Tysk åklagare släpper igenom hakkors i spel

Robot
Tysk åklagare släpper igenom hakkors i spel
Medlem

Spelade ut Sniper Elite 4 i april och märkte att spelet inte hade några hakkors vilket jag tyckte var synd. Vill ha äkta WW2 känsla i krigsspel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hahaha Merkel =D


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Haha! Detta var ju helt episkt. Asså, Merkel rofl. Detta kan vara något av det roligaste jag sett i år. Speciellt med tanke på att studion är skattefinansierad.

Medlem

Att hon har en specialattack där hon skickar en våg med flyktingar? rofl, sjukaste jag sett hahahahahaha

Medlem

Inte för att vara den som är den. Men ser ut att vara med Streetfighter influerat än Tekken

Medlem

Jag förstår varför det skall vara förbjudet annars, men i kultur så borde det vara fritt och spel är ju en kulturform.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det går åt rätt håll. Det är ju helt fel att censurera historia.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Spelade ut Sniper Elite 4 i april och märkte att spelet inte hade några hakkors vilket jag tyckte var synd. Vill ha äkta WW2 känsla i krigsspel.

Hakkorset användes ytterst sällan av den tyska armen. Deras symbol var järnkorset.

Skrivet av Shinsen:

Det går åt rätt håll. Det är ju helt fel att censurera historia.

Man censurerar inte historia. Faktum är att en av få gånger man får visa att hakkors i Tyskland är vid historisk inlärning. Det är därför t.ex. du ser hakkors på museum eller i tyska historieböcker.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Inte för att vara den som är den. Men ser ut att vara med Streetfighter influerat än Tekken

Tycker det påminner mera om Turtles Tournament Fighters än båda dom andra =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Det går åt rätt håll. Det är ju helt fel att censurera historia.

Man tar bort sånt man inte är särskilt stolta över.
Ungefär som sydstatsflaggan inkl statyer som är hårt förknippade med sydstaterna.

Roliga är att man gnäller på hakkorset i spel osv men hade speltillverkare gjort något liknande om USA så hade de nog också blivit liv i lådan. Nu är ju WW2 easy target och visst folk vill ha "känslan" om WW2...vad de nu än är för känsla eftersom spel i sig är fiction.

Klarar mig bra utan hakkors i spel för dom bidrar inte till något hur man än vrider och vänder.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Jag förstår varför det skall vara förbjudet annars, men i kultur så borde det vara fritt och spel är ju en kulturform.

"i kultur" haha... Herregud.. Vad har hänt med svensk utbildning..?

Medlem

@iTax_Not: ¿Que?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Du verkar tro att kultur är en sak. Vadå "i kultur"?
Vet du vad kultur är?

Redaktör
Skrivet av iTax_Not:

Du verkar tro att kultur är en sak. Vadå "i kultur"?
Vet du vad kultur är?

Kultur är olika saker beroende på vem man frågar. Var en good sport och ge din syn på saken - sånt bygger bra stämning i vårt kära forum.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Kultur är olika saker beroende på vem man frågar. Var en good sport och ge din syn på saken - sånt bygger bra stämning i vårt kära forum.

¿Que?

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

Du verkar tro att kultur är en sak. Vadå "i kultur"?
Vet du vad kultur är?

Jag vet inte om jag formulerade mig konstigt, men jag skrev inte att kultur är 1 sak. Jag skrev att spel är en kulturform och bär därför ha samma (kulturella) rättigheter som andra kulturformer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar