Allt du behöver veta om Battlefield V

Robot
Allt du behöver veta om Battlefield V

Köttig punktlista med allt vi vet (och du inte fick se på streamen).

#battlefield-v, #dice


Medlem

Varför berättade dom inget av det här under presentationen? Istället visar dom en värdelös trailer som är så kaotiskt scriptad så att man får huvudvärk.

Medlem

Det kosmetiska är förmodligen i lootlådor likt PUBG m.m. Detta verkar vara ett okey system för spelarna. Dessutom kanske det då inte gör så mycket att det existerar mekaniska armar i WW2, för spelarna kommer själva att utrusta och bygga sina vapen och karaktärer. Detta borde ju vara ganska okey också eftersom MODS till olika spel brukar införa de mest bisarra sakerna i spelen (och detta hyllas).

Gillar att de har utvecklat rörelsemönster och animationer. Kan nog bli roliga strider.

Medlem
Skrivet av cocona:

Varför berättade dom inget av det här under presentationen? Istället visar dom en värdelös trailer som är så kaotiskt scriptad så att man får huvudvärk.

Eh de nämnde bra mer än hälften av punkterna. Trailern var ju bara sista minuterna av minst en halvtimme.

Medlem

Är skeptiskt till designen och inkvoteringen av udda "inkluderande" karaktärer. Men tror ändå att det här blir det roligaste multiplayer-spelet i höst.

Medlem

Snart behöver man inte spela spelen själv.
"The game plays you, you dont play the game". Tryck på några knappar, en cutscene, några knappar till och så har du klarat av halva spelet. Gör en film istället säger jag bara. Skulle nog köpa den om de gjort en egen tolkning på andra världskriget.

Grafik och ljud som vanligt på topp men man glömmer gameplay. Finns säkert en anledning varför 90% av klippet var film och resten gameplay.

Får provas via origin access till hösten och se om farhågorna med lootboxar och gameplay har blivit besannade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är conquest med? Allt jag behöver veta. Alltså klassisk bf mp. Allt annat är jag inte intresserad ett piss av.

Medlem

Gillar idéen med att det ”utspelar” sig kronologiskt så fler platser än de stora och berömda slagen får plats. Verkar som att se har glömt Polen dock...

Medlem

Trailern ser ut som ett helt annat spel än det som beskrivs.

Se bara på denna video från Jackfrags som går igenom allt man fick veta i en 3 timmars session före reveal eventet. Från det han berättar så låter det som det mest skill baserade och taktiska Battlefield spelet på väldigt länge, något som man verkligen inte upplever från det trailern visar.

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Medlem

Jag vill ha två krokar på min karaktär.

Medlem

*GÄSP*, inget jättenytt att komma med fortfarande ser jag...

Medlem

Allt låter bra, förutom det där med att slänga sig och skjuta i luften. Det patchades bort i Battlefield 2 av en anledning.

Medlem

Synd att trailern var så dålig. För det verkar faktiskt vara riktigt bra och nya roliga element så som uppbyggnad osv. Sedan att karaktärerna ser ut att komma direkt ifrån en LBTQ-parad är väl något man får acceptera för att slippa premium pass och pay2win.

Medlem

Lite synd att war stories ser ut att vara som i BF 1 varje med olika huvud personer. Hade gärna följt gänget i filmen under flera olika stories fick lite Bad Company vibbar av dom. Fanns gott om Kvinnor som tog del i strider i ww2.

För kroken måste du köpa Loot lådor

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Busko:

Lite synd att war stories ser ut att vara som i BF 1 varje med olika huvud personer. Hade gärna följt gänget i filmen under flera olika stories fick lite Bad Company vibbar av dom. Fanns gott om Kvinnor som tog del i strider i ww2.

För kroken måste du köpa Loot lådor

Lust att ange källa? Krypskyttar och piloter är de enda jag vet, men det var ju i den sovjetiska armén.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lust att ange källa? Krypskyttar och piloter är de enda jag vet, men det var ju i den sovjetiska armén.

Ja, jag vet inte vad "gott om" innebär. Det fanns mycket kvinnor inblandade i kriget, men de arbetade i industrier, sjukvården etc.

Avstängd

Ge mig Strike at Karkand med mycket minimal destruction (så man kan flanka lättare från fler håll utan att bli söndersprängd av spawn-campande tanks från fiendens sida) i Frostbite 3 med Commanders på båda sidor så blir det nog ett vettigt spel i slutändan!

Medlem

Låter riktigt bra, ett stort steg i rätt riktigtning. Gillar! Tycker om att man är mer "förankrad" i världen genom animationer, kunna dra vänner till skydd, mer intergrationer med omgivningen (antingen genom rörelse såsom sätta axeln mot skydd om man kommer in snabbt, att man måste titta på medpacks man vill plocka upp, att det är en animation för att "revive":a folk eller bygga skydd på banan etc).
Detta är det Battlefield jag väntat på länge.

Och personligen har jag inga som helst problem att spela bredvid badass WWII tjejer eller kosmetiska föremål, verkar kul! Diggar DICE tolkning på WWII!

Medlem

Ska bli intressant och se.
Kände mig väldigt trött på battlefield tidigare.
Spelade 3an, 4an var jag så gott som less men skaffade lite senare och spelaee bara en kort stund.
Bf1 kanske jag körde 100 timmar och jag gillade ww1 temat men blev trött på det också.
Skaffade inte ett enda dlc.
Kansle detta inför nå mytt så battlefield blir kul igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

Många intressanta saker.

Medlem

Two thumbs up! Ser ut som något man kan investera i.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Allt låter bra, förutom det där med att slänga sig och skjuta i luften. Det patchades bort i Battlefield 2 av en anledning.

Man kan bara skjuta när man är på väg ner när man hoppat. Om man slänger sig så kan man inte skjuta på en gång.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Allt låter bra, förutom det där med att slänga sig och skjuta i luften. Det patchades bort i Battlefield 2 av en anledning.

https://www.youtube.com/watch?v=-GMG_fMPjDU

Fast det där var ju att man abusade hopp och prone, var aldrig tänkt att fungera så. Tror nog att om man designar det som de verkar göra nu så fungerar det bättre.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Läste jag inget premium pass och inga DLCs någonstans? Isånafall köper jag detta direkt, cosmetics betalar jag gärna pengar för.

Medlem

Jag är intresserad vad max antal personer kommer att vara i varje Squad! I coop läget så är det 4 men om det är 4 i multiplayer så kommer jag bli besviken.

Medlem

När de nya Battlefield spelen släpptes med frostbite motorn undrade jag och många andra varför det inte fanns något modstöd och mapeditor. Speciellt då BF3/BF4 släpptes med nyaste frostbite 2&3 motorn, där PC skulle hamna i fokus igen.

Ursäkten då var något i stil med att det inte var lönsamt och för komplex. Jag tror fortfarande det handlade främst om girighet, de ville helt enkelt inte riskera att bli utkonkurrerad när de sen skulle sälja sitt dlc eller nästa spel. En annan orsak var nog att ett BF spel inte fick bli för långlivat, då kanske inte lika många köper nästa produkt.

En utbildad ekonom och andra kostymnissar skulle nog hålla med om att EA och DICE gjorde rätt beslut. Idag skulle jag inte bli förvånad om många spelare och speljournalister även höll med om att det hade varit slöseri med resurser och tid att införa modstöd, som troligtvis främst då bara hade kunna nyttjas av PC-spelare.

För vem bryr sig idag egentligen?

Under 2011-2017, vad hade man kunna göra för intressant med en ny motor och shooter som lämpar sig väl till många spelare i stora öppna landsk...

Nästan en tredjedel av PC spelare spelar ett battle royal spel

En stor del utav de spelen använder UE4 motorn, en motor som tydligen inte ens verkar vara speciellt välanpassad för så många spelare. Men om det ändå inte finns många andra bättre alternativ och konkurrans vad spelar det då för roll. Epic tackar och tar emot, enklare pengar. Får nog summorna DICE fått in från BF spelen de senaste åren att se ut som småpotatis nu.

Man vet förstårs inte om något PUBG liknande spel hade kunnat gjorts tidigare på ett modbart BF3/BF4. Och om det gjorts hur populärt det blivigt osv och om EA/DICE kunna gjort som Valve och rekrytera teamet bakom. Men det är ju just det som är grejen, sådana saker vet man ju aldrig om man från början aldrig öppnar upp chansen.

Så en genuin fråga ni gärna får ta med er nästa gång ni snackar med någon från DICE.

Kommer det finnas något modstöd nu och om inte, varför inte då!?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Trailern ser ut som ett helt annat spel än det som beskrivs.

Se bara på denna video från Jackfrags som går igenom allt man fick veta i en 3 timmars session före reveal eventet. Från det han berättar så låter det som det mest skill baserade och taktiska Battlefield spelet på väldigt länge, något som man verkligen inte upplever från det trailern visar.

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Tror idén med trailern var att se ut som det känns när det är intensivt i en BF runda och går jävligt bra. Vi har alla dom BF tillfällena som liknade det som hände i trailern. Nog därför det var mer light-hearted också för online är det knappast blodigt allvar.

Medlem

@Mikaelh: Gissningvis kommer "resa sig" animationen vara mycket längre och omöjliggöra bunny hopping.

Medlem

@snubben: Vilka LBTQ parader går du till med militärklädsel och blå warpaint?

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Eh de nämnde bra mer än hälften av punkterna. Trailern var ju bara sista minuterna av minst en halvtimme.

Sant men presentationen var rätt ytlig om spelet. Pressen fick typ en 3 timmars genomgång om allting med mer förklaringar om hur allt funkade. För en så hypad reveal så känns det konstigt att dom inte visade mer än det dom gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=-Ec1VTLN7LE

12
Skriv svar