WW2 confirmed? Få en första glimt av Battlefield V

Medlem
Medlem
Skrivet av Turbodog:

Känns ju som att de borde restartat och döpt det till BF2 istället eller nåt, eftersom ww1 var bf1. Om det nu är ww2.
BFV får mig att tänka på den moderna serien.

Och hur går det ihop med att Battlefield 2 bokstavligen existerar?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Och hur går det ihop med att Battlefield 2 bokstavligen existerar?

Battlefront fanns ju innan med, då var det inga problem att ta namn hit eller dit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av absimilard:

Tycker brillorna ser lite steam punk ut.... Visserligen kan det vara flygarglasögon, men då ser de mer ww1 ut, då man hade den typ av goggles för att man körde cab på planen

Troligen inte, men iaf

Motorcykel-glasögon känns troligt för tidsepoken.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Hoppas på samma stora skala som BF1942 där man fick köra runt bombplan, hangarfartyg, slagskepp och ubåtar.
Sen hoppas jag på att alla kända slag finns med.
Battlefield under andra världskriget kan nästan inte bli fel känns det som.

Medlem

@anon_306295: Håller med till 110%!

Medlem

usch fy fan va trist om det blir ww2


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är så jag sett det med, jag har varit nästan bergsäker på att det skulle vara ww2 i flera år känns det som, fast varför döpa det till "V" då, det passar inte med BF1 = WW1.

Tycker personligen dice trulade lite genom att döpa BF1 till just det, nu blev allt konstigt.

Samtidigt är väl frågan om det fortfarande kommer heta BFV efter onsdag ? BFV var väl arbetsnamnet på BF1 också har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Känns ju som att de borde restartat och döpt det till BF2 istället eller nåt, eftersom ww1 var bf1. Om det nu är ww2.
BFV får mig att tänka på den moderna serien.

Battlefield 2 existerar tyvärr redan

Medlem

Jag tror att det kommer att bli en alternativ era direkt efter ww2 som de senaste Wolfensteinspelen.

Medlem

WW2 känns extremt fantasilöst och framförallt gjort. Men väntat att DICE inte skulle leverera.

Medlem

Steampunk var det första jag tänkte på också. En annan sak som slår mig är att hans ansiktsuttryck verkar förändras till ett otrevligt grin när han böjer sig närmare, vilket för tankarna till alla möjlig obehagligheter. Madmax+The Road-scenario?

ANTAGLIGEN är det ju något så fantasilöst som WW2, men man kan ju alltid våga hoppas på något nytt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är så jag sett det med, jag har varit nästan bergsäker på att det skulle vara ww2 i flera år känns det som, fast varför döpa det till "V" då, det passar inte med BF1 = WW1.

Tycker personligen dice trulade lite genom att döpa BF1 till just det, nu blev allt konstigt.

BFV (V kanske betyder "V for Victory" som är relaterat till WW2). Eller så är det inte WW2 ö.h.t, och bara ytterligare ett Modern Combat spel...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Motorcykel-glasögon känns troligt för tidsepoken.

Det är tyska fallskärmsjägarnas glasögon, liksom camouflaget han bär.
Troligen så är det någon typ av "takedown" vi får se här tagen nästan direkt ur "Saving Private Ryan"

Poängen högst upp räknar dessutom nedåt så vi får förhoppningsvis det klassiska conquest läget tillbaka istället för det som är i BF1

Se Flakfires analys https://www.youtube.com/watch?v=HVrVkWeKLU0

Avstängd

@Meurik: V kan stå för veterans

Medlem

Kom igen då STEAMPUNK!

Gör något absurd skojigt DICE. :<


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av kebbe:

WW2 känns extremt fantasilöst och framförallt gjort. Men väntat att DICE inte skulle leverera.

Ja wow spelet levererar inte för att du inte gillar dess tema, kom igen, inget har ju visats av spelet och även om du inte gillar ww2 kan det ju vara en fenomenalt spel.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Kan man förvänta sig ett spel där squads blir viktigare? Ett ökat samarbeta istället för att folk jagar kills vore ju trevligt.

Vore kul, men har inte skett någon ändring sedan Battlefield 2.

Skrivet av Hipshot:

Det är så jag sett det med, jag har varit nästan bergsäker på att det skulle vara ww2 i flera år känns det som, fast varför döpa det till "V" då, det passar inte med BF1 = WW1.

Tycker personligen dice trulade lite genom att döpa BF1 till just det, nu blev allt konstigt.

Tror dom gjorde så för att det inte skulle bli för uppenbart. Det är därför vi sitter här och gissar. Vi gissade även på namnet BF1.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ja wow spelet levererar inte för att du inte gillar dess tema, kom igen, inget har ju visats av spelet och även om du inte gillar ww2 kan det ju vara en fenomenalt spel.

Vet inte vad du läste men jag skrev ingenting om spelet, vore dumt att göra så när ingenting finns att utgå från. Jag skrev att DICE inte levererade och syftade till deras extremt förutsägbara och trista val av tema. Temat, du vet det där som varit den största diskussionspunkten gällande spelet sedan föregångaren släpptes.

Medlem

Nämen en WW2-shooter. So orginellt.

Medlem

Andra världskriget, det var på tiden.

Lustigt att folk verkar känna för att klanka ner på WW2-shooters i samband med battlefield.
Särskilt med tanke på "Modern Warfare" har varit det dominerande temat under åren, och serien har ännu inte återvänt till WW2 rötterna "ordentligt" i 14 år.

Medlem

@kebbe: De har väl kört alla teman som passar formatet? Ser inte att någon slags krigföring före ww1 passar in i bf serien. Jag blir glad om det blir WW2 så man slipper laserstyrda missiler i stor utsträckning.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

WW2 känns extremt fantasilöst och framförallt gjort. Men väntat att DICE inte skulle leverera.

Vilket tema hade du hellre viljat ha?
WW2 är ju det mest episka kriget på alla sätt.

Förhoppningsvis återgår de till klassiska stilen där det spawnar fordon i mainbasen och på kontrollpunkter. Avskyr Battlefront-stilen där man spawnar i ett plan i luften.

Medlem

Glasögonen är då WWII
https://www.worthpoint.com/worthopedia/authentic-wwii-fallsch...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Vilket tema hade du hellre viljat ha?
WW2 är ju det mest episka kriget på alla sätt.

Förhoppningsvis återgår de till klassiska stilen där det spawnar fordon i mainbasen och på kontrollpunkter. Avskyr Battlefront-stilen där man spawnar i ett plan i luften.

Det skulle förvåna mig om Dice lät en lyfta med planen. Men man kan ju hoppas!
Det är som att dom vill att man snabbare skall komma till action, för att deras egna heat maps visar att det inte är någon action i spawn.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt otroligt att folk klagar över temat WW2. Var inte det mer eller mindre kraven på Dice att de skulle "återvända" till sina rötter och göra ett "riktigt" Battlefield-spel.

WW2 var övergjort ja, men MINST senaste decenniet i alla fall har ju bara präglats av modern tids krigföring. Det är trots allt över 16 år sedan 1942 släpptes...

Vad förväntar ni er istället? En CoD-kopia? BF 2143? Ett välgjort WW2-spel kommer slå allt. Jag ser då fram mot exempelvis ett gigantiskt pansarvarnsslag vid Kursk, D-dagen, Stalingrad eller flygplansräder över El Alamein i den moderna frostbite-motorn.

Och ärligt talat - sen när gjorde Dice ett dåligt spel? Låt gå för microtransactions osv, men det är ju inte så att Dice ligger bakom det. Battlefront var inte fantastiskt, men långt ifrån ett dåligt spel och tror ingen inte hittar nöje i det. BF1 är ett väldigt välgjort lir, med brister givetvis, men det går inte säga annat. Ge det här tid, det var ju trots allt en kritikerstorm senast.

Trodde vi skulle ha lite stolthet över att en svensk studio nu är en av världens största aktörer på FPS-marknaden, endast slagna av CoD (?).

(Dice kan dessutom göra bra singleplayer, hört talats om Bad Company?)


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

WW2 är iaf på pappret mer intressant än WW1 som spel så det borde bli bättre än BF1.

Medlem

Jag gillar andra världskriget-tema, men det är alldeles för mycket same same. Hade hellre sett ett Vietnam eller något helt annat. Tyvärr(?) så finns det ju inte så många krig och epoker att välja mellan. I alla fall om man vill ha skjutvapen och att det inte skall utspelas i antingen framtiden eller en alternativ nutid. Vet inte hur t ex 30-åriga kriget skulle kunna implementeras, eller Napoleons bravader, eller Alexander den Store. Antar att målgruppen är så mycket mindre med de sistnämnda då det inte är lika kul att försöka svinga ett svärd i rätt riktning med bra tajming som att brassa av en automatkarbin eller spränga en bro i luften... vilket jag förvisso fullt förstår, samtidigt bidrar det inte direkt till variationen.

Skrivet av Hittebarn:

Helt otroligt att folk klagar över temat WW2. Var inte det mer eller mindre kraven på Dice att de skulle "återvända" till sina rötter och göra ett "riktigt" Battlefield-spel.

WW2 var övergjort ja, men MINST senaste decenniet i alla fall har ju bara präglats av modern tids krigföring. Det är trots allt över 16 år sedan 1942 släpptes...

Vad förväntar ni er istället? En CoD-kopia? BF 2143? Ett välgjort WW2-spel kommer slå allt. Jag ser då fram mot exempelvis ett gigantiskt pansarvarnsslag vid Kursk, D-dagen, Stalingrad eller flygplansräder över El Alamein i den moderna frostbite-motorn.

Och ärligt talat - sen när gjorde Dice ett dåligt spel? Låt gå för microtransactions osv, men det är ju inte så att Dice ligger bakom det. Battlefront var inte fantastiskt, men långt ifrån ett dåligt spel och tror ingen inte hittar nöje i det. BF1 är ett väldigt välgjort lir, med brister givetvis, men det går inte säga annat. Ge det här tid, det var ju trots allt en kritikerstorm senast.

Trodde vi skulle ha lite stolthet över att en svensk studio nu är en av världens största aktörer på FPS-marknaden, endast slagna av CoD (?).

(Dice kan dessutom göra bra singleplayer, hört talats om Bad Company?)

Svarade på detta innan jag läste ditt inlägg, se mitt ovan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

I och med det man får se troligtvis är en melee kill (inspirerad av Saving Private Ryan) så känns det tryggt att någon kan spawna på en trots att man blir knivad..
//DICE PLS

Software wizard
BFBC2-WW2

Tror (och hoppas) att det blir ett nytt Bad Company-lir, fast i WW2-miljö.

123
Skriv svar