Imperator Rome – ny bråddjup strategi från Paradox

Robot
Imperator Rome – ny bråddjup strategi från Paradox
Medlem

Riktigt trevligt! Ser fram emot ett nytt strategispel om Romartiden av Paradox. Tittar missnöjt på Total War: Rome 2 som kunde varit så mycket bättre.

Ser även fram emot Age of Wonders: Planetfall. Har spelat AOW3 en del och gillar det. Kanske borde fått en egen nyhet, men strategispel är väl inte de mest lästa nyheterna på FZ numera.

Medlem

Härligt paradox! Synd att man inte kunde närvara på mässan, hade varit grymt! Ni som ännu inte testat nån pdox titel borde göra det snarast, jag finns att rådfråga om så önskas

Medlem

Nice, hade ju hoppats på Vicky 3 dock ^^

Väldigt intressanta bilder på Imperator Rome med, ser ut som en ny grafikmotor eller en väldigt uppdaterad Clausewitz. Kul att se Johans hemliga projekt tillslut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

NuZ
Testpilot

Stellaris då? <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Stellaris då? <3

Distant Stars DLC till Stellaris släpps på tisdag 22/5. För de som inte vill skaffa DLC kommer då också en stor gratis uppdatering 2.1 Niven samtidigt.
https://www.paradoxplaza.com/stellaris-distant-stars/STST01DS...

NuZ
Testpilot

@Buio: Du är en ängel! Tack!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem

Intressant är även Paradox satsning på brädspel! Något som egentligen känns självklart med tanke på deras spelbibliotek!
Crusader Kings, för upp till 5 spelare, kan bli oerhört intressant men något besviken är jag över att de kickstartar spelet. Det är förvisso Fria Ligan som gör spelet och inte paradox själva men de har definitivt råd att flisa upp för kostnaden.

Nåväl, ingen skada skedd då man kan räkna med lite extra gott för pengarna om man kickar spelet, vilket jag inte tror jag kan motstå!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Intressant är även Paradox satsning på brädspel! Något som egentligen känns självklart med tanke på deras spelbibliotek!
Crusader Kings, för upp till 5 spelare, kan bli oerhört intressant men något besviken är jag över att de kickstartar spelet. Det är förvisso Fria Ligan som gör spelet och inte paradox själva men de har definitivt råd att flisa upp för kostnaden.

Nåväl, ingen skada skedd då man kan räkna med lite extra gott för pengarna om man kickar spelet, vilket jag inte tror jag kan motstå!

Inget fel med att använda sig av kickstarter. Brädspelet är dessutom ganska nischat.

Medlem

Antiken är alltid intressant, kanske blir inkörsporten med Paradox för min del. Knep ju annars CK2 gratis på Steam nyligen, men Rom är lite mer speciellt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

My Rome boner.

Medlem
Skrivet av McNord:

Inget fel med att använda sig av kickstarter. Brädspelet är dessutom ganska nischat.

Jag gissar att Paradox ställer upp och lånar ut pengar för utveckling och produktionskostnader av brädspelen som görs av olika bolag. Men Fria Ligan valde att köra Kickstarter eftersom de lyckats så bra med dem tidigare och i princip finansierat alla sina stora utgivningar via KS.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag gissar att Paradox ställer upp och lånar ut pengar för utveckling och produktionskostnader av brädspelen som görs av olika bolag. Men Fria Ligan valde att köra Kickstarter eftersom de lyckats så bra med dem tidigare och i princip finansierat alla sina stora utgivningar via KS.

Kickstarter blir mer ett förhandsboknings system vilket är ganska vanligt för brädspel.

Medlem

Fantastiskt släppdatum för Stellaris Story packet. Nu vet jag vad jag gör till veckan Age of wonders serien har alltid varit fantastisk så skall bli kul att se vad Triumph gör av sin Scifi version.

Medlem

Paradox är verkligen inga trailermästare, tur att dem gör riktigt bra spel i alla fall.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Paradox är verkligen inga trailermästare, tur att dem gör riktigt bra spel i alla fall.

Äsch, dom senaste stellaris-trailerna har ju varit rätt intressanta iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Gör inte nyheter såhär tack på förhand.
Det handlar om två spel, gör det till två nyheter då eller skriv inte rubriken som att det handlar om ett spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gör inte nyheter såhär tack på förhand.
Det handlar om två spel, gör det till två nyheter då eller skriv inte rubriken som att det handlar om ett spel.

Tycker att FZ borde rapporterat från PDX CON 2018. Spelkonvent från Paradox i Stockholm och de är inte på plats?

Medlem

För er som är intresserade av Age of Wonders: Planetfall så har en användare sammanställt massor av information från PDX CON 2018 på Triumphs forum här:

http://aow.triumph.net/forums/topic/aow-planetfall-collected-...

Medlem

Älskar verkligen hur Johan äntrade scenen. Och hans utstyrsel!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör

@Buio: jag var där i fredags, den här nyheten bygger på det. Mässan i sig, med besökare på plats, är svårare att göra något intressant om. Möjligen filma något - vi funderar på det.


signatur
Medlem

Imperator ska visas upp idag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Comstedt:

My Rome boner.

Rome boner. Fantastisk term!

Tusan vad mysigt med ett nytt spel i romareran. Nu jeflar ska germanerna och pleberna få sig en omgång! Roma Eterna, för bövelen!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Imperator ska visas upp idag!

Trevligt! Om jag inte kan se det livestreamat hoppas jag på en video lite senare.

Medlem
Skrivet av Buio:

Trevligt! Om jag inte kan se det livestreamat hoppas jag på en video lite senare.

Tyvärr får jag veta nu att det verkar som Imperator kanske inte kommer visas på streamen...
Vilket vore tråkigt...Vi får se, kanske kommer upp på youtube om inte annat!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Äsch, dom senaste stellaris-trailerna har ju varit rätt intressanta iaf

https://www.youtube.com/watch?v=zW3YB2ptGws

https://www.youtube.com/watch?v=qAH6LBzbpJo

Varje gång man ser såna här trailers, vill man se hela historien. Tyvärr är det ofta bara små pusselbitar man får och jobbiga mellanakter med dumma AI i tusental i vissa spel.

Inte så jag undviker spel (men mest mutliplayer, för singelplayer inte är så bra tyvärr dålig inlevelse), hade snarare önskat dom tagit manus till en film/serie i stället. Just den bra trailern du visar påminner om starwars, kan ju hoppas historien hamnar på duken så att säga.

Det dom gjort med overwatch är bra koncept, men saknas hel del pusselbitar i mellan (kanske kommer på sikt).

Medlem

Stellaris, appropå det, fick en 2.0 uppdatering nyligen och den har skapat en bajsstorm på steam med "Mestadels negativa " recensioner.

Medlem

@Raid25:

Fast den bajsstormen verkar helt bero på kineser som skriker i högan sky för att Paradox inte släppt spelet på kinesiska om man kollar på recensionerna och forumet. Steam borde ärligt talat se över hela recensionssystemet så att ett spel inte kan få en plötsligt negativ kritik bara för att ett gäng högljudda personer med en agenda vill ha något. Det är inte en recension längre, utan ett verktyg för småsinta barn att tvinga sig till saker de tycker de är värda, ungefär som när andra, riktiga barn, lägger sig på golvet i matbutiken och skriker på sina trötta föräldrar att de visst vill ha godis. Det motsatta med köpta recensioner måste det också fram ett system för att även stävja, då även det är ett fenomen som jag tycker blir mer och mer vanligt. 2-3 ord, 20 min spelade och bra betyg av ett flertal användare med enbart det spelet i biblioteket, borde få varningsklockorna att ringa hos de flesta. Fan, det borde utdelas varningar och bannlysningar till samtliga användare som missköter sig i recensionssystemet och det skulle gjorts för ett bra tag sen. Tycker alltid det är lika surt när saker som i grund och botten är bra för alla användare, förstörs på grund av att ett litet gäng småsinta idioter inte kan sköta sig. Men Valve är ju ökänt söliga när det kommer till att städa upp skiten på sin egen plattform.

Medlem

Dock så dom negative comments jag läste nu är om V.2 som har tydligen ändrat spelet ganska mycket. Och detta var från folk med ganska högt antal timmar investerade i spelet.

12
Skriv svar