Anpassningsbar Xbox One-kontroll avtäckt

Robot
Anpassningsbar Xbox One-kontroll avtäckt

Microsoft vill underlätta spelandet för folk med funktionsnedsättningar.

#xbox-adaptive-controller, #xbox-one


Skägg.
10 Chambers

Blev väldigt torr luft här på redaktionen när man tittade på videon.


signatur
Medlem

Grymt initiativ av Microsoft att utveckla denna kontroll. Ser ut som att de verkligen har lagt ner mycket tid och kärlek i detta projekt.

NuZ
Testpilot

Helt fantastiskt!! Alla ska få uppleva glädjen med spel!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så jävla bra gjort. Man blir tårögd.


signatur

I drank what?

Medlem

Härligt att se, mer gaming åt folket!

Medlem

Ooooooh! Min högra hand är så trasig nu (reumatism) att det påverkar mitt spelande så pass att jag oftare hellre ser andra spela än att spela själv. Får hålla tummarna för att Sony hakar på också.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Blir väldigt glad av detta! Det är bra att Xbox-kontrollerna funkar så bra till Windows för det öppnar ju upp för jättemånga spel i och med det.

Skulle gärna se att detta blev universellt för alla konsoler som har USB in, eller åtminstone att samma tillbehör kan användas till konsolspecifika baser.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kanske blir en enklare inkörsport för de yngsta kidsen också

Medlem

mer gaming åt folket är alltid positivt! Grymt

Avstängd

Mycket fin gest. Donera ett gäng sådana här Microsoft så blir det en ännu finare gest!

Btw, säger det inte en hel del om dagens yngre gaming community när båda klippen hade inaktiverade kommentarsfält?

Ambassadör
Xbox

Fick något i ögat.


signatur

Jump in.

Medlem

Fantastiskt. Det är väldigt mycket här i världen som utestängs för vissa människor, även om det sker oavsiktligt. Jag hoppas det här är blir en ny indistristandard, och att de övriga giganterna följer med!

Medlem
Way to go Microsoft!!!

Så j-la fantastisk...glädjetårar!

Medlem

Fint Microsoft! Gissar att det hackas mycket lök runt om i FZ-läsarstugorna just nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gick in på kommentarerna och förväntade mig iaf se några stycken kommentarer i stil med "Typiskt att alla ska vara SJWs" men vart väldigt positivt överaskad. Bra internetat, oss!


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar