WW2 confirmed? Få en första glimt av Battlefield V

Robot
WW2 confirmed? Få en första glimt av Battlefield V

Om två dagar sker det stora avslöjandet.

#battlefield, #battlefield-v, #dice


Medlem

Ja tack!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Releasehästryttare

"squad spawn on you +20" Så det är i från en mp karta

Medlem
Medlem

Mjo det lutar ju mot WW2, men Tyskarna använder ännu järnkorset så återstår att se

Medlem

Blir nog köp hur som helst. BF1 sönderspelat = Ja. BF4 sönderspelat = Ja. BF3 kör nästan bara vanilla maps som redan är sönderspelade då dom också finns i BF4. Sist jag installera fanns det knappt nån DLC server iaf. DLC banorna i BF3 var rätt kul.

Medlem

WW2 snälla... 😯 Hela WW2 arenan, det vore trevligt på riktigt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@PCMan: Balkenkreuz yo! Andra världskriget verkar vara spikat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Enlig teasern ser det ut som att "Squad spawn on you" blir ganska boktsavligt

Medlem

Ge mig en M1 Garand! DICE pläz!

Inaktiv

Känns ju som att de borde restartat och döpt det till BF2 istället eller nåt, eftersom ww1 var bf1. Om det nu är ww2.
BFV får mig att tänka på den moderna serien.

Medlem

Ge mig en bra singleplayer kampanj och jag är nöjd!

Medlem

Hoppas att dom ändra hur servern är i detta, för Bf1 var rent uselt med serverar tycker jag! 99% är 64 servers (i conquest) och så hittar man antagligen en eller två servers med 1tom plats eller så var där bara typ 1 pers i dom andra serverna. mycket bättre att hitta bra servers i Bf4, hade varit fint med lite mer val som 32 & 48 för dom e mer lagom för mej...

Men det kan bli kul med WW2 tycker jag, och hoppas verkligen att på dom Japanska kartorna så e där väldigt mycket tunnel system.

Medlem
Ambassadör
Xbox

Balkenkreuz är det som användes under WW2.

Järnkorset, eller en variant av det, används av Bundeswehr idag och är alltså inte samma.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ge mig en bra singleplayer kampanj och jag är nöjd!

Kommer troligtvis inte hända. Det här är DICE vi pratar om.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Kommer troligtvis inte hända. Det här är DICE vi pratar om.

Allright men en "godkänd kampanj" framför "ingen kampanj" åtminstone...

Gnällkuk
Skrivet av MacNille:

Kommer troligtvis inte hända. Det här är DICE vi pratar om.

BFBC2, det har hänt! Hoppet lever!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppades på 2143 men får väl duga

Fragtjuv

Kan man förvänta sig ett spel där squads blir viktigare? Ett ökat samarbeta istället för att folk jagar kills vore ju trevligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare

Tänk om... det blir ett Battlefield där kriget inte tog slut 1945? Att de kör en alternativ tidslinje typ nya Wolfenstein?
Bara jag som hör mkt konstiga vapenljud i teasern?
Solsting? Vet inte spånar bara.

Medlem

Det tog då bara 16 år för att förhoppningsvis få återgå till forna glansdagar, med en saftig batalj i Battle of Berlin elr Kursk i Frostbite... Gaaadaaammmmmmnnnnnnn

Ge det fullt modstöd med mapeditor motsvarande Far Cry, så är vi tillbaka på right track!!!!
Forgotten Hope, Silent Heroes, Desert Combat etc etc

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tänk om... det blir ett Battlefield där kriget inte tog slut 1945? Att de kör en alternativ tidslinje typ nya Wolfenstein?
Bara jag som hör mkt konstiga vapenljud i teasern?
Solsting? Vet inte spånar bara.

Tycker brillorna ser lite steam punk ut.... Visserligen kan det vara flygarglasögon, men då ser de mer ww1 ut, då man hade den typ av goggles för att man körde cab på planen

Troligen inte, men iaf


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Kan man förvänta sig ett spel där squads blir viktigare? Ett ökat samarbeta istället för att folk jagar kills vore ju trevligt.

Hade ju varit trevligt..
Me tror tyvärr inte det blir bättre hur dom än gör, för dom flesta kommer enda inte fatta vikten av att spela med sin squad och springa rundor ensamma..

Medlem
Skrivet av zumo:

Ge det fullt modstöd med mapeditor motsvarande Far Cry, så är vi tillbaka på right track!!!!
Forgotten Hope, Silent Heroes, Desert Combat etc etc

Jag hade gärna sett ett nytt Battlefield spel med fullt modstöd, men tror tyvärr inte det kommer hända. Enligt DICE själva, så är verktygen dom använder alldeles för "komplexa" för oss normala "idioter" att förstå.

Sen tror jag personligen att Battlefield aldrig hade blivit så stort, utan modstödet i Battlefield 1942. Desert Combat var ett av dom mest populära modsen i flera år (även efter BFV och BF2 släpptes), och skaparna bakom Desert Combat blev dessutom anlitade att hjälpa med utvecklingen av BF2.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Gillar BF-spelen, men ibland funkar inte teamworket fullt ut.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det vi kan vara säkra på om spelet är att folk kommer att klaga. 🤣


signatur

IDKFA

Medlem

WW2-tema med lite bf2-vibbar kanske vore något. lite artilleri å nån commander å lite sånt skit

Avstängd

Ser ut att vara Kejsardömet Tysklands örlogsflagga, kan fortfarande vara ww1. Jag tyckte jag hörde ljudet av explosioner från fartyg.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Känns ju som att de borde restartat och döpt det till BF2 istället eller nåt, eftersom ww1 var bf1. Om det nu är ww2.
BFV får mig att tänka på den moderna serien.

Det är så jag sett det med, jag har varit nästan bergsäker på att det skulle vara ww2 i flera år känns det som, fast varför döpa det till "V" då, det passar inte med BF1 = WW1.

Tycker personligen dice trulade lite genom att döpa BF1 till just det, nu blev allt konstigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar