Här är den – gameplay-trailern från Rage 2!

Robot
Här är den – gameplay-trailern från Rage 2!

Avalanche kladdar sina fingeravtryck överallt på Rage-uppföljaren.

#avalanche-studios, #bethesda, #id-software, #just-cause-3, #mad-max, #rage, #rage-2, #releaselistan


Medlem

Jao... ...njea


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

JAG ÄR TAGGAD!!!

Medlem

Vette fan vad jag ska säga...

Medlem

Såg fan inte illa ut.

Medlem

FUCK YEAH! Blandning mellan mad max, rage, bulletstorm och doom. Whats not to like? Längtar!

Medlem

Ärligt talat så såg det inte bra ut. Försöker det vara Bulletstorm, Doom, Borderlands och Rage 1 samtidigt? Såg bara ut som en stor blaskig röra

Medlem

det ser ut att vara sånt spel man bara kör efter ett par bira


signatur

//monster

Medlem

Ser bra ut, men openworld spel gör en alltid skeptisk.

Gen
Medlem

Open world kändes inte som en superbra idé direkt, jag föredrog hur det var med Rage att man kom åt mer och mer områden allt eftersom (om nu inte mitt minne sviker mig). Känns som idTech6 motorn dock vilket är bra och borde betyda ett optimerat spel.

Moderator | Testpilot

Tror det här kan bli bra! Fin mix mellan Doom och Bulletstorm med Openworld + bilar låter som en kul mix.

Skoj att Id verkar vara med och arbeta på spelet också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

GÖTT! Gillade vad Avalanche gjorde med Mad Max spelet och det här känns lite som samma men uppskruvat till 1000.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Helt OK trailer, kan säkert bli kul. Ser mer intressant ut än vad Far Cry 5 gjorde åtminstone.

Om det blir bättre återstår att se.

Atomic Heart verkar ju dock vara mer intressant när vi snackar FPS.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Gen:

Open world kändes inte som en superbra idé direkt, jag föredrog hur det var med Rage att man kom åt mer och mer områden allt eftersom (om nu inte mitt minne sviker mig). Känns som idTech6 motorn dock vilket är bra och borde betyda ett optimerat spel.

Alltså, det är väl inte iDtech öht detta. Varför tror folk det? Det är ju större chans att det är Avalance egen motor.

Kan ju så klart ha helt fel men men...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

är det mp/ co-op spelar jag det är det sp only så kommer jag inte röra det.

Medlem

@Hipshot: jag är iofs inte insatt men enligt Wikipedia(jaja, jag vet) är det Idtech6.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Id_Tech_6

Medlem

Väntar med omdöme tills jag kan se lite mer riktigt linjärt gameplay och inte bara massa snabba hopp mellan actionspäckade klipp.
Grafiskt sett ser det riktigt bra ut och med omväxlande miljöer.
Hoppas bara på en bra story med gärna lite kluriga och omväxlande uppdrag, inte bara gå dit, döda dom, hämta det.

Av det lilla vi sett är jag hoppfullt optimistisk och lutar starkt mot ett köp då jag gillar både Mad Max och Just Cause serien och det fanns mycket jag gillade i första Rage.

Medlem

Detta var tusen gånger bättre än den första trailern och det blir ett köp!

Medlem

Kan bli intressant


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det ända jag hade i huvudet var destiny

Medlem

Hoppas på co-op. Annars är det bara o hoppas på Borderlands 3 sen!

Medlem
Skrivet av Frisell:

@Hipshot: jag är iofs inte insatt men enligt Wikipedia(jaja, jag vet) är det Idtech6.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Id_Tech_6

Där ser man, tycker något fortfarande är oklart dock haha, vet inte varför men ja.
Quake Champions använder ju inte iDtech, eller det är typ en mix, men mixen lär vara mindre id och mera Saber Engine.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Open World fungerade ju bra med Mad Max så tror detta kan bli bra underhållning.

Medlem

Ser riktigt bra ut, skön mix av doom-liknande gameplay och en apokalyptiskt setting. Gillade tanken bakom rage då det begav sig men exekveringen var sådär.

Doom 2016 visade att id tech 6 är fenomenal, hoppas den står sig även om det är open world.

Ambassadör
Xbox

Det här kan bli redigt skoj!


signatur

Jump in.

Relik 📜
Skrivet av Frisell:

@Hipshot: jag är iofs inte insatt men enligt Wikipedia(jaja, jag vet) är det Idtech6.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Id_Tech_6

Skrivet av Hipshot:

Där ser man, tycker något fortfarande är oklart dock haha, vet inte varför men ja.
Quake Champions använder ju inte iDtech, eller det är typ en mix, men mixen lär vara mindre id och mera Saber Engine.

Enligt infon vi har är det Avalanche Engine/Apex. Kan däremot inte hitta något publicerat/officiellt som bekräftar antingen eller.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@emilakered: Intressant. Vad är er källa? 🙂

Relik 📜
Skrivet av Frisell:

@emilakered: Intressant. Vad är er källa? 🙂

Det är en källa. Mer än så kan jag inte säga.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

eld
Medlem

Tror nog inte avalanche skrotar både färdig och passande motor samt mängder med erfarenhet i den för att kunna säga att de använde idtech6.

Medlem

Det borde vara Apex motorn. Varför använda någon annans motor.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar