Slarv avslöjar att Rage 2 utvecklas av Avalanche Studios
Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.
För att det är sjukt smart. Ettan var ju ett helt skevt spel, det går att göra ett mycket bättre spel. Eller så här, det går att göra det spelet som alla trodde Rage1 skulle vara.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.
Ja det är märkligt att man lägger ner pengar och tid på en uppföljare som få verkar ha efterfrågat.
Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.
Du menar som när machine games gjorde uppföljaren till Wolfenstein (2009) ?
Jag gillade faktiskt Mad Max ordentligt. Men har Avalanche erfarenhet av ID Tech 6? DOOM var ju en helt fantastiskt optimerad och vacker titel och jag hoppas att Rage 2 är samma.
Måste det vara ID tech motorn? Bethesda kan ha gett Avalanche pengar för att utveckla en uppföljare med sin egna motor, speciellt med tanke på att Mad Max var snyggt och helt ok spel.
ID och Avalanche som utvecklar tillsammans enligt Avalanches Facebook.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1681917325197191&...
Måste det vara ID tech motorn? Bethesda kan ha gett Avalanche pengar för att utveckla en uppföljare med sin egna motor, speciellt med tanke på att Mad Max var snyggt och helt ok spel.
Nej det måste det inte och det lär ju inte vara det heller. För då skulle vilken annan utvecklare som helst kunnat göra det. Troligen så har Avalance fått bollen just pga att dom har motorn och som sagt, mer eller mindre bara gjort spel som dessa.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Gillade inte första RAGE, förstår inte varför man ens gör en uppföljare när 1an fick mediokra betyg.
Rage var väl mest som en testplattform och skyltdocka för Megatexturing och id tech 5. Spelet var snyggt men helt ointressant.
Grejen är dock att det är det sista spelet som 'riktiga' id gjorde och för Bethesda handlar det efter Carmacks avgång om att tjäna pengar på id's gamla ip'n så uppföljaren kommer att sälja för att föregångaren utvecklades av en legend.
Om inte annat kanske det helt enkelt inte kan bli sämre än föregångaren? De kanske lyckas lika otippat som de gjorde med Doom?
Grejen är dock att det är det sista spelet som 'riktiga' id gjorde och för Bethesda handlar det efter Carmacks avgång om att tjäna pengar på id's gamla ip'n så uppföljaren kommer att sälja för att föregångaren utvecklades av en legend.
Fast det har ju funnits ett antal olika id,
Första eran är ju nånstans mellan keen och quake därefter lämnade en hel del nyckelpersoner företaget,
den andra eran quake 2 till rage då carmack och diverse andra personer drar.
Så nu är vi i en tredje!
@Buio: nä det är sant. Men om det inte är idtech så tappar jag peppen lite. Doom var det snyggaste jag spelat i 100fps.
Doom är riktigt bra, men jag undrar om inte ID tech lämpar sig mer för stora levelbaserade spel. Gissar att nya Rage 2 blir open world. Bilkörningen i Mad Max är superskön dessutom, vilket är en viktig del i Rage 2 också antar jag.
Max Max var fantastiskt roligt. Ett otroligt underskattat spel, tyvärr. Avalanche kan nog göra Rage 2 bättre än det första spelet i serien.
Helt klart, jag önskar bara att det hade funnits mer content i Mad Max än vad som erbjöds. Var sugen på mer efter att jag kört klart spelet.
Jag var nog heller inte ensam om att få Rage-vibbar av just Mad Max. Trodde till och med att jag skrev det i recensionen men måste ha strukigt den passagen.
Rage kändes som ett spel som var tvungen att göras åt Carmacks megatexture glädje, men det blev helt OK, förutom att spelet kändes kort och ofärdigt. Om det stämmer att Avalanche Studios ligger bakom detta så kan detta bli som många trodde Rage skulle bli, mer Open World med mer content, och bättre story, ett fantastiskt spel.
Vågad trailer dock.
Rage kändes som ett spel som var tvungen att göras åt Carmacks megatexture glädje, men det blev helt OK, förutom att spelet kändes kort och ofärdigt. Om det stämmer att Avalanche Studios ligger bakom detta så kan detta bli som många trodde Rage skulle bli, mer Open World med mer content, och bättre story, ett fantastiskt spel.
Vågad trailer dock.
Ja, kanske det. Vi får hoppas!
autograph
Och utan CodeGod när detta inte bli ett OpenGL spel igen, trist
nu ska vi inte va såna.
Och utan CodeGod när detta inte bli ett OpenGL spel igen, trist
Det är bara ett API, det är inte spelet. Du hade inte märkt skillnad.
Finns så många plattformar att man inte bara bygger med ett API nu förtiden.