Paradox gör brädspel av Crusader Kings, Europa Universalis m.fl.

Robot
Paradox gör brädspel av Crusader Kings, Europa Universalis m.fl.

I samarbete med Fria Ligan, första spelet redan i hamn på Kickstarter.

#brädspel, #crusader-kings, #fria-ligan, #paradox


Medlem

Svettigt sugen på detta måste jag säga. Men vart ska man hitta tiden till allt :(?

Medlem

@ClockWise:

Att inte hinna är bättre än att inte kunna!
Så köp nu


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

@ClockWise:

Att inte hinna är bättre än att inte kunna!
Så köp nu

Det där är ett oerhört skadligt mantra för någon som mig. Fast det vet jag inte innan jag provat så vi testar att leva efter det mantrat ett par månader, sen får kronofogden avgöra hur det har gått

Medlem

Fria Ligan har aldrig övertygat mig i sin egenskap av spelskapare. Men då har jag bara kikat på rollspel. De kanske är bättre på brädspel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är detta Paradox första brädspel som de står bakom?
Kan detta betyda stt vi kanske kan få se brädspel baserat på spel som Europe Universalis, Stellaris?
Kanske inte Paradox baserat, men jag skulle kickstarta skiten ur en förnyad version av Svea Rike!!!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fria Ligan har aldrig övertygat mig i sin egenskap av spelskapare. Men då har jag bara kikat på rollspel. De kanske är bättre på brädspel?

Jag äger "Mutant: År noll" och håller med dig, de lyckades inte övertyga mig. Böckerna kändes slarvigt skrivna och designade, reglerna fungerar antar jag men kändes inte särskilt eggande de heller, och även om jag gillar konceptet i spelet så var deras ide om en övergripande handling (med ett slut) något som förstörde iden för mig.

Det jag sett från Crusader Kings är dock övertygande nog för att få mig att kicka spelet nästan omedelbart!
För den som är intresserad så finns även ett utkast av regelboken på kickstartern, tror tillochmed den är tillgänglig för de som inte lagt några pengar ännu.
Och reglerna verkar eleganta, i brist på andra ord! Som det se rut nu tycker jag de fångar mycket av känslan från PC spelet och jag kan knappt vänta på att få testa detta spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Haddock: Brädspel baserat på Europa Universalis, Hearts of Iron, och Cities Skylines är på väg.

Jag var på plats på Pdxcon, och spelade både Crusader Kings och Cities Skylines, och båda var riktigt skoj. CK är dock lite mer avancerat, så det kräver ju mer tid att komma in i.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Är detta Paradox första brädspel som de står bakom?
Kan detta betyda stt vi kanske kan få se brädspel baserat på spel som Europe Universalis, Stellaris?
Kanske inte Paradox baserat, men jag skulle kickstarta skiten ur en förnyad version av Svea Rike!!!

Svea Rike är så Paradox baserat som det kan bli!

Paradox hette tidigare Target Games vilka är utgivare till Svea Rike brädspelet och utvecklare av Svea Rike datorspelen, vilka senare ledde till deras absolut första strategi spel Europa Universalis.

Medlem

@Zerp: Och EU i sin tur var ju också baserat på ett brädspel, så det är ju lite Inception-varning på detta nu när de gör ett nytt EU-brädspel.

1
Skriv svar