Resident Evil 7 kommer till Switch-molnet i Japan

Robot
Resident Evil 7 kommer till Switch-molnet i Japan
Medlem

Frågan är vad som drar mest batteri om man ska köra bärbart? Stream el. native? Intressant att de gör detta & jag skulle inte bli förvånad om det blir fler spel som utnyttjar streaming. Tänker mest på samarbetet med Nvidia.

Medlem

så jäkla dumt... kan dom porta doom till switchen varför inte detta spel ? var inte hela vitsen att du ska kunna spela bärbart lite var du vill det skiter ju sig me detta spel?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så jäkla dumt... kan dom porta doom till switchen varför inte detta spel ? var inte hela vitsen att du ska kunna spela bärbart lite var du vill det skiter ju sig me detta spel?

Funkar ju inte riktigt så. Alla spel körs ju inte på samma grafikmotor. Att Switchen skulle ha problem med portningar var ju givet när det kom fram vilken hårdvara den har. Men predikan att man kan ju ta med skiten börjar ju falla. Prestandan i Switch motsvarar knappt förra generationen konsoler. Så att den ska ha svårt att driva current gen o framtida spel kommer bli konsolens fall. Att de väntat så här länge på att lansera deras starkaste kort VC o online tjänst är ju lite underligt minst sagt. E3 är runt hörnet och vad jag vet ska de inte delta där heller utan köra deras egna de gör nu. Talar inte riktigt om en stark 3e utvecklar support. Men jag förbehåller mig att bli motbevisad.

Medlem

@Pholiage: Själv struntar jag i VC. Har en Snes Classic där spelen som jag vill ha finns. Ärligt så struntar jag i RE7 också. Har inte spelat det, men jag tror att t.ex Donkey Kong Tropical Freeze är roligare för mig även om det förra generationen.

Medlem

@Maysay: Är inte riktigt samma typ av spel. Men har du 1h kr till övers så är RE7 värt pengarna. Det jag menade var ju som jag sagt till så många andra o inte bara på fz. Switch är bättre sedd som en turboladdad 2DS. Och spelen borde va anpassade eftersom. Hade Nintendo gjort en ny konsol som hade design dragen av 8bitarn men krut som typ PS5 och både spel som Super Mario Oddessy och Far Cry 5 i stabila 4k30fps så hade jag köpt den direkt. Vill ju spela zelda,mario osv mem även spel från andra tillverkare utan att behöva köpa 3 konsoler för att göra det. Nintendo är bara för trögfattade att majoriteten numera vill kunna spela allt utan att bli ruinerade. Titta bara på hur exklusiva spel finns emellan xbox o ps. Typ 5 eller nåt annars finns ju allt på båda. Nintendo har ju lätt 20+ ip som de har exklusivitet på. Färre gimmicks och mer konkurrenskraftig prestanda är vad som skulle peta ner xbox och framför allt ps från första platsen

1
Skriv svar