Veckans stream - Vi försökte överleva i Raft!

Robot
Veckans stream - Vi försökte överleva i Raft!

Calle & Jocke på en flotte, med hajar i vattnet.

#crafting, #raft, #stream, #överlevnad


Medlem

Gillar verkligen inte den här typen av spel. Samla trä, bygg flotte, drick vatten, repetera... Känns också så extremt osmidigt allt ni gör. Man måste välja den tomma koppen, fylla den med saltvatten, hälla över i vattenrenaren, vattnet renas och hamnar i en behållare på sidan av vattenrenaren, men man kan inte dricka det direkt med ett snabbt tryck på E. Nej, man måste plocka fram den tomma koppen, fylla den med rent vatten och dricka med ytterligare ett knapptryck... Väldigt ointressant gameplay-loop om ni frågar mig, och en stor anledning att jag håller mig borta från survivalspel med hunger och törst-mätare.

Medlem

var det inte de här spelet som fanns i forumet förut att ladda ner och hjälpa till med buggar osv?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av TwistedCrunch:

var det inte de här spelet som fanns i forumet förut att ladda ner och hjälpa till med buggar osv?

Jag fick för mig det också, men hittade inget när jag sökte.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag fick för mig det också, men hittade inget när jag sökte.

Jopp helt rätt jag som sa det i förra posten fanns i reddit på survival games.

han svarade frågor osv du kunde tanka grafiken vart sämre och fanns inget superljud direkt, allt som fanns vart flotten och bygga ut den och hajar och material i vattnet.

och ja det vart sp då med.

han vart själv på utveckla spelet då med, tror det är ca 6 månader sedan om inte mer

Avstängd

@Bennii: Eller att man blir törstig och hungrig var femte minut och att kofoten går sönder efter 20 användningar.

Medlem

Känns lite grann som the poor mans Subnautica. Gillade verkligen Subnautica men detta ser segt och slött ut.

Medlem

Körde "klart" spelet idag på ca 5 timmar, hade gått en aning snabbare om jag hade varit lite snabbare med att förstå vad man egentligen gör på dom små öarna som dyker upp då och då.

Med tanke på nuvarande content så tycker jag att prislappen är för hög, då jag inte kan se vad för möjlig content dom nu kan lägga till i framtiden

Medlem

Det är ett "gammalt" spel som jag tror var gratis och som sedan plockades upp av Axolot, som även själva är utvecklare av Scrap Mechanic.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar