Bethesda avtäcker Rage 2 - Se trailer!

Medlem

Rage var ett roligt spel med mycket mer tyngd i gameplay än de flesta shooters som släpps nu för tiden. Storyn hade potential men genomförandet var väl ingen höjdare. Blir att spela om först rage inför 2:an


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är positivt inställd. Rage var inget färdigt spel, det mesta av tiden gick förmodligen åt det tekniska, vilket förklarar också det abrupta slutet. Om Rage2 ska lyckas så måste dom göra det mer Open World med en längre och fylligare story. Jag ser ingen annan utväg.

Fast id software är ju inte kända för att ha någon bra story i sina spel. Det är mer fokus på gameplay, vilket jag föredrar. Lämna story åt rpg. Quake, doom med flera var ju inte direkt kända för sin story.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

@Walter S.A. Iego: Jag är över 30 men håller med din bonusson!

35+ här och håller också med.


signatur

IDKFA

Medlem

Ser ut som målgruppen är 12-åringar. En utflippad Fortnite utmanare kanske?

Medlem
Skrivet av tricky:

Ptja, om föregångaren var kass har man ju alla chanser i världen att göra det bättre nästa gång Skulle säga att det är bra mycket enklare att göra en uppföljare på ett sämre spel mot ett bra. Däremot kanske det PR-mässigt är lite uppförsbacke. Vi får väl se när mer info kommer helt enkelt och ser lite mer gameplay och dylikt

Jag tycker det är en väldigt bra ide, det första spelet led ju av att vara ett "dåligt" IDspel lite, alltså, det var nästan som att det hamnade mellan två stolar, ett techdemo som skulle behöva vara så mycket mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Nyheten uppdaterad med den riktiga trailern på 52 sekunder.


signatur
Medlem

Längtar nu som fan till gameplay. Visa oss nu att id software är kungar inom fps!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

andrew w.k känner man igen pga the one and only heaton 2 =D https://youtu.be/IbnTR3rv9XA?t=310

Medlem

Den där trailern sa inte direkt mycket men det är ju meningen att bygga hype inför E3. Hade det varit Machine Games logga i trailern så kunde man nog gissa att det är en SP shooter (kanske Co-op) men det var väl bara Bethesdas logga så inte ens ID verkar vara direkt inblandade? En ny studio kanske som arbetar på spelet?

Personligen skulle jag inte ha något emot om spelet blir som Borderlands/Fallout (4), och om det finns Co-op så skulle det göra spelet bättre.

Det jag inte vill se är ett Battle Royale i Rage miljön. Även om det i sig kanske skulle vara coolt så är just BR-spel inget som intresserar mig.
Om t.ex. nya CoD och BF kommer ha BR-lägen så är det kanske något jag skulle testa, men bara för att det troligen inte är det primära MP läget i dessa spel. Att köpa ett spel enbart dedikerat till BR faller inte mig i smaken.

EDIT: Vet att det sprang NPC fiender i trailern, men det skulle iaf göra ett BR spel lite mer unikt. NPC fiender som kan droppa speciella items och fordon med vapen.

Medlem

Försöker hålla tillbaka min entusiasm över detta...går med lätthet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fokusgruppcoolt. Känns som ett gäng kostymnissar spånat över vad kidsen gillar.

Medlem

Finns inte en chans att ID ligger bakom det där spektaklet. (Förutom spelmotorn då)

Medlem
Skrivet av FuzioN:

andrew w.k känner man igen pga the one and only heaton 2 =D https://youtu.be/IbnTR3rv9XA?t=310

hahaha shit! Den har man inte sett på evigheter.
Var med o hjälpte till på ett hörn i den videon (Sims delen på slutet)


signatur

God is dead

Frilansare
Skrivet av kebbe:

Fokusgruppcoolt. Känns som ett gäng kostymnissar spånat över vad kidsen gillar.

Det ordet snor jag, passar perfekt här! Lifestyle-punk sa jag tidigare idag, men Fokusgruppcoolt är awesome.

Medlem

Trailern var skit, hoppas gameplay videon är bättre!

eld
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag citerar min bonusson: "Jag hatar PUBG, det är så mörkt och dystert, tråkig grafik, men Fortnite lyser!"

spoilers:

rage har alltid varit färggrannt.

Gnällkuk

Jävla konstig trailer... påminde mer om en musikvideo. Fick mig dessutom att mer tänka på Borderlands. Nåja, det intressanta imorgon


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är jätte glad över en 2a!1sn var ok som många skriver med ett dåligt(avbrutet) slut. Nu har jag verkligen något att se fram emot!

Medlem

Låter hypefaktorn baseras på faktiskt gameplay. 24 hours... remaining. More or less.

Medlem
Skrivet av ratache:

Låter hypefaktorn baseras på faktiskt gameplay. 24 hours... remaining. More or less.

Om det inte blir läckt också dvs xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir sugen på att spela igenom 1an igen...

Medlem
Skrivet av magma:

Längtar nu som fan till gameplay. Visa oss nu att id software är kungar inom fps!

Kan bara hålla med, så mycket att jag sitter och installerar ettan nu.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Kan bara hålla med, så mycket att jag sitter och installerar ettan nu.

Samma här. Blir perfekt att köra om detta. Ska bara lägga in några tweaks.... för foven är hemskt låg..
Sen var det något med att skippa intron och ja....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fokusgruppcoolt. Känns som ett gäng kostymnissar spånat över vad kidsen gillar.

Med tanke på vlka streamers barn gillar så kanske de är inne på rätt spår. Fattas bara att de har bilbaserat battle royale-läge i multiplayer också.

Medlem

Försiktigt optimistisk! Rage var snyggt som tusan, men klent med innehåll.

Medlem

Jag bara hoppas dom behållt dynamiken och flödet i Animationerna. Det gjorde otroligt mycket för "gunplay" i RAGE 1


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Finns inte en chans att ID ligger bakom det där spektaklet. (Förutom spelmotorn då)

Det tror jag inte. det är förmodligen Apex


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Jag bara hoppas dom behållt dynamiken och flödet i Animationerna. Det gjorde otroligt mycket för "gunplay" i RAGE 1

Ja, där glänste det verkligen.


signatur
Medlem

fortnite kändes väldigt mkt mer barnspel bara helt enkelt :/ jag tog det inte seriöst för 5 öre, lirade en match, kom 1a, avinstallerade.


signatur

//monster

Medlem

jag vill inte vara negativ å klaga eller så - men teasern gör mig jättetrött och abnormt ointresserad.

123
Skriv svar