Rykte - Geforce GTX 1180 släpps i juli

Robot
Rykte - Geforce GTX 1180 släpps i juli

Nästa Nvidia-grafikkort snart här, enligt källor.

#1180, #geforce, #grafikkort, #gtx, #hårdvara, #nvidia, #rykte


Medlem

Väntar nog till 1180 Ti då jag i dagsläget har ett 1080 Ti Ser fram emot nästa generations kort!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Skulle vara trevligt om dom släppte en ny serie i år.
Dock så kommer jag nog invänta en Ti modell.
Jag sitter bekvämt på min 980 men är sugen som fan att uppgradera.

Fast det skulle vara konstigt ändå om Nvidia släppte serien i år, för dom har ingen riktig anledning till att göra det.
Dom äger i princip 70% av GPU marknaden atm, och AMDs flagskepp är inget direkt hot.
pga det sjuka priserna Vega korten har fått, då kan man istället köpa en trevlig GTX 1080 eller Ti.

Så jag tror att korten kommer troligen i slutet av året eller juli nästa år.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av marsson90:

Väntar nog till 1180 Ti då jag i dagsläget har ett 1080 Ti Ser fram emot nästa generations kort!

Har själv 980Ti och börjar känna att det är dags för uppgradering, goda nyheter detta! (om det nu stämmer)

EDIT: Om nu Ti släpps med hoppas jag

Medlem

Behöver det! 3440x1440 @100hz med ett GTX970 fungerar inte så bra...

Medlem

Mitt GTX 970 funkar felfritt! Har inga planer på att uppgradera inom det kommande året. Tidigast 2020.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Blä för Founders Edition, jädra trams är vad det är. En GPU som kommer kosta typ 7k vid release med en kylare som är värdelös, kan vara det ovärdaste köp man kan göra. Blir bara irriterad att man måste vänta en månad extra för att de ska klämma av så många sales som dom kan för de som inte orkar vänta.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Blä för Founders Edition, jädra trams är vad det är. En GPU som kommer kosta typ 7k vid release med en kylare som är värdelös, kan vara det ovärdaste köp man kan göra. Blir bara irriterad att man måste vänta en månad extra för att de ska klämma av så många sales som dom kan för de som inte orkar vänta.

Hehe, jag kör en FE-version av 1080 Ti, och den är överklockad en hel del utan minsta problem Finns givetvis bra mycket bättre kylare, men de är inte dåliga.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@Luciphear: Samma visa här med 980 ti.

Medlem

Man kan ju hoppas att 4k är en baggis för kommande Geforce. I o med deras marknadsföring för BFGD med 4k osv så tycker man ju att det bör finnas nåt som kan faktiskt driva de. Nu när de också mer eller mindre hoppat av SLI också.

Medlem

När skulle PCIe 4.0 börja användas då?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Nvidia smäller inte på med 16 GB GDDR6 till vanliga konsumenter, har de verkligen fått upp bandbredden så mycket ska det inte behövas heller.

Medlem

2 år? allvarligt? känns som 1080 serien kom förra året...

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

2 år? allvarligt? känns som 1080 serien kom förra året...

Eller hur! Känner precis samma sak... Plånboken med!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Tycker det är bra att de slöat ned utvecklingen! Känns som man måste uppgradera datorer stup i ett annara för hänga med! Utveckling gillas men vore kul om gammal hårdvara var mer aktulle under längre period

Medlem

Har 1080 gtx, väntar till 1280

Medlem

@takaii: Sitter på en GF GTX 970, 16 gb minnen och i7 4790K och klarar mig jättebra.

VR funkar bra, kan spela Rainbox sig siege på högsta och senaste Far Cry på högsta inställningar på allt.

Medlem

Sitter på ett Asus GTX 1070 kort och spelar på en 1080p monitor så jag klarar mig riktigt bra med det kortet. Men lite sugen blir man ju allt ändå. Nya GPU generationer är alltid smaskens. Just minnesmängden ska bli spännande att se vad de kommer erbjuda i 1170 och 1180 korten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Spelar du bara i 1080 så lär du inte behöva mer än 8 GB på ett tag. I många spel räcker 4GB men det börjar bli för lite.

Medlem

Pris, 15000kr... Hoppas jag har fel då jag behöver en helt ny dator. 😞


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Får man verkligen visa porr på FZ.se?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

@takaii: Jag har inte uppgraderat min PC på 6 år, förutom grafikkortet 2 ggr under dessa 6 år. Skulle inte kalla det stup i kvarten

Beställde nya datordelar igår dock, eftersom det börjar märkas nu. 6 år senare


signatur

I drank what?

Medlem

Sitter fortfarande på ett 770, så känns definitivt som att det är dags att uppdatera. Blir till att spara ihop lite och byta ut grafikkort, CPU och lägga till lite ram till i höst då. Det som är bra med att sällan uppgradera är att skillnaden blir väldigt märkbar när man drar upp ett nytt spel.

Medlem

Köpte ett 1070 förra året, det får hålla ett år till minst!

Medlem

Har ett 1080, så jag väntar helt klart till nästa kort kommer om några år :).

Medlem

16GB!


signatur

Meep!

Gen
Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Blä för Founders Edition, jädra trams är vad det är. En GPU som kommer kosta typ 7k vid release med en kylare som är värdelös, kan vara det ovärdaste köp man kan göra. Blir bara irriterad att man måste vänta en månad extra för att de ska klämma av så många sales som dom kan för de som inte orkar vänta.

Skrivet av marsson90:

Hehe, jag kör en FE-version av 1080 Ti, och den är överklockad en hel del utan minsta problem Finns givetvis bra mycket bättre kylare, men de är inte dåliga.

Kylaren är inte värdelös men är extremt ljudlig (man måste spela med lurar). Dock är det ingen tvekan om att 3e parts kylare är bättre. Personligen kommer jag skaffa FE och en AIO denna gången. Kör man FE är det garanterat att en AIO fungerar plus att själva chippen inte är bättre på 3e part än FE.

Skrivet av Pholiage:

Man kan ju hoppas att 4k är en baggis för kommande Geforce. I o med deras marknadsföring för BFGD med 4k osv så tycker man ju att det bör finnas nåt som kan faktiskt driva de. Nu när de också mer eller mindre hoppat av SLI också.

Glöm att 1180 blir det då korten bara ökar 15-20% och det räcker inte för 4K/60fps med tanke på hur 1080Ti presterar i dagsläget. Kanske att 1180Ti fixar det men vi får se.

Skrivet av Star Lord:

Nvidia smäller inte på med 16 GB GDDR6 till vanliga konsumenter, har de verkligen fått upp bandbredden så mycket ska det inte behövas heller.

Skrivet av Phobo:

Tja, 1080Ti har ju 11GB så varför skulle 1180 ha mindre? Tror definitivt att det blir 16GB speciellt när skärmtillverkarna kommer att börja marknadsföra 8K i framtiden

Medlem

1180Ti får säkert 16GB men inte vanilj. Lite krut måste de ju ha kvar till Ti.

Är dock mera impad av bandbredd än minnesmängd som sagt. 8K till massan ligger runt 2023 som tidigast, kommer bara vara high end fram till dess, då är 1180 förhoppningsvis pensionerad.

Medlem

Hoppas AMD kommer med något kul så man kan nyttja freesync skärmen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kikar på mitt 960.
Kikar på vad ett 1080 fortfarande kostar.
Kikar på kontot.
Gråter lite.

123
Skriv svar