Slarv avslöjar att Rage 2 utvecklas av Avalanche Studios

Robot
Slarv avslöjar att Rage 2 utvecklas av Avalanche Studios
Medlem

Jag gillade faktiskt Mad Max ordentligt. Men har Avalanche erfarenhet av ID Tech 6? DOOM var ju en helt fantastiskt optimerad och vacker titel och jag hoppas att Rage 2 är samma.

Medlem

Ah jag visste det. Det läckte ut för flera år sedan, denna branch är som ett såll.
Det passade ju perfekt in med, dom har en motor som gör detta och det är bara sådana spel dom gör dessutom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gillade Rage, men gillar inte Avalanche. Pass.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.

För att det är sjukt smart. Ettan var ju ett helt skevt spel, det går att göra ett mycket bättre spel. Eller så här, det går att göra det spelet som alla trodde Rage1 skulle vara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.

Ja det är märkligt att man lägger ner pengar och tid på en uppföljare som få verkar ha efterfrågat.

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.

Du menar som när machine games gjorde uppföljaren till Wolfenstein (2009) ?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jag gillade faktiskt Mad Max ordentligt. Men har Avalanche erfarenhet av ID Tech 6? DOOM var ju en helt fantastiskt optimerad och vacker titel och jag hoppas att Rage 2 är samma.

Måste det vara ID tech motorn? Bethesda kan ha gett Avalanche pengar för att utveckla en uppföljare med sin egna motor, speciellt med tanke på att Mad Max var snyggt och helt ok spel.

Medlem

ID och Avalanche som utvecklar tillsammans enligt Avalanches Facebook.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1681917325197191&...

Medlem
Skrivet av Buio:

Måste det vara ID tech motorn? Bethesda kan ha gett Avalanche pengar för att utveckla en uppföljare med sin egna motor, speciellt med tanke på att Mad Max var snyggt och helt ok spel.

Nej det måste det inte och det lär ju inte vara det heller. För då skulle vilken annan utvecklare som helst kunnat göra det. Troligen så har Avalance fått bollen just pga att dom har motorn och som sagt, mer eller mindre bara gjort spel som dessa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.

Rage var väl mest som en testplattform och skyltdocka för Megatexturing och id tech 5. Spelet var snyggt men helt ointressant.
Grejen är dock att det är det sista spelet som 'riktiga' id gjorde och för Bethesda handlar det efter Carmacks avgång om att tjäna pengar på id's gamla ip'n så uppföljaren kommer att sälja för att föregångaren utvecklades av en legend.

Om inte annat kanske det helt enkelt inte kan bli sämre än föregångaren? De kanske lyckas lika otippat som de gjorde med Doom?

Medlem

@Buio: nä det är sant. Men om det inte är idtech så tappar jag peppen lite. Doom var det snyggaste jag spelat i 100fps.

Medlem

@Ahris: Quake Wars var väl dock menat att visa Megatextures långt tidigare?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

SoL
Medlem

Tack, det finns fortfarande hopp om att ID jobbar på en uppföljare till Doom

eld
Medlem
Skrivet av Ahris:

Grejen är dock att det är det sista spelet som 'riktiga' id gjorde och för Bethesda handlar det efter Carmacks avgång om att tjäna pengar på id's gamla ip'n så uppföljaren kommer att sälja för att föregångaren utvecklades av en legend.

Fast det har ju funnits ett antal olika id,

Första eran är ju nånstans mellan keen och quake därefter lämnade en hel del nyckelpersoner företaget,
den andra eran quake 2 till rage då carmack och diverse andra personer drar.

Så nu är vi i en tredje!

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

@Buio: nä det är sant. Men om det inte är idtech så tappar jag peppen lite. Doom var det snyggaste jag spelat i 100fps.

Doom är riktigt bra, men jag undrar om inte ID tech lämpar sig mer för stora levelbaserade spel. Gissar att nya Rage 2 blir open world. Bilkörningen i Mad Max är superskön dessutom, vilket är en viktig del i Rage 2 också antar jag.

Medlem

Max Max var fantastiskt roligt. Ett otroligt underskattat spel, tyvärr. Avalanche kan nog göra Rage 2 bättre än det första spelet i serien.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Max Max var fantastiskt roligt. Ett otroligt underskattat spel, tyvärr. Avalanche kan nog göra Rage 2 bättre än det första spelet i serien.

Helt klart, jag önskar bara att det hade funnits mer content i Mad Max än vad som erbjöds. Var sugen på mer efter att jag kört klart spelet.

Skägg.
10 Chambers

Jag var nog heller inte ensam om att få Rage-vibbar av just Mad Max. Trodde till och med att jag skrev det i recensionen men måste ha strukigt den passagen.


signatur
Medlem

@Buio: så kanske det är. Och jag gillade verkligen Mad Max (och JC3!) så det blir nog ett köp oavsett. Men efter doom vill jag se mer av Ids nya motor.

Medlem

Rage kändes som ett spel som var tvungen att göras åt Carmacks megatexture glädje, men det blev helt OK, förutom att spelet kändes kort och ofärdigt. Om det stämmer att Avalanche Studios ligger bakom detta så kan detta bli som många trodde Rage skulle bli, mer Open World med mer content, och bättre story, ett fantastiskt spel.

Vågad trailer dock.

Medlem
Skrivet av nils45:

Rage kändes som ett spel som var tvungen att göras åt Carmacks megatexture glädje, men det blev helt OK, förutom att spelet kändes kort och ofärdigt. Om det stämmer att Avalanche Studios ligger bakom detta så kan detta bli som många trodde Rage skulle bli, mer Open World med mer content, och bättre story, ett fantastiskt spel.

Vågad trailer dock.

Ja, kanske det. Vi får hoppas!


signatur

autograph

Medlem

Jag hade riktigt kul med Mad Max. Gillade att infiltrera camps och pilla med bilen.

Medlem

@Mikaelh: Mad Max var GULD. Ett stort favoritspel. Detta verkar kunna bli något.

Medlem

Och utan CodeGod när detta inte bli ett OpenGL spel igen, trist

Medlem
Skrivet av Dralle:

Och utan CodeGod när detta inte bli ett OpenGL spel igen, trist

nu ska vi inte va såna.

Medlem

Jag tycker rage var roligare än mad max

eld
Medlem
Skrivet av Dralle:

Och utan CodeGod när detta inte bli ett OpenGL spel igen, trist

Det är bara ett API, det är inte spelet. Du hade inte märkt skillnad.

Finns så många plattformar att man inte bara bygger med ett API nu förtiden.

1
Skriv svar