Första Battlefield V-intrycken - squads är allt

Robot
Första Battlefield V-intrycken - squads är allt

Dice presenterar ett Battlefield som återvänder till ett WW2 där samarbete genomsyrar allt.

#battlefield-5, #battlefield-v, #bf5, #bfv, #dice, #ea, #preview


Medlem

Vad är grejen med den blå ansiktsfärgen? Vil minnas att det var mer aktuellt på William Wallace tid?

Avstängd

Åhh vilken tur att det här kom fram!

Hoppas dom har transgender stridsvagnar också!

Medlem

Först sitter de och snackar om att BF42 var så jävla bra, att de vill gå tillbaks dit.. sen kommer testern med svärd.. robothänder.. blåmålade ansikten.. vad tusan...

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Vad är grejen med den blå ansiktsfärgen? Vil minnas att det var mer aktuellt på William Wallace tid?

Snarare antikens Pikter, men vem vet, karaktären kanske är en Skotte med förkärlek för hembyggdshistoria.

Medlem

@eino: Många kränkta snowflakes i battlefield communityn.

Medlem

Antar att det var allt detta som du visste om? @Tomas Helenius

Verkar riktigt najs, även om det kanske inte känns helt 100% WW2

Medlem

@Biggles: Kränkta vida män vill bara spela som vita män. De vill också att alla andra ska göra det

Medlem
Skrivet av Thane:

@Biggles: Kränkta vida män vill bara spela som vita män. De vill också att alla andra ska göra det

Pretty much. Det är ganska horribelt honestly men det är precis vad jag förväntar mig av moderna gamers honestly. Det är inte en ursäkt, men det är förväntat.

Medlem
Citat:

livetjänsten efteråt ska ge folk skäl att återvända till spelet.

Livetjänst ger mig en anledning att inte ens börja spela.

Citat:

Belöningen för att göra dagliga uppdrag, delta i events och levla karaktärer och vapen grundar sig i upplåsningen av nya prylar och kosmetiska föremål.

Det låter mer som ett träljobb än ett spel. Plöj åkern dränga fan, annars får du inte din dagsranson av brännvin. Varför vill vi gå ifrån att spela själva spelet ska vara belöningen till det här nu igen?

Citat:

En bössa kan till exempel brytas ner i fem till sju komponenter som alla går att personifiera. Man visade till exempel snövita Tiger-pansarfordon och isiga gevärskolvar.

Yay, åt helvette med tydlig, välgenomtänkt design och spelbarhet, viktigast är att alla ska vara olika.

Medlem

Låt nu alla som inte tycker om att det finns kvinnor, handikapp m.m. i spelet (som definitivt inte är historiskt korrekt) få föra fram sina åsikter gällande detta.

Skägg.
10 Chambers

Kommer svara mer utförligt på saker imorgon, lite för trött. Pratade också med Lars om verklighet kontra kreativ frihet.


signatur
Medlem
Skrivet av Biggles:

Pretty much. Det är ganska horribelt honestly men det är precis vad jag förväntar mig av moderna gamers honestly. Det är inte en ursäkt, men det är förväntat.

Dessvärre så spär sådant där svammel på fördomar om gamers som sociofoba enstöringar som lägger all sin tid på spel och därmed inte har någon insikt om hur verkligheten fungerar. Att gamers således skulle vara lätta mål för den typen av åsikter som ofta förknippas med trångsynthet, faktaresistans och lägre bildningsnivå.

Medlem

@McNord: Det var fler kvinnor som slogs på frontlinjen än Norrmän. Så varför ska vi få spela i Norge men inte som kvinna?

Medlem

Många COD spelare som är inne och kräks
Sånt bryr jag mig inte om , detta kommer att bli så JÄVLA GRYMT!!!!
DICE ta mina pengar som ni har gjort sen BF 1942.

Medlem

Det där är ju inte Bad Company 3 :/

Medlem

Bf har ju aldrig handlat om realism även om de första spelen var mest realistiska av serien. De må ha mycket autentiskt som väl modellerade banor,vapen,fordon etc efter eran, men gameplay är ju knappast realistiskt och förväntar man sig det av bf är man ute efter fel spel. Finns många både kommande och släppta semi-sims och mili-sims som är fantastiska. De fyller mitt realism behov gott och väl så kan ja köra bf för annan sorts kul.

Medlem
Skrivet av Thane:

@McNord: Det var fler kvinnor som slogs på frontlinjen än Norrmän. Så varför ska vi få spela i Norge men inte som kvinna?

Det kan jag tyvärr inte svara på, kontakta gärna Dice angående det.

Förövrigt till de som inte gillar vad de sett. Se spelet för vad det försöker vara och inte vad det kunde vara.

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att de fixar till så att man inte dör efter några fåtal skott på benen...

Medlem

Märker att jag börjar bli för gammal för sånt här. Får väl sätta mig i skamvrån och lira CS, Divinity OS2 och lite Witcher 3 som grädde på moset samtidigt som jag reminiscar kring BF2...

Medlem
Skrivet av Thane:

@Biggles: Kränkta vida män vill bara spela som vita män. De vill också att alla andra ska göra det

Kränkta feminister visade ju att man kan gnälla tillräckligt mycket för att skriva om historien, inte så konstigt att män kör på samma metod för att återställa den.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Thane:

@Biggles: Kränkta vida män vill bara spela som vita män. De vill också att alla andra ska göra det

Visst finns det en hel del puckon som stämmer in på din beskrivning, och det är ju tragiskt. För min egen del som historeintresserad så är det dock inte så enkelt. Jag föredrar helt enkelt när historiska settings är...historiskt korrekta så långt det går. Ska jag spela ett spel som utspelas i pre-koloniala Afrika söder om Sahara så förväntar jag mig att spela som, med och mot afrikanska krigare, antagligen överväldigande andel svarta män. Inte vita kvinnor eller män... Det är väl inget konstigt med det?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Visst finns det en hel del puckon som stämmer in på din beskrivning, och det är ju tragiskt. För min egen del som historeintresserad så är det dock inte så enkelt. Jag föredrar helt enkelt när historiska settings är...historiskt korrekta så långt det går. Ska jag spela ett spel som utspelas i pre-koloniala Afrika söder om Sahara så förväntar jag mig att spela som, med och mot afrikanska krigare, antagligen överväldigande andel svarta män. Inte vita kvinnor eller män... Det är väl inget konstigt med det?

Håller med dig, om nu målet med det spel, film eller vilket medium det än gäller faktiskt PÅSTÅR att det är historiskt korrekt. Annars är det fritt fram till de som skapar produkten att göra sin egna tolkning för att få fram det de försöker förmedla.

Ambassadör
Xbox

@McNord: Det är klart att de får göra vad de vill, men det betyder ju inte att jag tycker att det är tilltalande. Det skulle säkert vara skojsefriskt med Inka-krigare som intar Berlin 1945 men det är inte det jag tycker är intressant med en WW2-setting.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@McNord: Det är klart att de får göra vad de vill, men det betyder ju inte att jag tycker att det är tilltalande. Det skulle säkert vara skojsefriskt med Inka-krigare som intar Berlin 1945 men det är inte det jag tycker är intressant med en WW2-setting.

Då är du förmodligen inte en av målgrupperna som EA/Dice försöker nå med detta spelet. Tyvärr.

Medlem

Ja, vad gör man om man sitter i ett möte hos Dice Kontor i Stockholm och någon föreslår att man ska ha handikappade kvinnor med blå Warpaint slå ihjäl folk på frontlinjen i ett WW2 spel?

Om man inte håller med så kanske karriären är över pga sexism, läskig tid.

Ska bli intressant att följa det norska independant flickebarnet i deras Untold War Story

Medlem

Att gnälla på att BF inte är historiskt korrekt är ju lite som att gnälla på att Return to Castle Wolfenstein inte var historiskt korrekt. Realism har ju aldrig varit ledordet i BF-serien.

Medlem

Tycker det verkar fräscht och intressant! Känner peppet!!

Medlem
Skrivet av McNord:

Då är du förmodligen inte en av målgrupperna som EA/Dice försöker nå med detta spelet. Tyvärr.

Så målgruppen är personer som inte bryr sig om historia, eller inte kan historia, och vill panga med historiska pistoler i dåtidens ängar och städer men inte bry sig om folket som man skjuter hör hemma till den staden eller byn? I see.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av McNord:

Håller med dig, om nu målet med det spel, film eller vilket medium det än gäller faktiskt PÅSTÅR att det är historiskt korrekt. Annars är det fritt fram till de som skapar produkten att göra sin egna tolkning för att få fram det de försöker förmedla.

Annars är det ganska vanligt med filmer som upplyser det unika och ovanliga än att hela tiden prata om det som var "vanligt" som vi ändå redan har hört flera gånger om. För det var ju inte direkt så att det var 50% män och 50% kvinnor utan EN kvinna som vi fick följa

Skriv svar