Rykte - PSP2 på gång

Robot
Medlem
Rykte - PSP2 på gång

Skulle smakat gott om det nu är sant!

KoP
Medlem

Om det är nu är sant så är ju köpet av en psp go helt värdelöst i dagsläget med andra ord?

Medlem

Är väldigt tveksam till att detta är sant. Om en cell-processor var i en bärbar enhet så skulle ju batteriet ta slut direkt.

Medlem

fucking powerful

hehe

Medlem

Mycket är nog påhitt och en PSP2 borde ha med 3d stöd med tanke på att hela SONY koncernen satsar allt på detta. Varför vara sämre än 3DS?

Att PSP2 inte skulle ha något lagringsutrymme för spelskivor är också osannolikt då många tyvärr är rädda för att köpa digitalt.

Mycket skitsnack med andra ord.

Men en sak är säkert, om de vill fortfarande vara kvar på den portabla spelmarknaden så måste de komma med en annonsering i år och senast Q1-Q2 2011 släppa sin bärbara enhet.

Det smartaste vore nog att släppa två varianter, en PSP2 med 3D stöd, touchskärm, kameror, rörelse känslig och 3G/4G stöd. Samt en PSP2 Phone! Då når de även ut till andra affärer och breddar sin expose.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Själv hoppas jag snarare på att en ny PSP-maskin ska innehålla nya, fräscha idéer. Snarare än bara "whoaahhh bättre graphixxxx!!11" en gång till. Med PSP och PS3 har Sony förhoppningsvis insett att avancerad grafik inte är allt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Är väldigt tveksam till att detta är sant. Om en cell-processor var i en bärbar enhet så skulle ju batteriet ta slut direkt.

Är inte CELL väldigt bra på just watt/prestanda?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv hoppas jag snarare på att en ny PSP-maskin ska innehålla nya, fräscha idéer. Snarare än bara "whoaahhh bättre graphixxxx!!11" en gång till. Med PSP och PS3 har Sony förhoppningsvis insett att avancerad grafik inte är allt.

Utan bättre grafik kan de inte komma med nya spelidér då det skulle vara för krävande med för enkel hårdvara.
Sedan måste man också få fram många spelhus som exklusivt gör spel till enheten och som passar den unga marknaden (framförallt tjejer) men även de äldre.

PSP är en grymt kul maskin men lider tyvärr av att få många portade spel från PS2/PS3. Vilket gör att det inte står ut lika mycket och att det tilltalar en äldre målgrupp. Denna äldre målgrupp är dessutom väldigt måna med att modifiera sin enhet.

Att maskinen dessutom är väldigt utsatt för piratkopiering gör att spelutvecklare har skrämts iväg. Efter att de sänkte utvecklings kostnaderna förra året med 80% så fick de tillbaka en del spelutvecklare men tyvärr blev det portar av spel som finns till andra plattformar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Det smartaste vore nog att släppa två varianter, en PSP2 med 3D stöd, touchskärm, kameror, rörelse känslig och 3G/4G stöd. Samt en PSP2 Phone! Då når de även ut till andra affärer och breddar sin expose.

Ja, för folk vill verkligen ha ett stort block mot örat jag tror inte det funkar, historian backar upp mig på det! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Nokia_N-Ga...

Skrivet av redmac:
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv hoppas jag snarare på att en ny PSP-maskin ska innehålla nya, fräscha idéer. Snarare än bara "whoaahhh bättre graphixxxx!!11" en gång till. Med PSP och PS3 har Sony förhoppningsvis insett att avancerad grafik inte är allt.

Utan bättre grafik kan de inte komma med nya spelidér då det skulle vara för krävande med för enkel hårdvara.
Sedan måste man också få fram många spelhus som exklusivt gör spel till enheten och som passar den unga marknaden (framförallt tjejer) men även de äldre.

PSP är en grymt kul maskin men lider tyvärr av att få många portade spel från PS2/PS3. Vilket gör att det inte står ut lika mycket och att det tilltalar en äldre målgrupp. Denna äldre målgrupp är dessutom väldigt måna med att modifiera sin enhet.

Att maskinen dessutom är väldigt utsatt för piratkopiering gör att spelutvecklare har skrämts iväg. Efter att de sänkte utvecklings kostnaderna förra året med 80% så fick de tillbaka en del spelutvecklare men tyvärr blev det portar av spel som finns till andra plattformar.

Jag hänger med på ditt resonemang men jag håller inte riktigt med om att avancerad grafik krävs för nya spelidéer. DS är ett klockrent exempel (precis som Wii) på två maskiner med förhållandevis klen hårdvara som trots det var helt unika när de kom och som både gav upphov till helt nya slags spel samt är galet framgångsrika. Jag tror Sony skulle tjäna mer på en något upphottad PSP med unika hårdvarumöjligheter, snarare än en ny PSP som är vansinnigt kraftfull men som samtidigt också är svindyr och egentligen bara spelar samma spel som PS3, fast sämre.

Medlem

Dubbla styrspakar däremot tar jag framför bättre grafik varje dag
Dock så måste den erbjuda någon form av 3D, annars lär Nintendo krossa ännu hårdare nästa generation. Fast, med tanke på att Nintendo satsar på en skarp (sharp's) 3D-upplevelse utan glasögon så måste nog Sony göra samma sak för att de ska bli likvärdiga. Ska bli intressant att se vad de erbjuder iaf

Medlem

Kan vi hoppas på AMOLED, kanske 5" med en bra upplösning.

Inbyggt minne skulle inte heller vara fel, samt en hel del RAM.

Inaktiv

Släpper man ett PSP som kostar mer en själva konsolen så blir det svårt att få den att sälja.

Sen kan man endast köpa spel från en hemsida. Finns inga valmöjligheter och priserna på spel är höga som bara den.

Medlem

Den drivs av en fyrkärnig Cell-processor som enligt en anonym källa gör maskinen "fucking powerful".

... gillar sådana här detaljerade prestandatester...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fucking powerful <3

Medlem

My PSP2 is fuckin, (fuckin)
powerful ^^

Medlem

Två analoga spakar den här gången?

Medlem

När kommer Nintendos nya? Finns det någon info om den?

Har ett PSP men det är trasigt, lite tråkigt då det finns en del kul spel på den, speciellt super mario i emulator. Andra spel som fanns till den föll mig inte riktigt i smaken, vill gärna ha en nintendo nu då de har så många grymma spel!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag hänger med på ditt resonemang men jag håller inte riktigt med om att avancerad grafik krävs för nya spelidéer. DS är ett klockrent exempel (precis som Wii) på två maskiner med förhållandevis klen hårdvara som trots det var helt unika när de kom och som både gav upphov till helt nya slags spel samt är galet framgångsrika. Jag tror Sony skulle tjäna mer på en något upphottad PSP med unika hårdvarumöjligheter, snarare än en ny PSP som är vansinnigt kraftfull men som samtidigt också är svindyr och egentligen bara spelar samma spel som PS3, fast sämre.

Good point och det lär nog bli ett mellanting. Sony har nog inte råd att sälja en PSP2 med förlust och då lär de göra en enklare modell. Bara de har två analoga spakar, touchscreen, 3G/4G och 3D så är jag nöjd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar