Favoritögonblick från Witcher 3 – spelet firar tre år idag!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:

Jag kände exakt likadant för baronen. Alkoholist, hustrumisshandlare och en allmänt dålig människa. Men när han öppnar upp och berättar om sitt förflutna, med posttraumatisk stress, krig och andra hemskheter som påverkat honom så får man en djupare förståelse för varför han är som han är. Finns fler karaktärer i spelen som har samma djup. Inte alls samma känsla som man får i vissa andra spel, där den onde är genomond och den gode är felfri. Geralt är ett själviskt svin ibland, och även de sämsta människorna man möter kan ha positiva karaktärsdrag under ytan.

Alla utom Whoreson Junior.

Medlem

Vesemirs bortgång fick mej nästan att fälla en tår.
När Priscilla blev överfallen och läkaren sa att hon kanske aldrig skulle kunna prata igen gjorde mej fly förbannad.
Paperchase quest från blood and wine där man ska leta efter formulär A38 i en bank. En referens från Asterix de 12 stordåden. Skratta så jag tjöt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Alla utom Whoreson Junior.

Han var en trevlig ung pojke med en ljus framtid, men mobbades i skolan och svor att hämnas på världen!

Medlem

Fyllan på Kaer Morhen! Bara sprutade tårar av skratt, och jag gick hela vägen med att få Geralt helt stupfull! XD

Medlem

Vittnet i kräftskjulet i början av Blood and Wine, hur han var så jäkla förbannad över att han inte kan göra någon kräftstuvning då det inte fanns några kräftor pga. kroppen som sköljts upp och han upprepar hans dag hela tiden. Och den brytningen..

Avstängd

Har fortfarande inte lirat något av Witcher-spelen, pinsamt nog.

Medlem

Trots att den kom ganska tidigt i spelet så var det Bloody Baron's storyline som övertygade mig. Fantastiskt välskrivet och mångbottnat. Att få mig att känna sympati för en hustrumisshandlare är inte någon liten bedrift.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som redan nämnts, finns många grymma minnen! The Crons var riktigt jäkla ballt och stämningsfullt! Hela Red Baron quest linen var förbannat bra.

Gillade även Skellige, speciellt questen med att döda jätten. Var läskigt att smyga runt på ön och hitta sönderslagna boplatser samtidigt som man hör ett jättevrål i fjärran.

Medlem

Förmodligen när jag stängde av spelet... var inget spel som fastnade för mig överhuvudtaget även fast jag gillar RPG-spel osv..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av keffkebab:

Som de flesta säger, det finns ju så mycket. Men för mig känns det lite som att man får börja i början. När man rider in i White Orchard för första gången, och inser, att fasen, detta är bara startområdet. Hypen håller! Så sjukt vackert. Stämningen. Manuset. Jag är fortfarande mållös inför hur bra spelet är. Är en bit över 800h totalt, på min andra genomspelning, den första var helt utan expansionerna eftersom att de inte fanns när jag spelade det på release.
Har ganska nyss klarat Heart of Stone of rest till Toussaint, men inte börjat där än, vill ge spelet lite andningsutrymme innan jag lägger mer timmar där. Men jag längtar!

Satfläsk, jag tyckte jag tog god tid på mig under min genomspelning, men 800h på två varvningar var inte dåligt, haha.

Gnällkuk

En fråga, jag tänkte nu att jag skulle ta vid och faktiskt spela klart spelet nu när jag har ny dator. Tyvärr har jag stött på några problem... för det första upptäckte jag att cloud saves tydligt inte fanns hos GoG när jag spelade det sist så mina sparfiler är försvunna, redan där tappade jag suget rätt hårt...

Nummer två, jag måste för tillfället spela med mus och tangentbord då min usb-sticka inte fungerar något vidare med Windows 10 utan antingen hänger hela datorn eller blåskärmar den. Så min trådlösa handkontroll går tyvärr inte att använda...

Tänkte, ah. Testar med mus och tbord, funkar säkert ok. Det gjorde det inte... det är ju helt ospelbart med mus, så fort man panorerar kameran hackar det sönder. Det är som om den gör stora hopp om man drar lite för snabbt med musen. Går det att fixa på något sätt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej.

Dags att installera igen.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Så, då blev man inspirerad att dra ner det igen och köra igenom ospelade dlcerna.

Bästa minnet var när det började gå upp för mig hur saker hängde ihop och återkopplades till sig själva. Inte något man är van vid från spel utan det mesta brukar vara fristående. Så jag säger sent i Velen i act 1.

Medlem

Hmm jag kanske ska spela det här spelet ändå? jag äger det men har efter jag påbörjat det 2 ggr tröttnat extremt snabbt på stridssystemet... jag kanske måste ge det lite tid?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Får många fina minnen
Som så många open-world games suger det med alla ? och liknande - tror jag har OCD - det blir "oh, shiny! Prrrrrrecious!" och jag blir distraherad... (och ändå orkar jag inte leta efter *alla* iaf...)

Medlem

@naess91: hahaha Ja så kan det också vara. Jag köpte den vid release och spelade runt 15 timmar men fastnade inte alls och la ner. Tog tag i spelet på nytt ett år senare och denna gången, OMG. Ett fantastiskt spel. Kört igenom den två gånger och all DLC en gång. Fantastiskt spel! 😁

Medlem

Ladies of the Wood. När de avslöjar sin riktiga vedervärdiga form och pratar om hur de oskyldiga små barnen smakade - och man kan inte göra något åt det. Hela Bloody Baron och Ladies of the Wood kändes i magen. Helt fantastiskt välgjort. Får rysningar bara jag skriver om det.

Medlem

När jag dumpade Yennefer för Triss och blev teleporterad ut från slottet och ner i sjön. Två gånger!

Medlem

Har lagt snart 100h på spelet och ändå bara kommit till Skellige, helt underbart spel. Det tog mig flera försök att komma in i spelet då det är så oerhört stort med mycket dialog, men nu så, nu tog det tag i mig rejält.

Det bästa jag upplevt än så länge är det flera här redan beskrivit, hela questlinen med Red Baron. Från att först hata honom som en hustrumisshandlare så börjar man känna sympati för honom när han öppnar upp sig, helt underbar karaktärsutveckling.

Musiken i spelet är helt underbar också. Och dynamiken mellan Yennifer och Geralt är så oerhört tät.... helt enkelt ett fantastiskt spel. Mycket spoilers i tråden men jag bryr mig inte, ser verkligen fram emot de framtida delarna i spelet och har hört att Toussaint ska vara nåt alldeles speciellt att få uppleva.

Om Cyberpunk 2077 är en tiondel av detta spelet så kommer det bli en hit...

Medlem

Mitt bästa minne var nog när jag som jag alltid gör springer i motsats riktning dit huvuduppdraget vill att jag ska gå och jag hittar en grotta och springer in.

Jag minns att jag ser knappt något men lyckas hitta en kista och plockar på mig lite saker springer vidare in och ifrån ingenstans dyker världen största jävla spindel upp och dödar mig på ett slag.

Bara känslan över hur stor världen var och den där känslan att satan nu ska jag lvla upp och komma tillbaka gjorde mig sprallig som ett litet barn

Frilansare

Mötet med unga Ciri på murkrönet i Kaer Morhen, första skritten genom White Orchard.
Häxorna i Crookback, Blodige Baronens frånfälle.
Festen i stora salen på Kaer Trolde, vyerna i Toussaint.
Johnnys uppkäftighet och Triss sneda leende, Regis orubbliga ljalitet och Djikstras blödiga skurkhjärta.
Början, resan, slutet!

Avstängd

Var länge sedan jag spelade detta. Kanske dags för en ny genomspelning.


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Var länge sedan jag spelade detta. Kanske dags för en ny genomspelning.

Witcher 3 släpptes för 3 år sedan. 3 år sedan är inte länge sedan.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Har fortfarande inte lirat något av Witcher-spelen, pinsamt nog.

Det är väl bara att säga grattis då - du har en upplevelse framför dig
Om du nu gillar fantasy/slåss med svärd så klart. Isåfall börja från början men om du inte har tålamod och vill gå direkt på mästerstycket så gör det - för det får man inte missa.

Medlem

Oj, denna var svår. Men det måste nog vara när man är på Kaer Morhen och super sig redlös med Eskel och Lambert för att sedan dra på sig Yennefers klänningar.

12
Skriv svar