Recension – State of Decay 2

Robot
Recension – State of Decay 2

Diskbänksrealism möter postapokalyps. Och trots rejäla snedsteg är det ett fint möte.

#pc, #state-of-decay-2, #undead-labs, #windows-10, #xbox-one


Medlem

Låter som 1an med bättre grafik men samma gameplay. Jag är såld


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Låter som om det kan vara skoj, om ett år när spelet kanske är vad det borde ha varit som med nästan alla större spel idag :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

MEG
Medlem

Tråkigt att det bara är till W10


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tråkigt att det bara är till W10

är det, wtf ??!

Gnällkuk
Skrivet av SWEBarb:

är det, wtf ??!

Så är det ju med alla exklusiva titlar från en MS-studio. Kommer till XB1 och Windows Store, vilket bara finns på W10 (minns inte om det stöds på W8.x).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan hoppas att de kommer till W7 senare som Quantum Break tex. Samt att om de kommer till Steam så blir de nog Win7.
http://nordic.ign.com/xbox-one-gaming-hardware/13438/news/sta...

Medlem
Skrivet av MEG:

Tråkigt att det bara är till W10

Det ryktas att det kommer till Steam också. När utvecklarna streamade spelet för ett tag sedan dök det upp ett Steam-relaterat felmeddelande.

Medlem

Riktigt trist att spelet fått så dåliga betyg. Älskade det första spelet (trots sina brister), så blir ju lite orolig om tvåan kommer vara sämre eller om det kan nå upp till samma nivå som det första spelet.
Blir ett köp ändå, vill uppleva det och se om jag kan tycka om det lika mycket som jag älskade ettan.

Redaktör
Ponny

@ForrestFox: Jag tror faktiskt att om du älskade ettan så kommer detta vara din grej också.
Konceptet är ju lysande men jag vill ta teamet i örat p.g.a genomförandet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Avvaktar någon månad, bättre prislapp och patchar som löser buggar.

Medlem

Blir att vänta ett bra tag, ser ut att vara i bedrövligt tillstånd och förhoppningsvis så kanske de fixar bättre "co-op" med tiden (man kan ju drömma).
Buggarna i State Of Decay gick an ett tag, men man tappa suget rätt fort tack vare den billiga känslan man fick av spelet. Nu upprepar de samma misstag fast med större budget? Snälla nån.

Medlem

Kollat lite video och är rätt sugen på det. just för coop.
Inte så farligt dyrt för att vara på MS store. 299kr

Medlem

Jaha ja, ännu en exklusiv konsol titel som inte river ned applåder till xbox one fördel. Vad fan pysslar ms med ?

Gör om gör rätt !!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jaha ja, ännu en exklusiv konsol titel som inte river ned applåder till xbox one fördel. Vad fan pysslar ms med ?

Gör om gör rätt !!

Det kommer ju till PC?

Ambassadör
Xbox

Ser kul ut då överleva-bygga bas-upptäcka är en riktigt fin formel som tilltalar mig.

Värt att påpeka att spelet inte är ett fullprisspel, det kostar runt 250 kr. Ingår också i Game Pass på release!


signatur

Jump in.

Avstängd

@MEG: Dags att uppgradera?

Medlem

Steam?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Ravenknight: nä MS store eller amazon tror jag.

Försöker förboka det på MS store, den 299kr versionen men det verkar inte gå...?!

Händer inget när jag tycker på Förbeställ.

edit:
gjorde det på hemsidan så gick det direkt.

edit2:
trevligt att man kan välja vart man vill installera saker från MS store nu.

Medlem

@Mortaigne: Var hittade du det för 250? Billigaste jag hittat har varit Instant Gaming för 282:-


signatur

I drank what?

Inaktiv

Som ettan alltså fast bättre?! Längtar redan , 00 slaget ikväll kan inte komma snabbt nog. OBS! State of decay är ett unikt zombielir (japp unikt) som dessutom har permadeath, dvs inget för Sånykidsen/snöflingor

Spela på egen risk. Har kollar på streams några h o buggar har faktiskt inte synts till än.

Medlem

@anon_81726: just det. 4 dagar förtid om man köper ultimate edition. Köper direkt imorgon.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

@the_o: just det. 4 dagar förtid om man köper ultimate edition. Köper direkt imorgon.

Eh, what? Fyra dagar? Jag hittade bara en med två dagar förtid. Var hittade du din?
Edit: Never mind, jag såg just att min beställning också har fyra dagars förtid, även fast det stod två när jag köpte. Hade räknat få spela på söndag, men då blir det redan imorgon alltså (om man nu ska tro det som står)

Medlem

Ja, då har man haft chansen att spela ett par timmar. Det känns som att det är lite hastigt ihopsatt i jämförelse med det första spelet, både storymässigt och designmässigt.
Men kul har jag, och jäklar vad skönt det är att åter igen få spela ett zombie-surivor spel med community management/basbyggande

Medlem

@McNord: Var därför jag skrev konsol exklusiv och nämnde xbox, men insåg att det var lätt att missförstå vad jag menade .


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Köpt spelet, kommer inte in. Något om att välja profil men inga alternativ.

Samt, kan man ens komma åt executablen utav spelet? Hade velat installera Reshade. Men verkar som UWP är anti konsument.


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent

Efter att ha spelat ettan en hel del hade jag ganska svårt att förlåta att bristerna kvarstår i uppföljaren. Särskilt när de är så jävla många. Konceptet är alltjämt bra, förstås. Och det är fortfarande lätt att fastna i gameplayloopen och sitta längre än man hade tänkt göra.

Medlem

@Joakim Kilman: Jag gillade inte att de tog bort förmågan att kunna barrikera in sig med spik och plank vid fönster. Det gillade jag starkt i första spelet.

Hade också velat ha valet att stänga igen vid grindar i Base. Just nu i Foothills basen den första då, så har jag blockerat 3 utav 4 grindar med SUVs.

Mycket mindre attacker på basen och bilarna stannar kvar alltid.


signatur

Ordo Ab Chao

MEG
Medlem
Skrivet av xtrem11:

@MEG: Dags att uppgradera?

Blir så illa tvungen...inom en snar framtid. Det tragiska är bara att jag inte alls tycker om W10.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Flyter utan problem på min Xbox X

En bugg hittad efter ca 10-12h spelande.

Dörrbuggen - en dörr ser öppen ut men är stängd. Ett öppna eller stäng ordnar det.

har dock inte testat MP än, blir idag!

Fruktansvärt kul och vanebildande sofar!!!

12
Skriv svar