Här är den – gameplay-trailern från Rage 2!
@emilakered: Har ni låst in spelutvecklare i källaren nu igen?
Game long and prosper
Spelet utvecklas av ID "with the help of Avalanche Studios." enligt http://rage.wikia.com/wiki/RAGE_2
Säger fortfarande inte att jag har rätt(även fast jag hoppas det pga ID tech <3 Vulcan) men motorn brukar hänga med i sequels så samma spelkänsla infinner sig.
@emilakered: Har ni låst in spelutvecklare i källaren nu igen?
Javafan, låser vi inte drar de ju bara.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Ni får gärna börja/fortsätta med att visa era första reaktioner till trailers, sånt är kul! Fast vill gärna se er med
Studion var upptagen så vi fick ta podrummet denna gång. Vi har en idé för bra videoupplägg.
Det är nog ID Techs motor modifierad utav Avalanche.
Bethesda älskar köra i gamla engines.
Nej, det är Apex motorn, den som Avalance använt för sina stora open world spel.
https://twitter.com/CHSundberg/status/996465633238937600
Alltså, det är väl inte iDtech öht detta. Varför tror folk det? Det är ju större chans att det är Avalance egen motor.
Kan ju så klart ha helt fel men men...
Ja, det var tydligen Apex trots allt.
Det borde vara Apex motorn. Varför använda någon annans motor.
Säg det till EA som använder Frostbite i alla sina spel. Logiska vore ju att Bethesda också använder en motor till alla sina spel, blir ju framförallt billigare så kan man tänka sig. Iofs hörde jag att användandet av Frostbite till Mass Effect Andromeda inte var någon bra idé just eftersom Frostbite inte var anpassad för den sortens spel vilket gjorde att de fick göra enorma anpassningar.
Ja, det var tydligen Apex trots allt.
Säg det till EA som använder Frostbite i alla sina spel. Logiska vore ju att Bethesda också använder en motor till alla sina spel, blir ju framförallt billigare så kan man tänka sig. Iofs hörde jag att användandet av Frostbite till Mass Effect Andromeda inte var någon bra idé just eftersom Frostbite inte var anpassad för den sortens spel vilket gjorde att de fick göra enorma anpassningar.
I många av sina spel, men det kommer in en hel del unreal engine, unity och diverse andra egna motorer i deras spel också.
idTech är inte riktigt redo för allmän användning hos bethesda/zenimax olika spelstudios, och många av projekten mår bra av att ha mer specialbyggda motorer, som bethesdas bethesda's egen till fallout och elderscrolls.
Kostnaden för att betala för tex. unreal engine kan vara billigare i många fall än kostnaden att utveckla och hålla en spelmotor flexibel för en hel publisher.
@Gen:
Äh hela grejen från min sida var baserad just på att Avalanche gör sådana spel och att det också mycket lär vara anledningen till att använda just denna studion.
Hade det varit idtech så skulle man ju kunna ta vilken annan studio som helst för det är inte som att Avalanche egna spel är så sjukt bra eller något, i JC är det snarare tvärt om, efter 3 timmar har man gjort allt i spelet i en gigantisk värld som kunde vara så mycket mera.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.