Final Fantasy VII Remake kan komma att släppas... 2023!?

Robot
Final Fantasy VII Remake kan komma att släppas... 2023!?
Medlem

Känns som ett spel man gör bäst i att bara förtränga tills det släpps. Finns gott om intressanta spel (och rollspel) att ta sig an.

Gnällkuk

Mest troligt har de fått scrappa allt som CC2 gjort och börjat om från scratch, att man dock skulle behöva sex år på utveckling för ett episodbaserat spel låter dock lite extremt. FFXV är ju också ganska märkligt att det tog så lång tid att utveckla. Nåja, trist att vänta men men. Får ju hoppas att det antingen blir riktigt bra (tveksamt) eller att det är någon felöversättning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bäst att de bara tar sin tid. Det är inte som att FF7 lär vara mindre populärt om 5 år heller så... Bara de inte hype:ar oss i förväg(vet att denna nyheten inte var menad för oss).

Medlem

Jobbar inte de flesta på SquareEnix med KH III just nu? Tänkte att det kan ju vara därför FF7 remaken kommer ta sån tid.

Medlem

Fan jag var tvungen att dubbelkolla vilket år vi var på

Medlem

Katastrof om ett sånt redan överhypat spels remake skall behöva ta 8 år att utveckla. Hade det inte varit bättre att göra en remaster på rätt sätt med helt ny grafik bara, nya modeller och miljöer och hålla gameplayet exakt som det var?

Medlem

"Glädjande är att Nobuo Uetmatsu gör Final Fantasy-comeback för att jobba med musiken."

Ok då kan jag vänta. Men fan vad detta aldrig kommer leva upp till förväntningarna.

Medlem

@powerbuoy:

Nobuo Uetmatsu Gör musik till FFXIV

Medlem

Ta så mycket tid ni behöver, men ge fasen i att göra det till något som liknar spelen efter FF10, framförallt inte senaste FFXV. Fy satan så ruttet spel med gulliga pojkar å en häftig muskelbil och "But first, let me take a selfie" fotograferande å uuuuuuuuuurk.

Avstängd

@Tamazin: FFXV var ju kanon! Tyckte storyn var bra och det fanns mycket att göra i spelet, även efter man klarat storyn.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

@Tamazin: FFXV var ju kanon! Tyckte storyn var bra och det fanns mycket att göra i spelet, även efter man klarat storyn.

Bättre än FF6, 7, 9 och eventuellt 10? I min värld är spelen efter 10 inte ens med på kartan. 10an är något sämre och 6-9an är de riktigt riktigt bra spelen.
Spelen efter 10an gjorde så lite intryck på mig att jag inte ens minns vilket som är vilket och jämt blandar ihop dem.

1
Skriv svar