Ta med Xbox-one till USA

Medlem
Ta med Xbox-one till USA

En kollega till mig skall på semester till USA under sommaren. Hon funderade på att ta med sina barns xbone om tonårspojken i familjen skulle få tråkigt eller behövde lite egen tid. Hon frågade mig eftersom jag "håller på med spel och så..." Jag hade inte en aning hur det funkar eftersom jag tillhör den andra sidan. Istället för att att förklara för henne skillnaden mellan PC/konsol världen och spickan mellan oss tänkte jag vara den större människan och försöka ge henne ett vettigt svar.

1: Kan man ta med sig ett svenskt/EU xbone till USA och få det att fungera med sin gametag/profil?
2: Är det något med strömförsörjning man ska tänka på?
3: Övrigt...typ "man kan inte spela det spelet för det är regionslåst" eller liknande.

Tack för svar!

Medlem

1. Du kan ladda hem din profil på vilken Xbox du vill, oavsett var i världen du befinner dig. Jag är osäker på huruvida ett europeiskt Xbox One fungerar i USA. Enklaste sättet att få veta detta är ju att ringa till microsoft supporten helt enkelt.

2. Sverige har 220 volt, USA har 110 volt.

3. Spelen är regionsfria till Xbox One.

Du kan dock köpa en begagnad X1 på ebay eller Craigslist.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Ja, det enda är väl att man måste skaffa en amerikansk version av denna:

Medlem

Som ovanstående skriver är det en amerikansk Nätadapter som behövs. Det är både enklare och säkrare än att försöka få till ström via omvandlare.

Räkna med 200-300 kr:

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/accessories/about-pow...

Citat:

Xbox-strömförsörjningar ska endast användas i de regioner där de säljs som nya. Använd inte en strömförsörjning som tillverkats för en region vars strömkrav skiljer sig från den plats där du är.

Medlem

@Fr0gg0.: Så länge det är första generationen Xbox One. Både One S och One X har inbyggd PSU.

Medlem

S och X har väl 100-240V input, så den är bara att plugga in på amerikansk el. Står på power bricken vad den klarar för el.

Medlem

Tack så mycket! Jag vidarebefodrrar detta

1
Skriv svar