Coop-satsningen verkar funkat – Far Cry 5 drog in 2,7 miljarder kronor på en vecka

Robot
Coop-satsningen verkar funkat – Far Cry 5 drog in 2,7 miljarder kronor på en vecka

Skrattar hela vägen till banken.

#far-cry-5, #ubisoft


Medlem

Drog coop in pengar till spelet eller vaddå?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Pretorian24: Tänkte precis samma sak


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Sjukt tråkigt spel. Spela det i 8-10h o sedan palla jag inge mer. väldigt mediokert spel. Synd att de sålde så bra. Är klar med far cry. De behöver börja om med serien enligt mig.

Medlem
Varför då?
Skrivet av Flugsaft:

Sjukt tråkigt spel. Spela det i 8-10h o sedan palla jag inge mer. väldigt mediokert spel. Synd att de sålde så bra. Är klar med far cry. De behöver börja om med serien enligt mig.

Varför är det synd att det sålde bra? Synd för dig eller mänskligheten.. hajar inte?
JAG tyckte det var oväntat bra som enspelar-spel, har inte ens testat co-op.. men det är ju bara jag det.

Medlem

Spelet behöver NG+ nu!


signatur

Meep!

Medlem

Enligt mig är det synd för spelet gjorde inget nytt för FPS spel. Utvecklingen i ideer är väldigt låg just nu och att spel som detta säljer bra innebär att folk är nöjda vilket är synd. Synd för mänskligheten kan jag inte svara på men det jag kan säga är som jag sa innan att jag gillade det inte. Jag är en ganska kräsen person när det gäller underhållning.

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Drog coop in pengar till spelet eller vaddå?

De hade spelet i köttdisken på Coop, det var tydligen ett bra drag.

Gnällkuk
Skrivet av Sickness666:

De hade spelet i köttdisken på Coop, det var tydligen ett bra drag.

Minuspoäng för att du inte sa fiskdisken


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tyckte det var ett bra SP spel och ett hyfsat co-op spel men fortfarande en travesti att de begränsade progression för 'ride-a-long' spelaren vilket gör det segt då man hamnar efter i utrustning om man inte är main-spelare.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Sjukt tråkigt spel. Spela det i 8-10h o sedan palla jag inge mer. väldigt mediokert spel. Synd att de sålde så bra. Är klar med far cry. De behöver börja om med serien enligt mig.

Jag hade högre förväntningar på Far Cry 5. Tyckte det var på tok för mycket action där man blev jagad hela tiden av flygplan och konvojer, knappt utan något luftrum. Att lira stealth funkade inte så väl och tyckte spelets AI inte var riktigt bra utan upptäckte en på flera konstiga sätt o vis.

Tycker däremot spelet är långt ifrån dåligt utan det var ett ok äventyr. Har dock lagt det åt sidan utan att klara det. Tappade intresset lite efter dessa "imo" problem.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Enligt mig är det synd för spelet gjorde inget nytt för FPS spel. Utvecklingen i ideer är väldigt låg just nu och att spel som detta säljer bra innebär att folk är nöjda vilket är synd. Synd för mänskligheten kan jag inte svara på men det jag kan säga är som jag sa innan att jag gillade det inte. Jag är en ganska kräsen person när det gäller underhållning.

Vilken egoistisk och jäkla tråkig inställning. Bara för att du inte gillar ett spel, ska andra inte få underhålla sig med det och vilja ha mer av samma?

Medlem

GOTY för min del så här långt, får se om något annat kommer nära i år.

Medlem

@Pretorian24:min aspergometer står på 100%

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

Sjukt tråkigt spel. Spela det i 8-10h o sedan palla jag inge mer. väldigt mediokert spel. Synd att de sålde så bra. Är klar med far cry. De behöver börja om med serien enligt mig.

Jaha du klarade dig inte ens förbi början. Bästa Far Cry i serien, men iofs, handlingen kräver lite mer intelligens och populärkulturell insikt. Säkert tråkigt om man är en casual slentrian gamer. Testa typ killing floor, doom, CoD. Troligen mer din bag.

Medlem

Spelet var okej, var inte riktigt så som jag hoppades dock. Tyvärr

Medlem

Bästa Far Cry jag spelat!
Har man spelat 3an och 4an vet man att det kommer bli rätt repetativt så det är väntat innan man ger sig på att spela det.
Jag spelade igenom hela i CO-OP med min bror, lite synd att det inte har samma suveräna drop-in/drop-out som Wildlands (det perfekta CO-OP liret!).
Kommer nog köpa DLC till det när dom kommer.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

Förmodligen bland de bästa Far Cry jag spelat. Kan hålla med om att det kanske inte förnyar FPS-genren i stort men det spelet gör, gör det jävligt bra. Sen CO-OP rakt igenom kampanjen är inte fy skam heller även om jag inte fått chansen att prova det än. Gillar även hur det är mer strömlinjeformat och öppet än tidigare spelen. Miljöerna och temat är väl ganska subjektivt men jag gillar det skarpt.

Medlem

va fan 2,7 miljarder hur sjukt har inte spelindustrin blivit

Medlem

Spelet var kul, påminde väldigt mycket om FC3. Dock så var storyn lite väl skruvad mot slutet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av Seraium:

Spelet var kul, påminde väldigt mycket om FC3. Dock så var storyn lite väl skruvad mot slutet.

Va? Så är det ju inte alls gjort. Efter att du renstat de tre områdena så åker du ju direkt tillbaka till början och mördar Joseph sen är det slut. Vad exakt är "skruvat" med det?

Avstängd
Skrivet av MusseÖL:

va fan 2,7 miljarder hur sjukt har inte spelindustrin blivit

Vad är det som är sjukt med det? Standard ju. Legat i koma sedan 1997?

Medlem

Inte orkat spela klart det, storyn är lite för "meh", gameplay känns samma som Far Cry 3 och det faktum att det hela tiden sliter kontrollen ur händerna på en och tvingar saker att hända var coolt en gång men efter det är det bara irriterande.

Hade hoppas på att man faktiskt skulle få bygga upp en motståndsrörelse, inte bara agera springpojke.

Avstängd
Skrivet av joonsson:

Hade hoppas på att man faktiskt skulle få bygga upp en motståndsrörelse, inte bara agera springpojke.

Det gör man. Spela mer så får du se. Det är det bästa far cry i serien, tro mig, jag vet ;-p

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

Det gör man. Spela mer så får du se. Det är det bästa far cry i serien, tro mig, jag vet ;-p

Om detta är det bästa i serien, då är uppenbart resten av serien usel utan dess like. Sen dina jävla personangrepp du har använt dig av på varenda person som har kritiserat spelet och inte gillat spelet kan du hålla för dig själv. Skriv istället varför du gillar det istället för att bete dig som en idiot. Jag skiter fullständigt i om du gillar spelet, tänker inte tvinga dig att inte spela spelet, vill du slösa din tid på detta spelet så är det upp till dig.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag hade högre förväntningar på Far Cry 5. Tyckte det var på tok för mycket action där man blev jagad hela tiden av flygplan och konvojer, knappt utan något luftrum. Att lira stealth funkade inte så väl och tyckte spelets AI inte var riktigt bra utan upptäckte en på flera konstiga sätt o vis.

Tycker däremot spelet är långt ifrån dåligt utan det var ett ok äventyr. Har dock lagt det åt sidan utan att klara det. Tappade intresset lite efter dessa "imo" problem.

Det är en sjukt snyggt spel men det hade verkligen ingenting som fick mig att vilja spela vidare spelet, uppdragen var verkligen exakt samma sorters uppdrag som denna typen av spel har haft de senaste 10 åren. Ett spel behöver inte revolutionera industrin, men det behöver åtminstone ha med sig lite personlighet och FC5 har ingen som helst personlighet.

Medlem
Skrivet av Buio:

Vilken egoistisk och jäkla tråkig inställning. Bara för att du inte gillar ett spel, ska andra inte få underhålla sig med det och vilja ha mer av samma?

HAHAH! klart andra ska få bli underhållna om jag inte blir det. Har inte nämnt att andra inte SKA få det.

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

Jaha du klarade dig inte ens förbi början. Bästa Far Cry i serien, men iofs, handlingen kräver lite mer intelligens och populärkulturell insikt. Säkert tråkigt om man är en casual slentrian gamer. Testa typ killing floor, doom, CoD. Troligen mer din bag.

Det är lite roligt att du blir lite arg av ett spel och försöker "förolämpa" mig med att säga att handlingen kräver mer intelligens och populärkulturell insikt.. Personligen tyckte jag att handlingen var väldigt simpel och inge djup. Efter det säger du vad jag gillar för typ av spel vilket du inte har en aning om. Last of us och God Of War tyckte jag var bra för där var det bra karaktär utveckling osv. Det är väldigt sällan det kommer spel som är för mig. som jag sade innan jag är rätt kräsen med min underhållning.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Det är lite roligt att du blir lite arg av ett spel och försöker "förolämpa" mig med att säga att handlingen kräver mer intelligens och populärkulturell insikt.. Personligen tyckte jag att handlingen var väldigt simpel och inge djup. Efter det säger du vad jag gillar för typ av spel vilket du inte har en aning om. Last of us och God Of War tyckte jag var bra för där var det bra karaktär utveckling osv. Det är väldigt sällan det kommer spel som är för mig. som jag sade innan jag är rätt kräsen med min underhållning.

Handlingen i FC5 är extremt simpel. Och det kräver ingen som helst popkulturell insikt för att förstå den. Du behöver inte känna till några av de galna sekterna i t.ex. USA för att förstå storyn i spelet. Vem som helst med förståelse för hur farliga extremt karismatiska ledare kan vara är inte direkt komplicerat. Sen är ju iofs inte storyn i Last of us "avancerad" men den är bra mycket mera intressant och bättre berättad.

Medlem
Skrivet av Esri:

Handlingen i FC5 är extremt simpel. Och det kräver ingen som helst popkulturell insikt för att förstå den. Du behöver inte känna till några av de galna sekterna i t.ex. USA för att förstå storyn i spelet. Vem som helst med förståelse för hur farliga extremt karismatiska ledare kan vara är inte direkt komplicerat. Sen är ju iofs inte storyn i Last of us "avancerad" men den är bra mycket mera intressant och bättre berättad.

Precis.

12
Skriv svar