Playstation-chefen ser slutet för PS4: "Kliver in i slutet av sin livscykel"

Robot
Playstation-chefen ser slutet för PS4: "Kliver in i slutet av sin livscykel"

Lovar samtidigt att fler exklusiviteter kommer.

#playstation-4, #sony


Medlem

Tycker PS4:a har en bra tid kvar 3-4 år typ. Skulle dock önska en uppdaterad PS4 med inbyggt och förbättrat VR-stöd (dvs lite högre upplösning). Samt större hårddisk. PS4 Pro VR 2GB

Vill ha VR men slippa massa sladdar och extradosa, det vore skönt om man bara hade en usb sladd från vrbrillorna rakt in i konsolen.

Avstängd
Skrivet av xverminator:

Tycker PS4:a har en bra tid kvar 3-4 år typ. Skulle dock önska en uppdaterad PS4 med inbyggt och förbättrat VR-stöd (dvs lite högre upplösning). Samt större hårddisk. PS4 Pro VR 2GB

Vill ha VR men slippa massa sladdar och extradosa, det vore skönt om man bara hade en usb sladd från vrbrillorna rakt in i konsolen.

Den har en bra tid kvar, men du vill ha nånting bättre? 😂

Medlem

Sony lär släppa alla kommande exklusiva spel på både PS4 och PS5 under många år, kanske till och med under hela PS5's livscykel? Men precis som med PS4 Pro så kommer PS5 erbjuda betydligt mer eye candy och högre frame rate. Jag tror stenhårt på att PS5 kommer att visas upp under E3 och att vi får en release i slutet av året. Konsoler har i och med x86 gått och blivit mer lik PC. Man kan uppgradera utan att behöva förlora hela sitt spelbibliotek. Därför så finns det ingen riktig anledning att vänta i flera år, utan man kan släppa nya konsoler oftare.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Den har en bra tid kvar, men du vill ha nånting bättre? 😂

Jag vill ha en uppdaterad PS4 med inbyggd VR just nu och det finns nog behov av större hårddisk. 1TB räcker inte långt.

Men om 4 år är det nog dags för en PS5.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tycker PS4:a har en bra tid kvar 3-4 år typ. Skulle dock önska en uppdaterad PS4 med inbyggt och förbättrat VR-stöd (dvs lite högre upplösning). Samt större hårddisk. PS4 Pro VR 2GB

Vill ha VR men slippa massa sladdar och extradosa, det vore skönt om man bara hade en usb sladd från vrbrillorna rakt in i konsolen.

Vad skulle poängen med inbyggd VR vara? Bundle kan jag förstå men inbyggd verkar poänglöst.

Medlem

Så med den kommentaren har han mer eller mindre bekräftat att det inte blir någon PS4 Pro 2.0. Lite synd, för jag gillar bakåtkompatibilitet

Gen
Medlem

Jag tror de siktar på release hösten 2019. Undrar om den kommer innehålla en 4K BD-spelare denna gången?

Medlem
Skrivet av Juel91:

Vad skulle poängen med inbyggd VR vara? Bundle kan jag förstå men inbyggd verkar poänglöst.

Kolla s21 så förstår du varför det skulle vara smidigt med en version med vr-modul inbyggt https://www.playstation.com/en-au/content/dam/support/manuals...

Medlem

@xverminator: behöver du mer lagring byter du bara hårddisken eller kör en extern.

Medlem
Skrivet av rosski:

Kolla s21 så förstår du varför det skulle vara smidigt med en version med vr-modul inbyggt https://www.playstation.com/en-au/content/dam/support/manuals...

Haha lol aa. Visste inte att det var så mycket saker som behövs för PSVR

Medlem

är det inte sony som alltid tjatar om en 10-årig livscykel inför varje nytt konsolsläpp? inte för att jag skulle tacka nej till en ps5 lite tidigare.

Medlem

Äsch 5 år är nog, släpp 5:an asap!

Medlem

Skulle inte ha något emot en ny modell. Hoppas bara på att dom gör det möjligt att spela ps4 spel på den.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sony lär släppa alla kommande exklusiva spel på både PS4 och PS5 under många år, kanske till och med under hela PS5's livscykel? Men precis som med PS4 Pro så kommer PS5 erbjuda betydligt mer eye candy och högre frame rate. Jag tror stenhårt på att PS5 kommer att visas upp under E3 och att vi får en release i slutet av året. Konsoler har i och med x86 gått och blivit mer lik PC. Man kan uppgradera utan att behöva förlora hela sitt spelbibliotek. Därför så finns det ingen riktig anledning att vänta i flera år, utan man kan släppa nya konsoler oftare.

För att de utvecklade PS4 Pro för att sedan göra en ny konsoll 1 år senare.

Medlem
Skrivet av Jelen:

För att de utvecklade PS4 Pro för att sedan göra en ny konsoll 1 år senare.

Det har snart gått 2 år sedan Pro släpptes. Om PS5 släpps i år så blir det mest troligt i november, och då har det gått över 2 år sedan Pro släpptes, och 5 år sedan originalet släpptes.

Medlem

Början på slutskedet. Inte slutet. Livslängden på PS4 slutar inte för att PS5 introduceras. De lever länge bredvid varandra precis som PS3 som fortfarande får spel varje månad på PSN för de som har den inkopplad. Mars 2019 är det officiella slutet för PS3. Men allt man fått via PSN och köp kommer fortfarande gå att ladda ner. Det officiella slutet för PS4 kommer tidigast 2025, då en livslängd på runt 12-13 år är standard för alla playstation.

Vad gäller släppet av PS5 kan ni glömma 2018 då man väntar på krympningar för att klara det strömtak konsoler har. Nya konsoler från Sony har aldrig kommit i början av slutskedet tidigare, så ni kan ta detta uttalande från Sony som svart på vitt att PS5 kommer dröja än mera. Sony har precis peakat med PS4 och gör ruskiga pengar nu och har därför ingen anledning att stressa PS5.

Så med nästan 13 års livslängd för PS3 så behöver man inte oroa sig för att PS4 ska lämnas i mörkret. Vilket var samma livsläng för PS2. Får PS4 samma support kan vi börja gråta 2026.

PS1 1994-2006
PS2 2000-2013
PS3 2006-2019
PS4 2013-2026?

1
Skriv svar