Första Battlefield V-intrycken - squads är allt

Medlem

Det måste vara en av de sämsta och fånigaste trailers i spelhistorien. Jag hoppas verkligen inte det färdiga spelet liknar detta. Fast å andra sidan lyckades ju EA inducera en gäspning med visningen av Anthem.

Medlem

Jävlar vad kul det kommer bli!

Medlem

Inget Premium pass
Inget Pay to win
Mer focus på Squadplay
Mer skill baserat än tidigare

Jag är på i alla fall!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tycker de kunde ha kallat det Bad Company 3 och haft en WW2 setting. Det var vad trailern "skrek" i mina ögon i alla fall med alla konstigheter man såg som inte direkt stämde in i en WW2 miljö och med att en av huvudkaraktärerna spawnade igen som jag uppfattade det?

Smutskasta inte BC på det sättet. BC2 är ett av de bättre BF i serien IMO. Lite lugnare klassiakt tempo till skillnad från det här som ser stirrigare ut än CoD. Bf: Crouching Tiger Hipfiring MG42.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Och vad jag hört om det förbättrade gameplay:et låter riktigt lovande. Jag är redo!

Medlem

Skiter fullständigt i att en kvinna är med. Men en robotarm i WW2 setting? Jag menar kom igen Dice, för fan...

Medlem
Skrivet av Instant:

Skiter fullständigt i att en kvinna är med. Men en robotarm i WW2 setting? Jag menar kom igen Dice, för fan...

Dice älskar att göra sina krig alternativa nuförtiden! BF1 var ju massa fantasy med. Enligt Dice så fanns det säkert ett helt terminatorkompani i rullstolar som ingen såg men som gjorde sjukt mycket.

Glad att det blev WW2 iaf, en sak är nog säkert WW2 kommer aldrig ha sett så bra ut som det kommer göra Oktober 18.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillade faktiskt många av dem förändringar i gameplay man pratade om. Nya health och revive systemet, att du verkligen måste hämta ammo och hälsa och inte bara stå inom en viss radie från en låda, att man ska kunna bogsera och bygga upp skyttevärn osv.

Men jag väntar på riktigt gameplay innan jag bestämmer mig, det man såg i trailern såg bara löjligt scriptat ut, precis som det brukar vara med trailers.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av quadratis:

jämför känslan i den här trailern med https://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc. är ju som natt och dag. MÅSTE allt vara totalt jävla kaos hela tiden? kan vi inte få nån AAA krigsshooter med en lite lugnare och mer metodisk framtoning?

De pratade om det i presentationen vi såg, att de gjort en hel del saker just för att skapa tydligare toppar och dalar i actionmomenten. Såsom att du inte regenererar all hälsa, du har mindre ammo och granater direkt när du spawnar. Wipas hela squaden tappar man rejält med position. Du kan släpa sänkta kamrater i skydd.


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Instant:

Skiter fullständigt i att en kvinna är med. Men en robotarm i WW2 setting? Jag menar kom igen Dice, för fan...

Varför tror alla att det är en robotarm? Tycker det syns ganska tydligt att det handlar om en fixerad krok.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Varför tror alla att det är en robotarm? Tycker det syns ganska tydligt att det handlar om en fixerad krok.

Tror det var raljerande, det är väl en vanlig protes =D

Spelet kommer nog bli jäkligt kul, bf1 var det iaf och action lär ju vara ganska likt nu men med lite andra regler så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trailen var extrem förvirrande. Det var bara massa klutter överallt och jag kunde inte se något. Gav mig huvudvärk. Gav mig ingen paus alls.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

NuZ
Testpilot

Hur dumma får ni vara? Helt ärligt! När de är tvungna att säga att det inte är p2w i ett spel för 700kr. Litar ni på dem då? Fuck this game! Ser coolt ut men nae jag vägrar av ren j*** princip att köpa mer av Dice och EA skräp till lootlåde spel!!!!

Svårt att göra spel med bara kosmetiska saker i lådor? H1, pubg, dota, ow, cs, fortnite osv osv osv. Lyckas ju


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Länken funkar inte tyvärr, blev nyfiken...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Varför tror alla att det är en robotarm? Tycker det syns ganska tydligt att det handlar om en fixerad krok.

Ja om det är en protes så vore det väl i och för sig inte lika konstigt. Kollade trailern i telefonen under mitt uppvaknande och läste kommentarerna där fler tyckte samma.
Men alltså jag vet inte om det ser ut om en protes eller något mer mekaniskt?

Medlem

@Hipshot: En massa fantasy? Utveckla gärna.

Medlem

Allt jag läst och hörde under intervjuerna låter bra. Men trailern kan de få omläxa på, vilken jävla röra.

Det är inte innehållet (kvinnor, proteser osv) som stör mig, utan mestadels att trailern är så jävla rörig, det går liksom inte att få grepp om vafan som händer över huvud taget. Normalt sett är DICE mästare på trailers, reveal trailern för BF1 t.ex. va grym, men detta va riktigt dåligt. Håller tummarna att trailern inte återspeglar spelet för mycket.

Skrivet av D01tY:

Hur dumma får ni vara? Helt ärligt! När de är tvungna att säga att det inte är p2w i ett spel för 700kr. Litar ni på dem då? Fuck this game! Ser coolt ut men nae jag vägrar av ren j*** princip att köpa mer av Dice och EA skräp till lootlåde spel!!!!

Svårt att göra spel med bara kosmetiska saker i lådor? H1, pubg, dota, ow, cs, fortnite osv osv osv. Lyckas ju

Jag väljer att tro på dom, men kommer definitivt inte förhandsboka. Detta spelet köper jag någon vecka efter release om det får bra kritik från spelare och media, och framförallt för att säkerställa att någon high upp på EA inte hoppar in i sista sekund och tvingar in något korkat obalanserat progression system.

eld
Medlem

"Det är inte realistiskt eller autentiskt!"

Bf1942:

Medlem

signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av eld:

"Det är inte realistiskt eller autentiskt!"

Bf1942:

https://i.imgur.com/IlDWd4L.gif

Leta upp en ordbok innan du gör dumma uttalanden i framtiden. Allt i det länkade klippet var autentiskt, vad du ser är resultatet av simplifierad fysik såväl för fordon som karaktärer vilket möjliggör tramsiga stunts av den typen. Det är inte realistiskt, men allt från karta till fordon till vapen etc. är autentiska. Släng in 25% brittiska cyborgkvinnor på slagfältet för att få ett lika orealistiskt ww2-spel som även saknar all form av autenticitet.

Gnällkuk

Jag blev nog mer intresserad av att lyssna på JackFrags prata lite mer om spelets features.

Helt ärligt tycker jag att det var den klart sämsta trailer någonsin för ett Battlefield-spel, vilket känns udda. Jag tycker annars DICE varit mästare på att knåpa ihop bra trailers till sina spel, men det här kändes bara "jaha...". Nu är väl säkert 75% bittra könskrigare som känner sig kränkta som röstat ned, men det måste ju vara klart sämsta ration gilla/ogilla för en av deras trailers för BF-serien?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Leta upp en ordbok innan du gör dumma uttalanden i framtiden. Allt i det länkade klippet var autentiskt, vad du ser är resultatet av simplifierad fysik såväl för fordon som karaktärer vilket möjliggör tramsiga stunts av den typen. Det är inte realistiskt, men allt från karta till fordon till vapen etc. är autentiska. Släng in 25% brittiska cyborgkvinnor på slagfältet för att få ett lika orealistiskt ww2-spel som även saknar all form av autenticitet.

Vänta nu, så du menar att det är autentiskt att en person kan både köra, skjuta och ladda om en T-34 (som dessutom har oändligt med ammo)?


signatur
eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Släng in 25% brittiska cyborgkvinnor på slagfältet för att få ett lika orealistiskt ww2-spel som även saknar all form av autenticitet.

Massa kvinnor i ww2 är inte realistiskt, men kvinnorna ser ut att vara autentiska, även protesarmen.

Medlem

Inte köpt eller spelat något BF spel sen Battlefield 4. Det universumet är dött för mig. Precis som Star Wars. Usch och tvi.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Klagade folk lika mycket på Wolfenstein?

Medlem

Nääääe vettu vad... Dom säger ww2 men det finns nån mekanik som gör att man kan spela en annan gubbe om man dör!! Och spawna direkt bredvid ens kompisar!!! Så funka det inte i det riktiga ww2. Detta är inte historiskt korrekt. Tänk om det hänt i verkligheten. Att jag dör och sen dyker upp bakom Calle med ett maskingevär istället för en sniper. Han hade ju skitit på sig. Kan inte tänka mig att sådant hände. Och nu lägger dom in kvinnor! HUR VÅGAR DOM?!!

KoP
Medlem

Ser för mysigt, glättigt och tillrättalagt ut för att vara ett spel som handlar om 2:a Världskriget. Så nej tack.

Medlem

Jag vill bara påminna er om att detta är ett spel och inte någon form utav 100% korrekt dokumentär som skildrar kriget som det utspelade sig in på millimetern.

Medlem

Blir nog inget köp av mig, vilket jäkla antiklimax trailern var. Tycker Battlefield har gått ner sig sen BF2, Bad Company-serien var givetvis grym, men nu är det bara en röra i mitt tycke. Får fortsätta att förhålla mig till RO2, RS1/2 samt ser framemot Post Scriptum och eventuellt Hell Let Loose. Det är spel som jag kallar WW2-anda samt mer eller mindre historisk korrekta och som håller sig fortfarande.

Alla har vi olika smaker!

Medlem

Var det michael bay som redigerat trailern?
Trailern sa ingenting heller, väntar på lite rå gameplay istället.

Vem bryr sig om realism i spel? Det blir ju bara en sån inramad upplevelse när dom egentligen kan think outside the box och göra skit mkt mer kreativa saker som faktiskt skapar roligare gameplay istället för att vara fast på att göra allt realistiskt.

Skriv svar