Rykte - Geforce GTX 1180 släpps i juli

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@cyprus: okej hur är Apple imponerande? De har ju inte en cpu i närheten av en 8700k eller 2600x. Eller är det så att det är okej att se bästa produkt för ett segment när det passar dig? Min poäng är att även om intel har de "bästa" processorerna betyder det inte att de är de bästa alternativet i alla datorer utan man ska välja efter behov inte märke.

Apple har ingen licens för x86, de utvecklar för ARM-arkitekturen. De har nog passerat AMD snart gällande IPC och står inte Intel långt efter. Just nu är Intel bäst oavsett ditt svammel om behov o.s.v.

Varför diskuterar vi CPU:er i en tråd om Nvidia 1180. Det påminner mig om min gamla lärare i Teknologi i gymnasiet där man bad honom berätta någon anekdot från sitt yrkesliv och där flög den lektionen iväg men inte någon enstaka gång utan varje jäkla lektion..

Medlem
Inget spel KRÄVER ju ultra-settings, men det känns som att man ... får lite mindre
Skrivet av Witchfinder:

Jo, det är lite tråkigt att grafikkort/datorprylar är sånt som det knappt går att få "billigt" om man ska ha nåt som funkar bra med dagens spel osv. Mycket annat kan man vänta ett par tre år med och sen få riktigt billigt. Undrar om det är nån som har bestämt det för att "det är lite för gött" med datorprylar, man får inte ha det hur bra som helst.

Det är trist att någon annan får en lite mysigare spelstund bara för att dom har större plånbok

Medlem
Skrivet av cyprus:

I vilka scenarion är AMD bättre än Intel om man bortser från priset?

Har du missat de senaste recensionerna av AMD's Ryzen?

Där är AMD ledande främst när det rör sig om flertrådade applikationer.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Har du missat de senaste recensionerna av AMD's Ryzen?

Där är AMD ledande främst när det rör sig om flertrådade applikationer.

Nej det är de inte alls:

https://www.sweclockers.com/test/24701-intel-core-i9-7980xe

Medlem

Där ser man... den modellen nämndes aldrig i deras senaste artikel om AMD Ryzen. Tyvärr var den ju prissatt på tok för högt för att vara ett prisvärt alternativ. Men så är det ju nästan alltid.

123
Skriv svar