Shenmue III uppskjutet

Robot
Shenmue III uppskjutet

Herr Suzuki beklagar, men inget spel förrän nästa år.

#försening, #shenmue-3, #suzuki


Medlem

$6m är väl typ en tiondel av vad de flesta AAA-spel kostar att tillverka? Har otroligt svårt att se hur detta ska bli något annat än årtiondets besvikelse.

Medlem

@powerbuoy: var inte kickstartern mer en kolla intresse-sak? Och sen pröjsar Sony resten typ, har jag för mig. Men ja för ett Shen mue låter det nog i underkant. Eller så kommer det se ut som på Dreamcast


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@FejkFejksson: aha så kanske det var.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

$6m är väl typ en tiondel av vad de flesta AAA-spel kostar att tillverka? Har otroligt svårt att se hur detta ska bli något annat än årtiondets besvikelse.

$6 miljoner är vad de fick genom Kickstarter, och är långt ifrån hela budgeten. Sony, Shibuya och Deep Silver har investerat okända summor i projektet, och Sony lär ha investerat en hel del med tanke på att det är konsolexklusivt till PS4.

Medlem

Jäklar vad det börja drälla av förseningar. Days Gone, Metro: Exodus, ShenMue 3 m.m.
Hoppas det inte blir några fler tungviktare som skjuts fram. Synd att det ska vara så damn hard att hålla release datumen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@powerbuoy: var inte kickstartern mer en kolla intresse-sak? Och sen pröjsar Sony resten typ, har jag för mig. Men ja för ett Shen mue låter det nog i underkant. Eller så kommer det se ut som på Dreamcast

Sony skulle hjälpa till med en del marknadsföring samt ge ut den fysiska PS4-utgåvan. Nu när Deep Silver klivit in som utgivare lär det inte behövas längre.

Medlem

Trodde "18 år sedan" var ett skämt, men icke... det är väl närmare 17 än 18, men jaja... Man tyckte ju det spelet var helt magiskt! RPG, tekken och detektiv-spel i ett, typ. Känns som svårt att återskapa känslan av ett sådant ENORMT stort spel som Shenmue2 var, världen har ändrat sig och "kidsen" vill ha "instant gratification" , tror kickstartern var "gamla gubbar" med köpkraft som säkert kommer digga det, men folk som inte spelat Shenmue innan lär knappast bli imponerade.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Ett nytt Star Citizen ?
(Nu kommer jag nog få massa hate )

Medlem

Ser hellre att det är försenat än mediokert, finns förstås ingen garanti att det inte är det men chanserna höjs iaf.

1
Skriv svar