Bad Company 2 är bästa Battlefield-spelet – enligt nästan 30% av FZ-läsarna

Robot
Bad Company 2 är bästa Battlefield-spelet – enligt nästan 30% av FZ-läsarna

Efter nästan 1000 röster är saken biff.


Releasehästryttare

Spelade igenom single player kampanjen igen för ett år sen i bc2 och det håller än!

Medlem

@Devan: Jag med Spelade det sist för ett par månader sedan och vart förvånad när man fortfarande kan hitta servrar som kör detta så man kan köra lite mp också

Medlem

Era jävla kättare!!!

Vi vet ju alla att BF2 är det bästa!!
Jag kräver en ny omröstning, denna var korrupt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Exakt! Och den kommer att fortsätta vara korrupt fram tills att bf2 har vunnit!

Medlem

Troligtvis större delen av dom läsarna har aldrig spelat dom tidigare spelen, då dom va som färskast.

Medlem

Battlefield 2 var utan tvekan bäst. Det FPS jag spenderat flest timmar i, vill inte ens veta hur många tusen.

Avstängd
Skrivet av rewoX:

Troligtvis större delen av dom läsarna har aldrig spelat dom tidigare spelen, då dom va som färskast.

precis min tanke.

Medlem

@rewoX: Jag har spelat alla tidiga spel och är gammal som gatan, och Battlefield BC2 är bäst. Det är ett bra spel helt enkelt!


signatur

IDKFA

Medlem

Tror jag har absolut bästa minnen från BF Vietnam, men det är nog mycket tack vare musiken. Var ju helt fantastiskt att flyga runt i helikopter med Ride of the Valkyries, och vilka låtar det fanns, otroligt bra soundtrack!

Medlem

Fanns det ens fordon i BC2?

Medlem

@rewoX: Troligtvis lever stora delar av läsarna på nostalgi från BF2 och därför det fick så många röster

Jag har spelat både BF2 och BC2 och min uppfattning är att BC2 är de bättre spelet, även om BF2 inte var dåligt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@Soulless: Exakt! Och den kommer att fortsätta vara korrupt fram tills att bf2 har vunnit!

QFT!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Fanns det ens fordon i BC2?

Det hade gott om fordon. Bilar, pansar, helikopter, jeep, you name it.

Medlem

Jag vill minnas att de flesta banorna i BC2 var roliga att spela, om och om igen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Röstade aldrig, men håller med. BC-spelen är alltjämt de bästa i serien, och framför allt då tvåan.

Medlem

Jo jag spenderade nog mest tid i Bad Company 2 utav alla BF spel

Medlem

Jösses med BF-titlar

Medlem

Det första var det bästa. Sen gick det utför.

Medlem

Samma majoritet tänker att Battlefield spelas bäst i cinematiska 24fps på 480p.

Medlem

För mig är det väldigt tajt mellan BF1942 och BC2.
Det som gjorde att jag älskade BC2 var dom förstörbara omgivningarna som BF aldrig gjort på samma nivå sedan det spelet.
Oasis var sjukt kul då nästan hela byn kunde jämnas med marken. Och sen den där sköna känslan när någon satt och campade vid dörren av ett hus, och man bara plockade fram granatkastaren och skapade en ny dörr! XD

Medlem

Förstår inte hur BC2 kunde vinna... Konsolifierat skräp. Fanns inte Prone, endast 16v16, alldeles för små kartor och få flaggor, dålig känsla.... Ändå är Vietnam-expansionen den bästa expansionen någonsin alla kategorier


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag har BBC 2 men jag är osäker på om jag har spelat det då jag troligen köpt det på en rea. Är det en sekvens där man springer på en alptopp mellan eldar för att hålla sig varm?
Jag röstade faktiskt på BF3 pga oslagbar multiplayer som var bättre än BF4.Däremot så är jag osäker på om mitt favorituppdrag där man ligger uppe i en lägenhet på natten och blickar ut över en parkering är från BF3 eller BF4. Därifrån är det sniper deluxe silent edition. Någon som har koll?

Medlem

BC2, är grymt! Spelar det fortfarande!

Medlem

Måste säga att jag är förvånad över resultatet. Älskade BC2 och BC2: Vietnam men inte mina favoriter. Lite för arkadigt för min smak men lätt bästa kampanjen av dom jag spelat. Min favorit måste nog vara BF4, levelution var rätt "meh" men annars tyckte jag att det hade skönaste gameplayet och känslan. Körde aldrig BF2 när det var nytt (förutom demot på en PC Gamer disc) så har inte riktigt samma förhållande till det mot senare Battlefield.

Medlem

@mrFluffy: utveckla gärna vad som va bra med det, jag tycker själv det va otroligt roligt. Men så nerdummat "konsoll"spel med massa saknade aspekter från tidigare titlar

Medlem

Spelar fortfarande multiplayer i BC2.
Kampanjen var både rolig och bra.


signatur

autograph

Medlem

1942 är klart bäst, kidsen var för unga för att spela det bara så rätt sketen röstning imo


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

De flesta som röstade var inte i spelbar ålder när "riktiga" BF 2 kom så det är ok. Bad company 2 var alltid näst bästa

Medlem

@rewoX: Jag hade helt enkelt roligast i det spelet. Och för mig räcker det, jag spelar inte spel som inte är roliga.

En sak kan ju vara det att RUSH i BC2 är extremt roligt, med väldesignade banor.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar