GTA V närmar sig 100 miljoner sålda exemplar

Robot
GTA V närmar sig 100 miljoner sålda exemplar

Med fem år på nacken fortsätter Rockstars skurklir sälja bättre än många nya spel.

#grand-theft-auto, #gta-v, #rockstar


Medlem

Rockstar skrattar hela vägen till banken skulle jag tro.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Väldigt bra story i singleplayer. Multiplayer not so good, fast ändå är det väl det dom drar in mest pengar tyvärr.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

MasterRace står bara för ca 10% av försäljningen, inte undra på att PC inte är prioriterat och får spelen senare i bästa fall.

Men ja GTA V är lätt ett av det bästa spel som släpptes förra generationen.

ndr
Medlem

Grymt bra spel, värt varenda krona.

Medlem
Skrivet av Gaara:

MasterRace står bara för ca 10% av försäljningen, inte undra på att PC inte är prioriterat och får spelen senare i bästa fall.

Men ja GTA V är lätt ett av det bästa spel som släpptes förra generationen.

Det kanske är pga att spelet kommer senare till PC som är anledningen till den låga andelen? Sen är ju inte Steam det enda stället där man kan köpa det. Jag personligen äger retail-versionen då den var betydligt billigare, och den reggas direkt till Social Club. Men denna version har förmodligen bara sålt 2-3 miljoner, men återigen, PC-versionen kom sist. Men ca: 10-15% tycker jag ändå är ganska bra andel för ett spel som först släpptes till förra generationen (där det sålde allra bäst), sen till nuvarande generation (där den sålt bra till PS4), och sen fick PC gamers till slut chansen att spela det. Men GTA är en väldigt stark titel på konsol, och ett spel som jag faktiskt föredrar att spela med handkontroll. Så jag ser egentligen inget konstigt med att det är så mycket större på konsol.

Medlem
Skrivet av Gaara:

MasterRace står bara för ca 10% av försäljningen, inte undra på att PC inte är prioriterat och får spelen senare i bästa fall.

Men ja GTA V är lätt ett av det bästa spel som släpptes förra generationen.

Tråkigt att 90% av spelarna missar den överlägset bästa versionen av spelet.

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

MasterRace står bara för ca 10% av försäljningen, inte undra på att PC inte är prioriterat och får spelen senare i bästa fall.

Men ja GTA V är lätt ett av det bästa spel som släpptes förra generationen.

Var det all försäljning dock? Har för mig att siffrorna som visades tidigare gällde fysiska utgåvan, men kanske minns fel. Dock inte förvånad, det var ju den sista versionen som släpptes och folk överlag runt om i världen har nog inte en tillräckligt bra dator för att driva det kontra konsol som är mer vanligt och då gissningsvis innebär att de har fler kompisar att spela med.

Online är kul, men eftersom det är dels horribla laddningstider även på en vass PC i kombination med rejält instabila sessioner och fuskare som tillåts härja fritt så känns det inte jättemärkligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har inte ens spelat detta förut men funderar på att just för singelplayer. Frågan är:
Till pc eller ps4?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Har inte ens spelat detta förut men funderar på att just för singelplayer. Frågan är:
Till pc eller ps4?

Spelet är ju anpassad för konsol, dock är PC versionen helt ok enligt mig. Men om du är van vid liknande spel till PS4 skulle jag rekommendera det, annars kör PC.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Tack !


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Har inte ens spelat detta förut men funderar på att just för singelplayer. Frågan är:
Till pc eller ps4?

Beror på vad du har för dator också. Har du en värsting skulle jag lätt köpa spelet till Steam då du kan kräma ur riktigt fin grafik. Kör med en DualShock 4 handkontroll i kopplad som jag använder när jag kör bil och så köra jag mus & tangentbord när jag är till fots. Det är bara o droppa dosan i knät och börja styra direkt med musen när du kliver ur bilen utan krångligheter i inställningar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det kanske är pga att spelet kommer senare till PC som är anledningen till den låga andelen? Sen är ju inte Steam det enda stället där man kan köpa det. Jag personligen äger retail-versionen då den var betydligt billigare, och den reggas direkt till Social Club. Men denna version har förmodligen bara sålt 2-3 miljoner, men återigen, PC-versionen kom sist. Men ca: 10-15% tycker jag ändå är ganska bra andel för ett spel som först släpptes till förra generationen (där det sålde allra bäst), sen till nuvarande generation (där den sålt bra till PS4), och sen fick PC gamers till slut chansen att spela det. Men GTA är en väldigt stark titel på konsol, och ett spel som jag faktiskt föredrar att spela med handkontroll. Så jag ser egentligen inget konstigt med att det är så mycket större på konsol.

Jag tror att en stor andel av sales kan ha med det å göra. Jag personligen köpte mitt första GTA 5 på PS4, sedan köpte jag det igen till PC när det väl kom ut och även om man föredrar spel på PC så tror jag inte att många PC-spelare väljer att köpa spelet två gånger som jag gjorde (eller tre gånger om man först ägde det på 360/PS3 -> PS4/Xbone -> PC).

Sen får man inte glömma alla fuskare/moddare till PC som Rockstar konstigt nog mer eller mindre skiter i då dom droppar cash som skadar potentiella köpare av Shark Cards. Efter varje patch som tvingar fuskare att få sitt fusk uppdaterat till senaste patchen, så brukar dom ändå återkomma i full rulle efter någon dag eller två, ibland samma dag som patchen. Detta problem är, skulle jag säga, inte ett problem på konsol. Mycket svårare för moddare att få det att funka på konsol eftersom platformen är "mer" låst än PC.

Jag plöjde ner ca 300 timmar på PS4 och sedan strax över 500 timmar på PC. Jag slutade spela GTA 5 pga att det blev alldeles för grindingt i multiplayer, allt är så sjukt dyrt att köpa. Singleplayer måste jag säga är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Gaara:

MasterRace står bara för ca 10% av försäljningen, inte undra på att PC inte är prioriterat och får spelen senare i bästa fall.

Men ja GTA V är lätt ett av det bästa spel som släpptes förra generationen.

Vart står det?

Medlem
Skrivet av magma:

Har inte ens spelat detta förut men funderar på att just för singelplayer. Frågan är:
Till pc eller ps4?

Beror på vad du har för dator men helst dator versionen. https://www.youtube.com/watch?v=AxzCRlH3BOw
30 FPS är väl Imponerande för ett PS4 spel men det krävs inte en superdator för att ge dig en bättre upplevelse.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Beror på vad du har för dator också. Har du en värsting skulle jag lätt köpa spelet till Steam då du kan kräma ur riktigt fin grafik. Kör med en DualShock 4 handkontroll i kopplad som jag använder när jag kör bil och så köra jag mus & tangentbord när jag är till fots. Det är bara o droppa dosan i knät och börja styra direkt med musen när du kliver ur bilen utan krångligheter i inställningar.

Jo, det är helt ok! Har också en dualshock handkontroll.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Beror på vad du har för dator men helst dator versionen. https://www.youtube.com/watch?v=AxzCRlH3BOw
30 FPS är väl Imponerande för ett PS4 spel men det krävs inte en superdator för att ge dig en bättre upplevelse.

Har haft ps4 nu ett tag och visst känns det när man går till 30 fps men för vissa spel spelar det ingen roll för mig.
Ska bara köra singelplayer så för min del blir det nog pc


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar