gratis för de som äger spelet så man kommer inte att splittra communityn. Som jag har förstått det är spelet byggt för att just kunna lägga till nytt innehåll och utöka spelet med.

De har för närvarande tre grupper som jobbar med content där den första nu kommer att släppas, sedan kommer detta team att börja jobba med den 4e content patchen och sedan kommer de att rulla på så. Samt så kommer de även att börja med weekly events efter den första content patchen med. De har en bra plan att få ut nytt innehåll och sysselsätta oss så jag skulle rekommendera att om man är intresserad ta och kolla på deras dev-videos och deras content roadmap-video för mer info.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att utvecklarens egna dev update-videos är en tillräckligt säker källa, eller? Den tar i det här fallet upp halva artikelutrymmet.

Som @fururi skrev så gav de aldrig ett datum utan det ska komma nu i veckan tillsammans med en trailer. Däremot kommer det att komma en patch nu med lite uppdateringar och möjligheten för privata grupper så att man kan hålla platser till när folk kommer online istället för att randoms plockar dem.

Medlem

Okej givet den lilla mängden content i uppdateringen.

Så om ett år ungefär är det värt att spana in spelet igen då.


signatur

P.L.U.R

Avstängd

Så ännu inte tillräckligt med content. Blir nog att göra som så många andra... Vänta tills alla dessa 6 expansioner är släppta före man ens överväger att testa igen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv

@Pa-pa-pastorn:

Bra skrivet.....fantastiskt kul att spela fortfarande o jag har passerat 100h för länge sedan. Men gnällare kommer gnälla ......

1
Skriv svar